مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۵

مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۵ معرفی شد؛ لوکس، مدرن و گران قیمت

مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۵، سدان پرچم دار، لوکس و گران قیمت این شرکت آلمانی با تغییرات جزئی و قابلیت سفارشی سازی بیشتر معرفی شد.

مرسدس بنز اس کلاس به‌عنوان نماد خودروهای سدان لوکس به‌حساب می‌آید؛ به‌نحوی که بسیاری از خودروسازان صاحب سبک در زمینه تولید و تغییر محصولاتشان از این محصول مرسدس بنز الهام می‌گیرند. حال این شرکت آلمانی در جدیدترین به‌روزرسانی از نسل کنونی S کلاس، این خودرو را تنها با چند تغییر جزئی معرفی کرده است. در این بخش از اخبار خودرو خارجی سایت گجت نیوز به معرفی بنز اس کلاس ۲۰۲۵ می‌پردازیم.

نگاهی به مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۵

مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۵

نسل کنونی مرسدس بنز S کلاس در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و حالا یک به‌روزرسانی جزئی را برای مدل ۲۰۲۵ تجربه کرده است. این به‌روزرسانی، تغییر مهم و بنیادینی برای سدان پرچم‌دار مرسدس به‌همراه ندارد و مهم‌ترین تغییر آن تنها اضافه شدن بالشتک‌های جدیدی روی پشت‌سری صندلی‌ها است! البته باید بگوییم نسخه قبلی S کلاس آن‌قدر کامل بوده که مرسدس برای حفظ توانایی رقابت آن طی سال‌های آینده نیازی به ایجاد تغییرات بزرگ در نسخه 2025 ندیده است.

دیگر تغییرات مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۵ شامل ارائه دو رنگ جدید نقره‌ای متالیک و قهوه‌ای متالیک است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند از طریق بخش Manufaktur مرسدس، خودرو خود را شخصی‌سازی کنند. این بخش، ویژگی‌هایی مانند ۱۲ رنگ بیرونی اختصاصی و تریم چوب گردوی داخلی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

مشخصات فنی Mercedes-Benz S-Class 2025 

مرسدس هیچ اشاره‌ای به ایجاد تغییری در پیشرانه‌های S کلاس نکرده است و نسخه پایه همچنان در بازار آمریکا همان S500 شش سیلندر خواهد بود که به‌همراه نسخه‌های هشت سیلندر S580 و پلاگین‌هیبریدی S580e ارائه می‌شود.

 

مدل پایه S500 دارای یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ هیبریدی ملایم است که قدرت 442 اسب بخار و گشتاور 413 پوند فوت را تولید می‌کند. این نسخه شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه‌ای را ارائه می‌دهد. نسخه S580 نیز از یک پیشرانه 4.0 لیتری هشت سیلندر تویین توربو شارژ به‌همراه موتور هیبریدی ملایم بهره می‌برد. این موتور قدرتی معادل 496 اسب بخار و گشتاور 516 پوند فوت را تولید می‌کند که شتاب صفر تا صد را به 4 ثانیه کاهش می‌دهد. همچنین تمامی نسخه‌ها از یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته و سیستم AWD 4Matic مرسدس بنز استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین تغییرات اس کلاس جدید

نمای داخل مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۵

یکی از ویژگی‌های مهم این سدان لوکس آلمانی، سیستم خودران سطح سه بود که حالا با اضافه شدن قابلیت تغییر مسیر خودکار، ارتقائی جزئی را تجربه کرده است. بدین ترتیب، برای تغییر مسیر خود دیگر نیازی به حرکت دادن دسته‌ راهنما نیست و اگر خودرو احساس کند فضای کافی برای سبقت گرفتن از خودروی کندتر وجود دارد، به‌طور خودکار این کار را انجام می‌دهد. البته این ویژگی فقط برای اروپایی‌ها جدید خواهد بود؛ زیرا قبلا امکان سفارش آن در آمریکای شمالی وجود داشت. همچنین این نسخه به‌روزرسانی‌هایی در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX را با خود به‌همراه دارد. مرسدس همچنین سیستم یادآور سرنشین را هم به سدان پرچم‌دار خود اضافه کرده است تا از فراموش کردن کودکان یا حیوانات در صندلی عقب جلوگیری کند.

به‌گفته مرسدس بنز، S کلاس به‌روز شده مدل ۲۰۲۵ از پایان ماه جاری قابل سفارش خواهد بود و اولین نمونه‌های آن از ماه آگوست به نمایندگی‌های فروش می‌رسد. قیمت S کلاس هم‌اکنون از ۱۱۷ هزار و 300 دلار آغاز می‌شود. به‌گفته یکی از منابع داخلی مرسدس، به‌روزرسانی بزرگ‌تری برای S کلاس در سال ۲۰۲۶ در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید:
جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکی سریعترین مرسدس بنز جهان، سوپرکارهای فراری را به چالش می‌کشد خودرو کانسپت اسمارت #۵ ؛ حاصل همکاری چینی‌ها با مرسدس بنز