کانسپت اسمارت الف #5

خودرو کانسپت اسمارت #5 ؛ حاصل همکاری چینی‌ها با مرسدس بنز

اسمارت #5 یک خودرو کانسپت است رگ و ریشه آن به مرسدس باز می‌گردد اما توسط چینی‌ها متولد شده است. در ادامه به سراغ مشخصات فنی و هر آنچه که از خودرو اسمارت Elf #5 یا همان اسمارت هشتک فایو می‌دانیم خواهیم رفت.


یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ به بخش خودروهای مفهومی مربوط می‌شود که هنر و پیشرفت چشمگیر چینی‌ها را به رخ جهان می‌کشد. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی یکی دیگر از این کانسپت‌ها یعنی خودرو اسمارت الف #5 خواهیم رفت و هر آنچه که از این محصول می‌دانیم را پیشکش شما خواهیم کرد.

مشخصات فنی خودرو کانسپت اسمارت #5

کراس اور مفهومی اسمارت هشتک فایو

قبلاً با نسل‌های مختلف سری اسمارت هشتک یعنی محصولاتی نظیر اسمارت #1 و اسمارت #3 آشنا شده بودیم و هنر برابوس را هم در این محصولات به چشم دیدیم. حالا نوبت معرفی یکی دیگر از این محصولات است که در قامت یک خودرو کانسپت و در سگمنت کراس اور سایز متوسط برقی راهی نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ شده است.

کانسپت اسمارت الف #5

همانطور که از سر و شکل خودرو برقی اسمارت #5 متوجه شدید این محصول قرار است در قامت یک ماشین آفرودی راهی بازار شود. پس بدون شک شاهد سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک با دو موتور برقی در محورهای جلو و عقب خواهیم بود که توان خودرو کانسپت اسمارت ELf #5 را حداقل به نزدیک ۶۰۰ اسب بخار قدرت می‌رساند.

کانسپت اسمارت الف #5

همچنین حالت‌های رانندگی آفرودی مانند حالت رانندگی در شن یا برف و گل و لای و سنگ هم برای این محصول تعریف خواهد شد. علاوه بر این موارد خودرو اسمارت هشتک فایو روی معماری برق ۸۰۰ ولت طراحی و توسعه پیدا کرده است و به همین منظور می‌تواند در کمتر از ۱۵ دقیقه تا بیش از ۷۰ درصد ظرفیت باتری‌های خود را فول شارژ کند. همچنین بر اساس تست‌های صورت گرفته، شعاع حرکت خودرو اسمارت #5 به بیش از ۷۰۰ کیلومتر رسیده است.

کراس اور مفهومی اسمارت هشتک فایو

آنطور که رسانه‌های چینی عنوان می‌کنند خودرو اسمارت هشتک 5 به دستیار رانندگی خودکار سطح ۳ مجهز خواهد بود که امکاناتی نظیر رانندگی اتوماتیک تا سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت را در کنار رادار تعویض لاین اتوماتیک و باقی ماندن بین خطوط را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

طراحی ظاهری و ابعاد

کراس اور مفهومی اسمارت هشتک فایو

با توجه به این سگمنت می‌توانیم در مورد اندازه و ابعاد خودرو کانسپت اسمارت #5 هم حدس‌هایی بزنیم که این اعداد شامل ۴۷۰۰ میلی‌متر طول و ۲۱۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۷۰ میلی‌متر ارتفاع می‌شوند. سر و شکل خودرو کانسپت اسمارت الف هشتک فایو با توجه به اینکه قرار است در قامت یک محصول آفرودی راهی خیابان‌ها شود کاملاً مکعبی طراحی شده است.

کانسپت اسمارت الف #5

نمایشگر قفل دیجیتال و درصد شارژ

از جذاب‌ترین مواردی که در طراحی ظاهری و بدنه خودرو اسمارت #5 به چشم می‌آید می‌توان به نمایشگر حالت قفل یا باز بودن درب‌ها در گلگیر اشاره کرد و همچنین نمایشگر میزان شارژ باتری‌ها هم روی گلگیر به چشم می‌آید.

کراس اور مفهومی اسمارت هشتک فایو

رینگ آفرودی با بید لاک

لاستیک‌های گل درشت با رینگ‌های آفرودی و بید لاک در کنار پنل‌های سقفی و چراغ‌های ال ای دی منحصر به فرد از جذاب‌ترین فاکتورهای ظاهری در طراحی  هندسه خودرو کانسپت Smart Elf #5 به حساب می‌آیند.

خودرو آفرودی یا سینما متحرک؟

پروژکتور خودرو کانسپت اسمارت الف #5

پروژکتور آفرودی

یکی دیگر از جذاب‌ترین آپشن‌ها و امکاناتی که در خودرو اسمارت الف #5 به چشم می‌آید پروژکتوری است که در سپر جلو قرار گرفته. به لطف این پروژکتور شما می‌توانید در سفرهای آفرودی خود از تماشای فیلم هم لذت ببرید.

طراحی داخلی و کابین

کراس اور مفهومی اسمارت هشتک فایو

کابین داشبورد خودرو اسمارت #5 یک دنیای کاملاً متفاوت و جذاب را به پیش روی کاربر خود هدیه می‌دهد. در ابتدا با حذف ستون بی، با باز شدن درب‌ها به سبک خودروهای رولز رویس طرف هستیم که معمولاً در اکثر خودروهای چینی، به این موارد کمتر برمی‌خوریم. همچنین داشبورد خودرو اسمارت الف هشتک 5 به سه نمایشگر دیجیتال با فرمت تریپل اسکرین مجهز شده است تا بالاترین سطح از راحتی را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

یکی دیگر از جذاب‌ترین موارد در طراحی کابین و اتاق خودرو اسمارت #5 به سبک سانروف مربوط می‌شود که حالت X شکل را به نمایش می‌گذارد. همچنین صندلی‌های برقی در کنار روکش چرم منحصر به فرد و حضور یک اسپیکر قابل حمل و سیستم نورپردازی شخصی از جذاب‌ترین امکانات کابین و اتاق خودرو اسمارت هشتک 5 به حساب می‌آیند.

تجهیزات آفرودی و کمپینگ در خودرو اسمارت هشتک فایو

کانسپت اسمارت الف #5

از آنجایی که خودرو اسمارت #5 یک کراس اور آفرودی و برقی است، طراحان این محصول تجهیزات جذابی مانند کمپرسور باد، اسپیکر قابل حمل، فلش لایت چکش و صندلی‌های بادی و پنل شنی را برای مشتریان در نظر گرفته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*