رولز رویس لا روز نوار دراپتیل، گران ترین خودرو دنیا

گران ترین خودرو دنیا چیست؟

رولز رویس محصول جدیدی با نام دراپتیل را معرفی کرد که عنوان گران ترین خودرو دنیا را به یدک می‌کشد. در ادامه بیشتر درباره Droptail بخوانید.

رولز رویس، خودروساز بریتانیایی مشهور به ساخته‌های سفارشی خود، اخیراً طی رویدادی خصوصی در جریان هفته خودرو مونته‌ری از محصولی جدید با نام «لا روز نوار دراپتیل» (La Rose Noire Droptail) رونمایی کرد. این خودرو حالا صاحب عنوان گران ترین خودرو صفر کیلومتر جهان شده است؛ عنوانی که پیش از این هم در اختیار یکی دیگر از ساخته‌های رولز رویس یعنی «بوت تیل» (Boat Tail) بود که پیش از این در اخبار خودرو به آن اشاره کرده بودیم. لا روز نوار دراپتیل در واقع یکی از مجموع 4 خودرو دراپتیل سفارشی است که رولز رویس خواهد ساخت.

لا روز نوار دراپتیل، صاحب جدید عنوان گران ترین خودرو جهان

نمای جلو رولز رویس لا روز نوار دراپتیل، گران ترین خودرو دنیا

لا روز نوار دراپتیل رنگ منحصر به فردی با نام True Love دارد که طبق انتظار از یک محصول سفارشی رولز رویس، جزئیات زیادی در آن گنجانده شده است. این رنگِ شبیه به اناری تیره، دارای نوعی درخشش مرواریدی است که بسته به نور موجود در محل، تغییر پیدا می‌کند. در واقع 5 لایه لاک که هر کدامشان با تن متفاوتی از رنگ قرمز ترکیب شده‌اند، روی لایه اصلی قرار گرفته‌اند. بنا به گفته رولز رویس، تیمی حرفه‌ای متشکل از چندین متخصص روی توسعه فرآیند جدیدی برای رنگ این خودرو کار کرده‌اند و بیش از 150 بار آزمون و خطا را پشت سر گذاشته‌اند تا به نتیجه نهایی دست پیدا کنند.

رولز رویس لا روز نوار دراپتیل، گران ترین خودرو دنیا

لایه‌ای تیره با نام «هیدروشید» که حالت شبیه به مایه دارد، قسمت براق این خودرو را می‌پوشاند. البته اجزا به‌صورت مستقیم رنگ نشده‌اند، بلکه الکترولیت کروم طی فرآیند آبکاری اضافه شده است تا رنگی تیره و در همان حال، دارای قابلیت انعکاس را به وجود بیاورد. این المان خاص که برای هرچه براق‌تر شدن با دست جلا داده شده است، در قسمت‌های گوناگون کابین پیدا می‌شود.

نمای عقب رولز رویس لا روز نوار دراپتیل، گران ترین خودرو دنیا

ویژگی مهم دیگر رولز رویس لا روز نوار دراپتیل، گران ترین خودرو دنیا، سقف هاردتاپی است که قابلیت جمع‌شدن دارد. به همین واسطه، این خودرو می‌تواند دو ظاهر متفاوت از یکدیگر داشته باشد. وقتی که سقف سر جای خود باشد، این رولز رویس شکل یک سدان کوپه کشیده جذاب را به خود می‌گیرد؛ قسمت شیشه‌ای الکتروکرومیک آن هم که صرفاً با فشردن یک دکمه از حالت مات به تقریباً شفاف تبدیل می‌شود، به این جذابیت اضافه می‌کند. حالا اگر این سقف جمع بشود، با یک رودستر دو سرنشین سقف باز پرابهت مواجه می‌شویم.

کابین رولز رویس لا روز نوار دراپتیل

در فضای داخلی این خودرو لوکس هم می‌توان ظرافت کار متخصصان رولز رویس را دید. این خودروساز بریتانیایی در کابین برای ایجاد طرحی بصری که شبیه به ریزش گلبرگ‌های گل رز باشد، از 1603 المان مثلثی مشکی‌رنگ از جنس چوب استفاده کرده است. البته اشکال این الگو برای اینکه ریزش گلبرگ‌ها را به شکل طبیعی بازنمایی کنند، از عمد به حالت نامتقارن در آمده‌اند.

جزئیات مثال‌زدنی کابین دراپتیل تمامی ندارند، اما همچنین باید به ساعت تعبیه شده داخل داشبورد اشاره کرد. از این ساعت که به برند لوکس سوئیسی اودمر پیگه تعلق دارد، فقط یک نسخه ساخته شده است. رنگ‌بندی اجزای آن هم با رنگ بدنه و تریم داخلی این خودرو تطابق دارد و بنا به درخواست سفارش‌دهندگان، امکان برداشتن آن از محفظه داخل داشبورد مهیا است. زمانی که ساعت برداشته شود، یک پوشش تیتانیومی با حکاکی گل رز جای آن را می‌گیرد.

رولز رویس معمولاً قیمت ساخته‌های سفارشی مثل همین لا روز نوار دراپتیل را به اشتراک نمی‌گذارد، اما تخمین زده می‌شود که قیمت این خودرو 30 میلیون دلار باشد. حتی اگر برخی دیگر از گزارش‌ها را ملاک قرار بدهیم، قیمت آن به 35 میلیون دلار می‌رسد. رولز رویس بوت تیل که پیش از این در صدر لیست گران ترین خودروهای تاریخ قرار گرفته بود، قیمتی در محدوده 28 میلیون دلار داشت. نهایتاً نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این رولز رویس سفارشیِ چند ده میلیون دلاری چیست؟