ماشین لباس شویی بی کیفیت ایرانی

ماشین لباس شویی بی کیفیت ایرانی، 2 برابر قیمت نمونه خارجی

محمد حسین اسلامیان، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به تولید ماشین لباس شویی بی کیفیت ایرانی توسط تولیدکنندگان داخلی، به وجود نمونه‌های ارزان‌تر و باکیفیت‌تر خارجی در دسترس خریداران پرداخته است.

محمدحسین اسلامیان با اشاره به واردات غیر قانونی ماشین لباسشویی‌های خارجی و برخوردار از استانداردهای روز دنیا که قیمت 200 دلاری دارند، از قیمت شدیدا بالای ماشین لباسشویی‌های بی‌کیفیت تولید داخل انتقاد کرده است.

ماشین لباس شویی بی کیفیت ایرانی صرفه اقتصادی ندارد

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به این‌که ایران در واقع صرفا مونتاژکننده قطعات لوازم خانگی و یک واردکننده تکنولوژی است، به برنامه‌های مسئولان کشور برای صادرات این لوازم خانگی مونتاژی طعنه زده و گفته پیش از قصد صادرات باید دید که اساسا محصولات داخلی در بازار ایران تا چه حد با استقبال مواجه می‌شوند و آیا اصلا مردم خودمان کالای داخلی را به نمونه خارجی ترجیح می‌دهند یا خیر.

او در ادامه با اشاره به مورد لباسشویی گفته که لباسشویی های تولید داخل که تکنولوژی تولید آن‌ها کاملا وارداتی است، کیفیتی به‌مراتب پایین‌تر از نمونه‌های اصلی و در عین حال قیمتی بالاتر از قیمت جهانی دارند.

ماشین لباس شویی ایرانی

اسلامیان در ادامه افزود امروزه و در بازارهای جهانی بهترین ماشین های لباسشویی برخوردار از استانداردهای روز دنیا، قیمت 200 دلاری دارند و در عموم کشورهای دنیا هم مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ اما ماشین لباس شویی بی کیفیت ایرانی با قیمت کمتر از 20 میلیون تومان به مشتریان داخلی عرضه نمی‌شود.

وی در ادامه و با اشاره به دغدغه صادرات لوازم خانگی داخلی توسط مسئولان، اظهار کرد این مهم تنها در مورد کشورهایی ممکن است که در فاصله جغرافیایی زیادی از ایران قرار گرفته‌اند یا برای محصولاتی مانند لباسشویی دوقلو و کولر آبی کاربرد دارد که ایجاد خط تولید آن‌ها در ایران صرفه اقتصادی ندارد.

محمدحسین اسلامیان در پایان خاطرنشان کرده که اگرچه امروزه بخش مهمی از نیاز بازار داخل با رویه واردات غیر قانونی کالاهای خارجی تامین می‌شود، اما مسئولان اصرار عجیبی بر فروش لباسشویی بی‌کیفیت ایرانی با قیمت 25 میلیون تومانی به‌جای لباسشویی خارجی و باکیفیت 15 میلیونی از برند اصلی دارند و در عین حال برای صادرات نمونه داخلی نیز برنامه‌ریزی می‌کنند.

او می‌گوید وقتی در یک کشور خارجی، محصول ایرانی را با کیفیت ضعیف‌تر و قیمت دو برابری در کنار برندهای کره‌ای و آلمانی قرار دهید، طبیعی است که از پیش بازنده باشید.

بیشتر بخوانید:
ممنوعیت واردات لوازم خانگی به ایران برداشته شد بررسی موانع تولید در صنعت لوازم خانگی مصرف برق را کاهش دهید، ماشین جایزه ببرید؛ طرح جدید وزارت نیرو اگر کولر گازی دارید، امسال قبض برق زیر ۲ میلیون تومان نخواهید داشت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*