توقف شماره گذاری ام وی ام ایکس ۵۵ پرو

توقف شماره گذاری ام وی ام ایکس ۵۵ پرو؛ ماجرا چیست؟

در پی نقص فنی یک دستگاه ام وی ام ایکس ۵۵ پرو، اخباری مبتنی بر توقف شماره گذاری این کراس اوور چینی در فضای مجازی دست به دست می‌شود اما حقیقت ماجرا چیست؟

تقریباً چند هفته‌ای می‌شود که ماجرای جدا شدن اکسل عقب ام وی ام ایکس ۵۵ پرو به تیتر اول رسانه‌های خودرویی ایران تبدیل شده است. ما هم طبق رسالت خبری خود قبلاً در مورد پوشش بیانیه رسمی چری پیرامون این ماجرا و حتی دلیل جدا شدن اکسل عقب محصولات چری در روسیه و آفریقای جنوبی هم حسابی صحبت کردیم. حالا در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز، به سراغ موضوع توقف شماره گذاری ام وی ام X۵۵ پرو می‌رویم و حقیقت ماجرا را بررسی می‌کنیم. با توجه به فراخوان گسترده مدیران خودرو پیرامون این ماجرا، آیا تولید و فروش ام وی ام X55 پرو در ایران به پایان می‌رسد یا این موضوع صرفاً یک وقفه کوتاه خواهد بود؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

توقف شماره گذاری ام وی ام ایکس ۵۵ پرو

توقف شماره گذاری ام وی ام ایکس ۵۵ پرو

ام وی ام X55 پرو واژگون شده

طبق اخبار منتشر شده و به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، شماره گذاری ام وی ام X55 Pro به علت وجود نقص فنی تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد. در پی این خبر، مدیر کل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع مل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد ایران در پی نامه‌ای به پلیس راهور فراجا اعلام کرده است:

برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ در خصوص وجود ایمنی بحرانی ضمن تعلیق اعتبار تایید نوع خودرو مذکور ضروری است شماره گذاری آن متوقف گردد.

حقیقت ماجرای توقف پلاک شدن ام وی ام X55 پرو چیست؟

توقف شماره گذاری ام وی ام ایکس ۵۵ پرو

اما حقیقت ماجرا چیست؟ طبق اطلاعاتی که از روابط عمومی شرکت MVM به دست گجت نیوز رسیده است، توقف شماره گذاری ایکس ۵۵ پرو کاملاً با هماهنگی شرکت مدیران خودرو و سازمان ملی استاندارد ایران رخ داده و این اتفاق کاملا در راستای روند فراخوان گسترده مدیران خودرو بوده. به گفته روابط عمومی ام وی ام، توقف شماره گذاری ایکس ۵۵ پرو تا زمان رفع مشکل و اطمینان از سلامت تمام محصولات خارج شده از خط تولید، ادامه خواهد داشت و پس از رفع مشکل اکسل عقب، پلاک کردن و فروش ام وی ام ایکس ۵۵ پرو مجددا آغاز خواهد شد.

بدیهی است که توقف شماره گذاری ام وی ام X55 پرو به صورت کوتاه مدت و مقطعی خواهد بود و حتی طی سال جاری، شاهد واردات و مونتاژ ام وی ام X55 پرو فیس لیفت در ایران خواهیم بود. همچنین باید اشاره کنیم که طبق فراخوان عمومی ام وی ام، تمام ایکس 55 پرو های تولید شده توسط مدیران خودرو باید برای بررسی کامل و اطمینان از عدم نقص فنی اکسل عقب، راهی نمایندگی‌های این شرکت شوند که مشابه چنین اتفاقی در ایران، بی‌سابقه بوده است.