تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا هایلوکس هیدروژنی با شعاع حرکتی 590 کیلومتر از راه رسید

تویوتا هایلوکس هیدروژنی با شعاع حرکتی 590 کیلومتری معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌های نسخه هیدروژنی Toyota Hilux آشنا خواهیم شد.

شرکت ژاپنی تویوتا با دریافت بودجه ویژه از دولت بریتانیا توانست تویوتا هایلوکس هیدروژنی را بسازد. تویوتا در این طرح که با هدف توسعه خودروهای بدون آلایندگی برای استفاده در بریتانیا اجرا شده، از سیستم سلول سوختی خود استفاده کرده است.

مشخصات تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا اعلام کرد نسل دوم سیستم سلول سوختی این شرکت در سدان میرای نیز استفاده شده و اکنون پیکاپ هایلوکس با آن می‌تواند مسافتی برابر با 590 کیلومتر را بپیماید. از این رو تویوتا هایلوکس هیدروژنی برای مناطقی که به ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی دسترسی ندارند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

طراحان با هدف جلوگیری از کاهش فضای کابین، باتری‌ها را در اتاق بار نصب کردند تا برقی که سیستم سلول سوختی تولید می‌کند را ذخیره کنند. بخش بریتانیایی تویوتا طی همکاری با شرکت‌های فنی مهندسی بریتانیایی نظیر ریکاردو، ETL و D2H توانسته این محصول را توسعه دهد. همچنین تیم تحقیق و توسعه اروپایی تویوتا نیز در این پروژه مشارکت داشته است.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

ریچارد کنورثی، مدیرعامل شعبه تویوتا در بریتانیا در خصوص این پروژه گفت در مدت‌زمان بسیار کوتاهی توانستیم یک پروژه بزرگ را توسعه دهیم. ما با بودجه دولت بریتانیا این پروژه را در زمان کوتاهی به سرانجام رساندیم و توانستیم روی تکنولوژی‌های مربوط با هیدروژن نیز تمرکز کنیم.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

مت هریسون، رئیس و مدیرعامل شعبه تویوتا در اروپا نیز در مورد این پروژه عنوان کرد اختصاص چنین بودجه‌ای برای این پروژه نشان می‌دهد فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای توسعه راهکار بدون آلایندگی در بخش مهم بازار وجود دارد.

Toyota Hilux hydrogen-powered pick-up

پروژه توسعه نسخه هیدروژنی تویوتا هایلوکس توانست از صندوق دولتی بریتانیا بودجه 11.3 میلیون پوندی را برای 3 سال دریافت کند. این پروژه قرار است طی دهه آینده در سراسر بریتانیا بیش از 250 شغل را به‌وجود بیاورد. علاوه بر این، بریتانیا پروژه‌های دیگری نظیر تراکتورهای هیدروژنی را نیز اجرا کرده است.

Toyota Hilux hydrogen-powered pick-up

همچنین دولت بریتانیا اعلام کرد در این کشور 5 پروژه در حال انجام است که از 3 هزار و 300 شغل در سراسر بریتانیا حمایت خواهد کرد. ضمن این‌که پروژه‌های استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر، توسعه پیشرانه‌های برقی قدرتمند و متریالی که باعث کاهش کربن در صنعت خواهند شد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*