کراس اوور برقی چری اکسید استرا ET

اکسید استرا ET عرضه شد؛ کراس اوور الکتریکی جدید برند لوکس چری

استرا ET یا اکستلانتیکس ET، کراس اوور برقی جدید برند اکسید چری روانه بازار شد. در ادامه با مشخصات، امکانات و قیمت شاسی بلند الکتریکی Sterra ET آشنا شوید.

اکسید یکی از زیرمجموعه‌های لوکس چری به حساب می‌آید که مدیران خودرو، شریک قدیمی چری در ایران هم در راستای عرضه محصولات آن تحت برند اکستریم قدم برداشته است. از جمله این محصولات می‌توان به اکستریم VX، اکستریم LX و اکستریم TXL اشاره کرد که بین اخبار خودرو داخلی توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند. چری اخیراً محصول جدید این برند با نام اکستلانتیکس ای‌تی (Exlantix ET) را در نسخه‌های تمام برقی و هیبرید عرضه کرد. اکستلانتیکس ET در بازار چین با نام استرا ای‌تی (Sterra ET) شناخته می‌شود.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی و ابعاد Exlantix ET

چری اکسید استرا ET بر پایه پلتفرم الکتریکی E0X چری توسعه پیدا کرده است. این خودرو با 4955 میلی‌متر طول، 1975 میلی‌متر عرض، 1698 میلی‌متر ارتفاع و 3000 میلی‌متر فاصله بین دو محور، شاسی بلندی متوسط تا بزرگ به حساب می‌آید.

به گفته چری، این کراس اوور مجموعاً از 956 دانه ال‌ای‌دی برخوردار است و همچنین روی سقف آن سنسور لیدار برای سیستم کمک‌راننده پیشرفته قرار دارد. چری در توسعه این سیستم با شرکت بوش (Bosch) همکاری کرده است. همچنین باید اشاره کرد که این ماشین شاسی بلند چینی در 4 رنگِ مشکی، خاکستری، قهوه‌ای و بنفش چهار رنگی پیش رو مشتریان گذاشته خواهد شد.

طراحی و امکانات کابین اکستلانتیکس ای تی

در فضای داخلی اکسید استرا ای تی یا اکستلانتیکس ای تی نمایشگر 15.6 اینچی سیستم مولتی مدیا با رزولوشن 2.5K، صفحه آمپر دیجیتال ال‌سی‌دی 10.25 اینچی و فرمان دی‌کات به چشم می‌خورند. سانروف پانورامیک 2.38 متر مربعی، سیستم صوتی با 23 اسپیکر، محفظه کنسول مرکزی و دو جالیوانی برخی دیگر از امکانات این شاسی بلند هستند. راننده در کابین این خودرو همچنین به دستیار صوتی دسترسی دارد که بر اساس مدل هوش مصنوعی Lion AI توسعه پیدا کرده است.

حجم صندوق عقب استرا ای تی 456 لیتر گزارش شده و در صورت تا کردن صندلی‌های ردیف عقب، حجم آن به 1835 لیتر می­‌رسد. در ضمن چری با استفاده از شیشه دولایه 6 میلی‌متری برای پنجره‌ها موفق شده است میزان سر و صدای کابین را تا حد قابل توجهی کاهش بدهد؛ موضوعی که تجربه راننده و سرنشینان از قرارگیری داخل کابین این خودرو را هرچه راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

مشخصات فنی چری اکسید استرا ET

نسخه تمام برقی استرا ET در 5 مدل با یک موتور الکتریکی در محور عقب یا دو موتور الکتریکی عرضه می­‌شود. مدل پایه این خودرو 308 اسب بخار قدرت و 425 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با اتکا به یک باتری 77 کیلووات ساعتی قادر به طی کردن مسافت 625 کیلومتر با یک بار شارژ است. قدرتمندترین نسخه این کراس اوور چینی یک موتور 245 اسب بخاری در محور جلو و یک موتور 308 اسب بخاری در محور عقب دارد و می‌تواند ظرف 3.8 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. همچنین با بهره‌گیری از باتری 100 کیلووات ساعتی توانایی طی کردن مسافت 655 کیلومتر با تنها یک بار شارژ را دارد.

این شاسی بلند برای تامین انرژی خود از باتری پک Shenxing ساخته شرکت مطرح CATL بهره می‌برد و مبتنی بر معماری 800 ولتی توسعه پیدا کرده است. در سریع‌ترین حالت، باتری این خودرو طی فقط 9 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می‌شود تا هیچ جای نگرانی بابت تامین دوباره انرژی آن وجود نداشته باشد.

کابین کراس اوور برقی چری اکسید استرا ET

نسخه هیبرید یا EREV اکستلانتیکس ET در 3 مدل در دسترس قرار می‌گیرد و مجهز به پیشرانه‌ای متشکل از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری برای افزایش شعاع حرکتی و یک موتور الکتریکی در محور عقب است. موتور الکتریکی عقب 261 اسب بخار قدرت و 324 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و موتور بنزینی هم 154 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر را به این پیشرانه تحویل می‌دهد.

نسخه هیبرید این کراس اوور جدید برند اکسید چری به 7.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است، در حالی که سقف سرعت نسخه تمام برقی با اختلافی محسوس 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

تامین انرژی این پیشرانه هیبرید هم بر عهده یک باتری پک لیتیوم آهن فسفات 32 کیلووات ساعتی از شرکت CATL قرار دارد. اکستریم ET هیبرید با اتکا به این باتری در حالت تمام الکتریکی می‌تواند مسافت 200 کیلومتر را طی کند، ولی در حالت ترکیبی شعاع حرکتی آن از 2 هزار کیلومتر هم فراتر می‌رود؛ رقمی که دست کم روی کاغذ حیرت‌انگیز است. همچنین این نسخه که معماری 400 ولتی دارد، در سریع‌ترین حالت طی 28 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می‌شود.

قیمت کراس اوور استرا ET برند اکسید

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، اکسید برند بالارده چری است و به همین خاطر محصولات آن در محدوده قیمتی بالاتر از حد معمول محصولات چری قرار می‌گیرند. چری اکسید استرا ET هم با قیمت 189 هزار و 800 یوان معادل 26 هزار و 300 دلار تا 319 هزار و 800 یوان معادل 44 هزار و 300 دلار روانه بازار شده است.

از دست ندهید:
توقف شماره گذاری ام وی ام ایکس ۵۵ پرو؛ ماجرا چیست؟ ون گک ترامپچی E9 ؛ لاکچری‌ترین ماشین چینی برای مسافرت چری اومودا ۷ معرفی شد؛ عضو جدید فونیکس مدیران خودرو؟ گک امپو آر (GAC Empow R) سدان اسپرت جدید چینی با قیمت رقابتی به میدان آمد