رولز رویس کالینان 2025 نسل جدید

نسل جدید رولز رویس کالینان، قصر متحرک انگلیسی معرفی شد

رولز رویس از سری 2 یا نسل جدید شاسی بلند لوکس کالینان پرده برداشت. این اس یو وی اشرافی با این نسخه جدید اشرافی‌تر از همیشه می‌شود.

در پی داغ شدن بازار اس یو وی‌ها، خودروساز لوکس بریتانیایی رولز رویس سال 2018 اولین شاسی بلند خود را با نام کالینان روانه بازار کرد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، حالا که 6 سال از ورود کالینان به بازار می‌گذرد، رولز رویس به‌تازگی نسل جدید آن موسوم به سری 2 را به نمایش گذاشت. این نسخه جدید تغییراتی محسوس هم در نمای بیرونی و هم در طراحی و چینش کابین را به دنبال می‌آورد، هرچند کماکان از همان پیشرانه V12 سابق بهره خواهد گرفت.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی Cullinan جدید

در نمای جلو کالینان نسل جدید کماکان می‌توان جلوپنجره پانتئون رولز رویس را مشاهده کرد، ولی حالا این جلوپنجره برای اولین به‌صورت نورانی در آمده. به چراغ‌های مستطیلی این اس یو وی هم یک نوار ال‌ای‌دی به شکل حرف L اضافه شده که به سمت پایین جهت پیدا کرده است. همچنین طراحی متفاوت سپر با ورودی‌هایی که زاویه کج دارند به چشم می‌آیند. این ورودی‌ها شکلی شبیه به حرف V را به وجود می‌آورند که به گفته رولز رویس، به نوک قایق‌های یات شباهت دارد.

با نگاهی به ناحیه عقب سری 2 شاسی بلند رولز رویس، سپر بازطراحی شده با رنگ مشکی براق، تریم فولادی دور خروجی‌های اگزوز و صفحه ضربه‌گیر فولادی در سپر توجه را به خود جلب می‌کنند. همچنین باید اشاره کرد که این خودرو سوار بر رینگ‌های 7 پر 23 اینچی آلیاژی شده و با رنگ جدیدی به نام Crystal Over عرضه می‌شود. رولز رویس در توضیح این رنگ می‌گوید ترکیب لاک و ذرات شیشه در آن نوعی درخشش نامحسوس را به وجود می‌آورند که شبیه به برف تازه زیر آفتاب صبح است.

نسخه ویژه «بلک بَج» (Black Badge) رولز رویس کالینان تریم مشکی‌رنگ در قسمت‌های جلوپنجره، دستگیره‌های درب‌ها و حاشیه‌ شیشه‌ها دارد. حتی مشتریان می‌توانند تریم مشکی برای سپر و رکاب سفارش بدهند. در فضای داخلی این نسخه هم تریم فیبر کربن و تیره در هماهنگی با نمای بیرونی به کار رفته است.

کابین رولز رویس کالینان مدل 2025

رولز رویس یک پنل شیشه‌ای را به کابین اضافه کرده است که کل داشبورد را در بر می‌گیرد. در همین بخش هم نمایشگر مرکزی سیستم مولتی مدیا و صفحه آمپر تمام دیجیتال جا گرفته‌اند. در حالی که پیش‌تر امکان مخفی کردن نمایشگر مرکزی پشت تریمی مخصوص وجود داشت، در این نسخه جدید نمایشگر سر جای خود ثابت است و همیشه در دید راننده و سرنشینان قرار دارد. این نمایشگر از جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی رولز رویس با نام «اسپیریت» (Spirit) بهره می‌برد که اولین بار در رولز رویس اسپکتر برقی، یکی از گران ترین خودروهای برقی جهان به کار رفته بود.

این داشبورد شامل یک پنل نورانی با طرح ویژه و نام کالینان هم می‌شود که رو به روی سرنشین جلو قرار دارد. در واقع در این قسمت 7 هزار نقطه از زوایا و ابعاد مختلف روی یک تکه شیشه دودی با لیزر حک شده‌اند تا تصویری سه‌بعدی به وجود بیاورند. البته هر مشتری می‌تواند طرح دلخواه خود را برای این پنل سفارش بدهد. همچنین سمت چپ نمایشگر مرکزی داشبورد یک ساعت گِرد آنالوگ به‌همراه مجسمه فولادی «اسپریت آو اکستاسی»، نماد رولز ریس دیده می‌شوند.

به‌لطف رولز رویس کالینان مدل 2025 سری 2 حتی امکانات بیشتری در دسترس سرنشینان عقب قرار می‌گیرد. نمایشگرهای عقب حالا قابلیت نمایش رابطی منحصر به فرد برای محتوای در حال استریم و تنظیمات صندلی مثل گرمایش، سرمایش و ماساژ را دارند و حتی امکان اتصال دو دستگاه و هر نوع هدفون بلوتوثی به این نمایشگرها فراهم شده است. ضمن این‌که هات اسپات وای‌فای به سرنشینان اجازه می‌دهد روی هر کدام از نمایشگرها محتوای متفاوت استریم کنند. این امکانات رفاهی و سرگرمی را یک سیستم صوتی با 18 اسپیکر تکمیل می‌کند.

رولز رویس با استفاده از حفره‌های ریز تریم چرمی کالینان طرحی هنری خلق کرده است که آن را به «اشکال و سایه‌های ابرها که پیوسته در حال تغییرند» تشبیه می‌کند.

مشخصات فنی نسل جدید رولز رویس کالینان

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، رولز رویس کالینان سری 2 همچنان از همان پیشرانه 6.7 لیتری V12 توئین توربو قبلی برخوردار است و حتی نسخه قدرتمندتر بلک بج هم برای این سری جدید ارائه می‌شود.

نسخه استاندارد کالینان جدید 563 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، اما نسخه ویژه بلک بج می‌تواند 592 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین کماکان گیربکس اتوماتیک 8 سرعته زد اف وظیفه انتقال نیرو محرکه حاصل از این پیشرانه به هر چهار چرخ را بر عهده دارد.

تاریخ عرضه و قیمت نسخه جدید کالینان رولز رویس

رولز رویس کالینان مدل 2025 در تابستان پیش رو به فروش گذاشته می‌شود و تا انتهای سال جاری میلادی اولین دستگاه‌ها از آن به مشتریان تحویل داده خواهد شد. در مقطع کنونی قیمت این شاسی بلند لوکس به‌صورت رسمی مشخص نیست، ولی بدون شک بالاتر از قیمت پایه تقریباً 392 هزار دلاریِ مدل 2024 خواهد بود.

از دست ندهید:
رولز رویس کالینان جدید تیونینگ منصوری با تم لوکس عربی رونمایی شد گران ترین خودرو دنیا چیست؟ محصول سفارشی رولز رویس دبی؛ گوست با جلوه صحرای خاورمیانه ۱۵ مورد از بهترین خودروهای رولزرویس در طول تاریخ؛ اشراف زادگان انگلیسی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*