بهترین تبلت اندرویدی 2023

بهترین تبلت های اندرویدی جهان در سال 2023

امروز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین تبلت های اندرویدی سال 2023 جهان و محصولاتی فوق‌العاده در کلاس‌های عملکردی و قیمتی مختلف را معرفی خواهیم کرد.

زمانی که اسم تبلت به میان می‌آید، بسیاری افراد ناخودآگاه به فکر آیپد می‌افتند؛ چراکه آیپد مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تبلت بازار به شمار رفته و طرفداران فوق‌العاده‌ای دارد.

با این وجود، بسیاری افراد ترجیح می‌دهند بنا به دلایل مختلف آیپد نخرند و در عوض به سراغ گزینه‌های اندرویدی بازار بروند. برخی از این افراد علاقه چندانی به اکوسیستم اپل ندارند و بعضی دیگر ترجیح می‌دهند دستگاهی سازگار با گوشی اندرویدی خود خریداری کنند.

نسل 2022 آیپدهای اپل قابلیت‌های جالب توجه و جذابی دارد. با این وجود، بسیاری رقبای اندرویدی هم توانسته‌اند بسیاری ویژگی‌های مشابه یا حتی بهتر از iPad را نیز به کاربران خود ارائه کرده و گزینه‌های مناسبی برای علاقمندان به تبلت‌ها به شمار روند.

در حال حاضر، سامسونگ بهترین تبلت های اندرویدی دنیا را می‌سازد. با این وجود، رقبای دیگری چون شیائومی، وان پلاس، گوگل و… نیز محصولات درخودر توجهی را تولید کرده‌اند که از حیث مشخصات مختلف اعم از صفحه نمایش، دوربین و توان پردازشی عملکرد بسیار خوبی دارند.

تبلت‌های اندرویدی تنوع فوق‌العاده‌ای در بازار دارند. بنابراین انتخاب بهترین تبلت مجهز به این سیستم عامل بیش از هر چیز به کاربری شما و انتظاراتی که از آن دارید، بستگی خواهد داشت.

برخی از این محصولات قابلیت‌های پردازشی بهتری دارند؛ در حالی که عده‌ای دیگر صفحه نمایش بزرگ‌تر یا قابلیت‌های خاصی مثل نمایشگر e-Ink در اختیار دارند که برای کاربری‌ها خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین تبلت های اندرویدی سال 2023 جهان را معرفی کرده و هریک را به‌طور مختصر بررسی کنیم.

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2023 دنیا

سامسونگ گلکسی تب اس 8 پلاس

گلکسی تب اس 8 پلاس

سامسونگ تا کنون تبلت های اندرویدی بسیاری ساخته و روانه بازار کرده است. با این وجود، Galaxy Tab S8+ همانند جواهری در میان تبلت‌های این کمپانی می‌درخشد.

شروع قیمت این تبلت از 900 دلار بوده و توازنی بسیار عالی بین قابلیت‌های فنی و قیمت برقرار می‌کند.

در این تبلت از یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در کنار 8 گیگ رم و 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی استفاده شده است. علاوه بر این، درگاه کارت حافظه نیز امکان ارتقای حافظه این تبلت تا سقف یک ترابایت را نیز به کاربران می‌دهد.

گلکسی تب اس 8 پلاس همچنین از وای فای 6E، وای فای 6 و 5G پشتیبانی کرده و به‌راحتی قادر به اتصال به سایر دستگاه‌های سازگار است.

علاوه بر این، صفحه نمایش 12.4 اینچی سوپر امولد این دستگاه که رزولوشن 8K و نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد، مهم‌ترین قابلیت آن به شمار می‌رود که هم کیفیتی فوق‌العاده بالا داشته و هم قادر به نمایش روان و سریع بازی‌های موبایلی است.

همچنین چهار اسپیکر استریو با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس از دیگر قابلیت‌های جذاب این تبلت به شمار می‌روند که نیاز به هدفون در حین تماشای محتوای ویدیویی را از بین برده‌اند.

چینش دوربین‌های این دستگاه نیز فوق‌العاده بوده و متشکل از یک دوربین 12 مگاپیکسلی و یک حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی دیگر در جلو و ترکیبی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی و یک دوربین 6 مگاپیکسلی فوق عریض است.

همچنین باتری 10090 میلی آمپر ساعتی Galaxy Tab S8+ که صرفنظر از نوع استفاده شارژدهی فوق‌العاده‌ای دارد، در کنار قلم S-Pen بهبود یافته از دیگر مواردی هستند که این تبلت را به یکی از بهترین محصولات اندرویدی سال 2023 تبدیل می‌کنند.

شیائومی پد 5

بهترین تبلت اندرویدی 2023

Xiaomi Pad 5 گزینه‌ای عالی برای افرادی‌ست که به دنبال یک تبلت با سایز نه‌چندان بزرگ با قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول می‌گردند.

شیائومی پد 5 به یک صفحه نمایش 11 اینچی با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل مجهز است. نرخ رفرش 120 هرتزی صفحه نمایش نیز آن را به گزینه‌ای ایده‌ال برای بازی‌های موبایل تبدیل می‌کند.

تبلت جدید شیائومی از تراشه اسنپدراگون 860 بهره برده و به رم LPDDR4X و حافظه UFS 3.1 مجهز است. ظرفیت رم این دستگاه 6 گیگابایت بوده و حافظه داخلی آن 128 یا 256 گیگابایت خواهد بود.

Xiaomi Pad 5 همچنین از وای فای 5 و بلوتوث 5 پشتیبانی کرده و به رابط کاربری MIUI بر پایه اندروید مجهز است.

در صورتی که قصد دارید با این تبلت صرفا موزیک گوش کنید، باید بدانید که باتری 8720 میلی آمپر ساعتی این دستگاه قادر است 5 روز کامل شما را همراهی کند. همچنین در فعالیت‌های سنگین‌ترین مثل استریم کردن یا انجام بازی‌های موبایلی هم می‌توان حداقل 5 و 10 ساعت روی شارژدهی باتری این دستگاه حساب کرد.

شیائومی به همراه تبلت Pad 5 خود قلم هوشمند شیائومی (Xiaomi Smart Pen) را هم در اختیار مشتریان قرار می دهد. این تبلت قادر به تحمل 4096 سطح مختلف فشار بوده و در نقاشی یا یادداشت برداری همراه مطمئنی برای شما خواهد بود.

بعلاوه، دوربین سلفی این گوشی رزولوشنی 8 مگاپیکسلی داشته و دوربین پشت با رزولوشن 13 مگاپیکسلی به ثبت تصاویر می پردازد.

لنوو تب اکستریم

لنوو تب اکستریم

در نگاه اول، تبلت لنوو تب اکستریم که به همراه قلم Precision Pen 3 و کیبورد مخصوص روانه بازار شده، بیشتر شبیه به یک لپ تاپ به نظر می‌رسد. با این حال، در زیر ظاهر این دستگاه 950 دلاری، تمامی قابلیت های یک تبلت قدرتمند و همه‌فن‌حریف اندرویدی نهفته است.

این تبلت از تراشه هشت هسته‌ای دایمنسیتی 9000 مدیاتک بهره برده و به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. علاوه بر این، درگاه کارت حافظه نیز امکان ارتقای حافظه دستگاه را فراهم خواهد کرد.

لنوو تب اکستریم به‌طور پیش‌فرض به اندروید 13 مجهز است و لنوو وعده پشتیبانی نرم افزاری آن تا اندروید 16 را هم داده است.

ظرفیت باتری Lenovo Tab Extreme برابر با 12300 میلی آمپر ساعت است و توانایی تامین انرژی دستگاه برای 12 ساعت تماشای مداوم ویدیو را دارد.

صفحه نمایش این تبلت پریمیوم و جذاب لنوو اندازه‌ای 14.5 اینچی داشته و از پانل‌های اولد با رزولوشن خیره‌کننده 3K و نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد.

بعلاوه، تکنولوژی‌های مدرنی مانند دالبی ویژن و HDR10+ هم تضمین‌کننده ارائه بهترین کیفیت بصری توسط این دستگاه هستند.

این تبلت همچنین از هشت اسپیکر JBL بهره برده و از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند.

در کنار همه این موارد، شاهد استفاده از یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در این تبلت هستیم؛ در حالی که دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی است.

این دوربین‌ها البته کیفیتی معقول دارند. با این حال اگر واقعا به‌دنبال دستگاهی برای ثبت تصاویر باکیفیت هستید، باید با دوربین گوشی خود به عکسبرداری بپردازید.

وان پلاس پد

وان پلاس پد

پس از موفقیت خیره‌کننده کمپانی وان پلاس در عرضه گوشی‌های قاتل پرچمدار، این کمپانی چینی تصمیم گرفته شانس خود را در بازار تبلت‌ها هم امتحان کند.

OnePlus Pad دستگاهی 480 دلاری است که از یک صفحه نمایش 11.6 اینچی ال سی دی مجهز به فناوری دالبی ویژن بهره می‌برد. این صفحه نمایش رزولوشنی 2800 در 2000 پیکسلی داشته و نرخ رفرش 144 هرتز را ارائه می‌کند.

در قلب این دستگاه هم شاهد تعبیه تراشه دایمنسیتی 9000 مدیاتک در کنار واحد پردازش گرافیکی ARM G710 MC10 هستیم و رابط کاربری OxygenOS 13.1 بر پایه اندروید 13 به‌طور پیش‌فرض روی آن نصب است.

این تبلت همچنین به هشت گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگ حافظه UFS 3.1 مجهز است که قابلیت مالتی تسکینگ بسیار خوب و فضای ذخیره‌سازی کاملا مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در قسمت جلو و پشت این تبلت وان پلاس، به ترتیب دوربین‌هایی 8 و 13 مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند که هر دو به لرزش‌گیر الکترونیکی مجهز بوده و تصاویری واضح و بدون لرزش را ثبت می‌کنند.

تبلت وان پلاس همچنین از وای فای 5 و بلوتوث 5.3 پشتیبانی کرده و به یک باتری 9510 میلی آمپر ساعتی مجهز است که توانایی پشتیبانی از 12 ساعت پخش ویدیو را برای این دستگاه فراهم می‌کند.

این باتری همچنین از شارژ سریع 67 واتی فوق‌العاده اوپو، موسوم به SUPERVOOC هم پشتیبانی کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ می‌شود.

گوگل پیکسل تبلت

بهترین تبلت اندرویدی 2023

گوگل نیز یکی دیگر از تبلت‌سازان بزرگ امسال است که اتفاقا یکی از بهترین تبلت های اندرویدی سال 2023 را هم روانه بازار کرده است!

تبلت Pixel گوگل محصولی میانرده با حداقل قیمت 500 دلار است که از پردازنده اختصاصی تنسور G2 گوگل در کنار چیپست کمکی تایتان M2 بهره برده و هشت گیگابایت رم به همراه 128 یا 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 را هم به کاربران ارائه می‌کند.

علاوه بر این مشخصات فنی قدرتمند، گوگل پیکسل تبلت همچنین از یک صفحه نمایش 11 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل هم بهره خواهد برد.

همچنین باتری 27 وات ساعتی این دستگاه هم قادر است انرژی کافی برای 12 ساعت استریم ویدیویی پیاپی را تامین کند. بعلاوه، شارژ باتری این دستگاه نیز از طریق درگاه USB-C یا داک مخصوص انجام می‌شود.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های تبلت گوگل، داک مخصوص آن است که می‌تواند به‌عنوان یک هاب برای خانه هوشمند اندرویدی به کار رود.

این اکسسوری جذاب، علاوه بر شارژ کردن دستگاه، می‌تواند در نقش یک دستیار هوشمند همه‌کاره هم ظاهر شده و از طریق Google Assistant فرامین شما را به انجام برساند.

هر دو دوربین به کار رفته در قسمت جلو و عقب این تبلت، 8 مگاپیکسلی هستند و میدان دید 84 درجه‌ای دارند.

این تبلت همچنین از وای فای 6، بلوتوث 5.2 و گوگل کست هم پشتیبانی کرده و نخستین تبلتی است که به همراه کروم کست روانه بازار شده و می‌تواند موزیک‌ها یا ویدیوهای گوشی اندرویدی شما را همانند یک تلویزیون پخش کند.

سامسونگ گلکسی تب A8

گلکسی تب A8

گلکسی تب A8 سامسونگ را باید بهترین تبلت اندرویدی اقتصادی سال 2023 این کمپانی دانست که شاید به اندازه برخی محصولات پریمیوم این لیست قدرتمند نباشد، اما آن‌قدر توانمند است که از پس اجرای ویدیوهای نتفلیکس، بازی‌های ساده‌تر و کارهایی نظیر چک کردن ایمیل و تنظیم قرارهای کاری به‌خوبی برآید.

این دستگاه 230 دلاری به یک صفحه نمایش 10.5 اینچی TFT LCD مجهز است که رزولوشنی 1920 در 1200 پیکسلی داشته و به همراه چهار اسپیکر استریوی فوق‌العاده تجربه‌ای دلنشین از تماشای فیلم و سریال یا بازی‌های ویدیویی را ارائه می‌دهد.

این دستگاه همچنین از یک تراشه هشت هسته‌ای Unisoc T618 هم بهره می‌برد که برای این بازه قیمتی عملکردی قابل قبول دارد.

علاوه بر این، بلوتوث 5، وای فای 5، اندروید 11، باتری 7040 میلی آمپر ساعتی و تکنولوژی فیس آنلاک هم از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه به شمار می‌روند.

سامسونگ تبلت Galaxy Tab A8 را در ظرفیت‌های رم سه و چهار گیگابایتی و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی روانه بازار کرده است.

در عین حال، درگاه کارت حافظه نیز امکان ارتقای حافظه دستگاه تا سقف یک ترابایت را فراهم می‌کند.

گلکسی تب ای 8 همچنین از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت استفاده می‌کند که در مقایسه با سایر محصولات این لیست کیفیت پایین‌تری داشته؛ اما همچنان در مواقع حساس به کمک کاربر خواهد آمد.

اوپو پد ایر

اوپو پد ایر

Oppo Pad Air هم یکی از تبلت‌های میانرده ارزشمند امسال است که بر خلاف برادر قدرتمند و گرانقیمتش، Oppo Pad Pro مشخصات متوسط و قیمتی مناسب دارد.

این تبلت به تراشه اسنپدراگون 680 مجهز شده و از واحد پردازش گرافیکی Adreno 610 بهره می‌برد.

همچنین 4 گیگابایت رم LPDDR4X به همراه 64 یا 128 گیگ حافظه UFS 2.2 هم در این دستگاه به کار گرفته شده‌اند.

اگر گمان می‌کنید این حافظه برای ذخیره اطلاعات شما کافی نیست، می‌توانید با استفاده از درگاه کارت میکرو اس دی که در اوپو پد ایر تعبیه شده، میزان حافظه آن را تا سقف 512 گیگابایت ارتقا دهید.

تبلت اقتصادی اوپو همچنین از یک صفحه نمایش 10.36 اینچی با رزولوشن 2000 در 1200 بهره برده و به یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و یک حسگر 8 مگاپیکسلی در پشت بهره می‌برد.

اوپو پد ایر همچنین به یک باتری 7000 میلی آمپر ساعتی مجهز است که به دلیل مصرف پایین تراشه و صفحه نمایش دستگاه، شارژدهی بسیار بالایی خواهد داشت.

همچنین از دیگر قابلیت‌های این تبلت جذاب هم می‌توان به پشتیبانی از وای فای 5، بلوتوث 5.1، تشخیص چهره و رابط کاربری ColorOS 12.1 بر پایه اندروید 12 اشاره کرد.

گلکسی تب اس 8 اولترا

بهترین تبلت اندرویدی 2023

Galaxy Tab S8 Ultra جدی‌ترین رقیب اندرویدی تبلت آیپد اپل از حیث مشخصات و قیمت به شمار می‌رود که با قیمت حداقل 1100 دلار روانه بازار شده و حداکثر 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

صفحه نمایش غول‌پیکر این دستگاه اندازه‌ای 14.6 اینچی داشته و از پانل‌های سوپر امولد سامسونگ استفاده می‌کند که رنگ‌هایی زنده و واقعی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، نرخ رفرش 120 هرتزی این پانل‌ها نیز گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ را به محصولی فوق‌العاده برای تجربه بازی‌های موبایل تبدیل کرده‌اند.

سامسونگ همچنین تبلت قدرتمند و فوق‌العاده‌اش را به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام هم مجهز کرده تا اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها نیز در آن به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

باتری گلکسی تب اس 8 اولترا ظرفیتی 11200 میلی آمپر ساعتی داشته و قادر است حتی در سنگین‌ترین استفاده‌ها نیز شارژدهی عالی داشته باشد.

این باتری همچنین با توان 45 وات شارژ خواهد شد.

دستگاه جدید سامسونگ همچنین از بلوتوث 5 و وای فای 6 هم پشتیبانی کرده و قلم جدید S-Pen به کار رفته در آن بدون کوچک‌ترین تاخیری فرامین کاربر را منتقل می‌کند.

دوربین سلفی Galaxy Tab S8 Ultra رزولوشنی 12.2 مگاپیکسلی دارد و قادر به ضبط ویدیوهای 4K است. علاوه بر این، در قسمت پشت هم شاهد تعبیه یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی در کنار یک دوربین 6 مگاپیکسلی فوق عریض خواهیم بود.

TCL Tab 10 5G

تی سی ای تب 10

تبلت TCL Tab 10 محصولی ایده‌آل برای افرادی‌ست که به دنبال تبلتی ارزان برای استریم محتوای چندرسانه‌ای، اجرای بازی‌های ساده و سبک و گشت و گذار در اینترنت می‌گردند.

این دستگاه به 4 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی مجهز بوده و از تراشه Kompanio 800T 5G مدیاتک بهره می‌برد.

همچنین درگاه کارت حافظه این دستگاه نیز امکان ارتقای حافظه تا 512 گیگابایت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

شروع قیمت این تبلت TCL از 300 دلار خواهد بود و باتری 8000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در آن قادر است در مد استندبای 50 ساعت و در حال پخش ویدیو، 18 ساعت شارژدهی داشته باشد.

تبلت تی سی ال تب 10 همچنین از یک صفحه نمایش 10.1 اینچی از مد افتاده TFT-IPS بهره می‌برد که البته علیرغم رزولوشن 1920 در 1200 پیکسلی که دارد، فشار چندان زیادی به باتری وارد نمی‌کند.

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این تبلت علاوه بر این که برای ثبت تصاویر کاربرد دارد، برای آنلاک کردن گوشی از طریق چهره هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، دوربین پشت هم 8 مگاپیکسلی بوده و به فوکوس خودکار مجهز خواهد بود.

این تبلت همچنین از بلوتوث 5.1 و وای فای 5 پشتیبانی کرده و به‌طور پیش‌فرض به اندروید 12 مجهز است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*