تصادف ایکس 55 پرو در جاده قم اصفهان

ماجرای اکسل عقب ایکس 55 پرو و مدیران خودرو + ویدیو

شکستن اکسل یک دستگاه خودرو کراس اوور ام وی ام ایکس 55 پرو مدیران خودرو در محور قم به اصفهان، منجر به وقوع تصادف شده که در ادامه قصد داریم تا علت این حادثه و بیانیه مدیران خودرو را پیرامون تصادف و جدا شدن اکسل عقب ام وی ام X55 پرو بررسی کنیم.

امنیت و کیفیت ساخت خودروهای چینی، همیشه بحث اول در همایش‌ها و گروه‌ ماشین‌بازها بوده و خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد که این بحث هیچ وقت تا به این اندازه، داغ و دست اول نبوده است. خودرو کراس اوور ام وی ام ایکس 55 پرو که به تازگی با نسخه فیس لیفت آن هم آشنا شدیم، یکی از پرفروش‌ترین محصولات مدیران خودرو است که در کشورهایی نظر آفریقا جنوبی و ایتالیا هم به فروش می‌رسد. حالا چند روزی می‌شود که این محصول، نه برای فروش خوب خود در خارج از ایران، بلکه به خاطر یک نقص فنی خطرناک به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شده است. اما داستان تا چه حد صحت دارد؟ آیا تمام خودروهای ام وی ام ایکس 55 پرو مدیران خودرو باید به نمایندگی بروند؟ آیا وضعیت شماره گذاری و مونتاژ ام وی ام X55 پرو با این اتفاق به پایان رسیده است؟ اصلا دلیل تصادف ام وی ام ایکس 55 پرو در محور قم به اصفهان چه بود؟ در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز سعی می‌کنیم تا تمام ابعاد این ماجرا را بررسی کنیم.

فهرست عناوین:

دلیل تصادف ایکس 55 پرو در محور قم به اصفهان

خودرو واژگون شده در پارکینگ

روز جمعه مورخ 07/02/1403 یک دستگاه خودرو سواری کراس اوور ام وی ام ایکس 55 پرو در محور قم به اصفهان دچار واژگونی شده که به گفته پلیس راهور فراجا، علت این واژگونی به جدا شدن اکسل عقب ام وی ام X55 پرو مربوط می‌شود.

خودرو واژگون شده در پارکینگ

همچنین بد نیست اشاره کنیم که طبق این گزارش، وضعیت مسیر کاملا خشک و بدون مانع توصیف شده است و آثار کشیدگی خودرو روی زمین هم به طول 80 متر به چشم می‌آید.

تولید کننده چری در مالزی، مقصر اصلی حادثه

باید اشاره کنیم طبق اخباری که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، به نظر می‌رسد که ضعف یکی از تولید کنندگان چری در قطعات مربوط به اکسل عقب، منجر به این حادثه شده است. این اخبار با تصاویر و گزارش‌هایی مبتنی بر جدا شدن اکسل عقب خودروهایی مثل فونیکس اف ایکس و ایکس 22 پرو در مالزی منتشر شده‌اند. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که نمایندگان چری در مالزی با بررسی ابعاد مختلف این حادثه و پیگیری وضعیت مشتریان، آن‌ها را برای رفع مشکل، به نمایندگی‌های چری در این کشور ارجاع داده‌اند.

وضعیت سرنشینان در تصادف ام وی ام X55 پرو

به گزارش پلیس راهور فراجا و تیم اورژانس حاضر در محل، ام وی ام X55 Pro واژگون شده در محور قم به اصفهان میزبان 5 سرنشین (2 مرد و 3 زن) بوده که تمام سرنشینان به جز یک زن، به صورت سرپایی مداوا شده‌اند. گفته می‌شود که تنها مصدوم این حادثه، خانم مسنی بوده است که برای ادامه درمان، راهی بیمارستان شده. همچنین با پیگیری نمایندگان مدیران خودرو، به نظر می‌رسد که حال این مصدوم رو به بهبودی و در حال ترخیص از بیمارستان است.

بیانیه مدیران خودرو در مورد تصادف و اکسل عقب ایکس 55 پرو

شرکت مدیران خودرو پیرامون حادثه جدا شدن اکسل عقب ام وی ام ایکس 55 پرو و در نتیجه واژگونی این خودرو، اطلاعیه شماره یک خود را منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه فرمایید:

ضمنا شرکت مدیران خودرو با جدیت به دنبال بررسی تمام ابعاد فنی این حادثه است پس از مشخص شدن جزئیات آن، اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

فراخوان مدیران خودرو برای اکسل عقب ایکس 55 پرو

به نظر می‌رسد که مشکل اکسل عقب برخی از خودروهای ام وی ام ایکس 55 پرو برای شرکت مدیران خودرو ثابت شده که در نتیجه، این شرکت فراخوانی را در تاریخ 27 فروردین ماه 1403 منتشر کرده بود. در این فراخوان و گزارش آمده است که اگر:

1- کد ساپلایر (تامین کننده قطعه) به غیر از 5AJ است، اکسل فاقد ایراد بوده و نیاز به انجام فرایند نمی‌باشد.

2- درصورتی که کد ساپلایر 5AJ بوده و کد مشخصه تولید یکی از کدهای 23H14C یا 23H15C و 23H16C و 23H17C بود، اقدام به تعویض اکسل عقب گردد.

جمع بندی

در پایان کار باید اشاره کنیم که در حال حاضر بیش از 30 هزار نسخه از کراس اوور پرفروش ام وی ام ایکس 55 پرو در ایران به فروش رسیده است که به نظر می‌رسد مشکل اکسل عقب صرفا برای تعداد محدودی از این خودروها به وجود آمده. مشکل جدا شدن اکسل عقب ام وی ام X55 پرو صرفا به یکی از تامین کنندگان قطعات چری در مالزی مربوط می‌شود که این شرکت با پیگیری‌های خود، سعی در رفع این مشکل دارد. همچنین از تمام مالکین این خودرو تقاضا داریم که قبل از هرگونه مسافرت، به یکی از نزدیک‌ترین نمایندگی‌های مدیران خودرو در منطقه خود مراجعه کرده و با چک کردن شماره تامین کننده اکسل عقب، نسبت به بدون ایراد بودن این قطعه مطمئن شوند. برند ام وی ام مدیران خودرو در حاضر با محصلاتی نظیر سدان ام وی ام آریزو 5 اسپرت در کنار کراس اوورهای ام وی ام ایکس 22 پرو و ام وی ام ایکس 33 کراس و ام وی ام ایکس 55 پرو، جزو قدیمی‌ترین مونتاژکارهای چینی در ایران به حساب می‌آید.