جدا شدن اکسل عقب فونیکس

دلیل شکستن اکسل عقب خودروهای چری بالاخره مشخص شد

شرکت چری مالزی به عنوان مقصر اصلی در ماجرای جدا شدن اکسل عقب خودروهای فونیکس اف ایکس و ام وی ام ایکس 55 پرو، بالاخره دلیل و عامل این حادثه را اعلام کرد.

خبر جدا شدن اکسل عقب خودروهای چری در مالزی، ایران و روسیه، هجمه‌های زیادی را علیه این شرکت و نمایندگان آن در کشورهای آسیایی ایجاد کرد. هرچند که شرکت مدیران خودرو با انتشار بیانیه و وعده مساعدت و پیگیری برای رفع سریع‌تر این مشکل، اوضاع را تا حدی آرام کرد، اما رسانه گجت نیوز در آخرین خبر از سری مطالب خودرو، قصد دارد تا دلیل اصلی و عامل جدا شدن اکسل عقب خودروهای چری مانند ام وی ام ایکس 55 پرو که به تازگی با مدل فیس لیفت آن هم آشنا شدیم را پیدا کند. آیا شرکت مدیران خودرو در این قضیه مقصر است و باید جوابگو باشد یا داستان‌های دیگری برای روایت وجود دارد؟

دلیل شکستن اکسل عقب خودروهای چری و ام وی ام ایکس 55 پرو

شرکت چری مالزی که به عنوان یکی از هاب‌های اصلی در توزیع، ساخت و مونتاژ قطعات خودروهای چری در منطقه فعالیت می‌کند، در تاریخ 14 اردیبهشت 1403 و در گفتگو با رسانه معتبر «مالی میل»، رسما از دلیل و عامل اصلی شکستن و جدا شدن اکسل عقب خودروهای چری، به خصوص فونیکس اف ایکس، ام و ام ایکس 55 پرو و ام وی ام ایکس 22 پرو صحبت کرد.

کالیبره نبودن دستگاه جوش

جدا شدن اکسل عقب مدیران خودرو

به گفته روابط عمومی شرکت چری مالزی، یک ایراد جزئی و کالیبراسیون نبودن نوک دستگاه جوش جدیدی که در خط تولید مدرن و پیشرفته چری فعال است، باعث ایراد در یکی از اجزای اکسل عقب شده که در نهایت، نتیجه آن را در ویدیو تصادف و جدا شدن اکسل ام وی ام X55 Pro می‌توانید ببینید. این ویدیو که در تاریخ 7 اردیبهشت 1403 و در محور قم به اصفهان ثبت شده است، از تصادف و واژگونی یک دستگاه ام وی ام ایکس 55 پرو به دلیل جدا شدن اکسل عقب حکایت می‌کند.

همه چیز امن است؟

دلیل شکستن اکسل عقب چری

بیانیه شرکت مدیران خودرو درمورد جدا شدن اکسل عقب ایکس 55 پرو

با توجه به اینکه شرکت چری مالزی سرانجام ایراد اصلی و دلیل شکستن و جدا شدن اکسل عقب محصولات چری مدیران خودرو را پیدا کرد، به نظر می‌رسد که جلوی فجایع بزرگ‌تر گرفته شده است. حال باید منتظر بمانیم تا مدیران خودرو با اعلام یک فراخوان سراسری و انتشار شماره VIN خودروهای فونیکس و ام وی ام که ایراد اکسل عقب دارند، کار را تمام کند؛ همانطور که شرکت چری مالزی در این وب سایت، دقیقا چنین کاری را انجام داده است.

همچنین وزیر صادرات مالزی هم با توجه به اینکه قطعات خودرویی این کشور به اکثر نقاط آسیا راهی می‌شوند، وعده داد تا با پیگیری دقیق خود، از تکرار مجدد حوادث مشابه جلوگیری شود.