ون ترامپچی GAC E9

ون گک ترامپچی E9 ؛ لاکچری‌ترین ماشین چینی برای مسافرت 

شرکت گک ترامپچی از ون لاکچری GAC E9 رونمایی کرد که لقب لاکچری‌ترین خودرو چینی برای مسافرت را به خود اختصاص داده و می‌تواند رقیب هایما ۷ ایکس و سوبا M4 در ایران باشد.

بازار مینی ون‌های چینی در ایران و طی سال اخیر حسابی داغ شده است. از مهمترین بازیگران این بازار می‌توان به محصولات جذاب ایران خودرو و فردا موتور یعنی ون‌های هایما ۷ ایکس و سوبا M4 اشاره کرد. حالا در همین حین، شرکت گک که محصولات آن در ایران با اسم راسا موتور شناخته می‌شوند، از لاکچری‌ترین ون خود با نام ون گک ترامپچی E9 رونمایی کرد. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ مشخصات فنی قیمت و شانس واردات ون جی ای سی E9 به ایران خواهیم رفت.

مشخصات فنی ون گک E9

مشخصات ون چینی گک E9
بر خلاف ون‌های چینی که در حال حاضر مهمان ایران هستند و موتور یک و نیم لیتری دارند، ون GAC E9 میزبان یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری با توان ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور است که به لطف گیربکس پیشرفته اتوماتیک DHT چرخ‌های جلویی را درگیر می‌کند.

ون چینی گک E9

از پیشرفته‌ترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی در ون جی ای سی E9 می‌توان به ترمز پارک برقی، اتوهلد، صندلی‌های تمام برقی با استراحتگاه پا ماساژور و گرمکن و سرد کن، سیستم تهویه مطبوع سه کاناله با فیلتر تصفیه هوا، نمایشگرهای دیجیتال تریپل اسکرین، سقف پانارومیک با نورپردازی کهکشانی، دستیار رانندگی بین خطوط، رادار هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی و دستیار کنترل حرکت در شیب اشاره کرد.

طراحی ظاهری و داخلی

ون ترامپچی GAC E9
اندازه و ابعاد ون گک E9 امل ۵۲۱۲ میلی‌متر طول و ۱۸۹۳ میلی‌متر عرض و ۱۸۲۳ میلیمتر ارتفاع و ۳۰۷۰ میلی‌متر فاصله محوری می‌شود. در هندسه و طراحی ظاهری ون GAC E9 سعی شده تا جای ممکن از فاکتورهای مدرن مانند جلو پنجره درشت و چراغ‌های ال ای دی بزرگ در کنار رینگ‌های دو رنگ و چراغ خطرهای به هم پیوسته استفاده شود.

کابین ون چینی گک E9

همچنین در کابین و داشبورد خودرو جی ای سی E9 شاهد سه نمایشگر دیجیتال با فرمت تریپل اسکرین هستیم. علاوه بر این آپشن جذاب، در اتاق  ون گک E9 می‌توانید صندلی‌های فوق مدرن برقی با ماساژور گرمکن سردکن و استراحتگاه پا را در کنار سقف کهکشانی و سیستم تهویه مطبوع سه کاناله پیدا کنید. همچنین بد نیست بدانید که دقیقا همین فرمت و نمایشگرهای دیجیتال را در خودرو چینی محمدرضا گلزار یعنی اکستریم وی ایکس مدیران خودرو هم شاهد بودیم.

قیمت ون گک ترامپچی E9

قیمت ون چینی گک E9
شرکت GAC قیمت ون گک E9 را با توجه به تریم انتخابی و آپشن‌ها، بین ۴۴ هزار دلار تا ۵۶ هزار دلار علام کرده است که از این نظر می‌توانیم ون GAC E9 را جزو یکی از گرانترین و لاکچری‌ترین خودروهای MPV چین اعلام کنیم. با توجه به برچسب قیمتی بالای ۲۰ هزار دلار، شانس واردات ون جی ای سی E9 به ایران و رقابت با محصولاتی مانند هایما ۷ ایکس و سوبا ام ۴ به شدت پایین است. هرچند در پایان بد نیست اشاره کنیم که برند گک در حال حاضر با عاملیت راسا موتور و محصولاتی مانند سدان اسپرت جی ای سی امپو و کراس اورهای جی ای سی امکو و جی ای سی GS3 در ایران فعالیت می‌کند.