آیا میدانید تویوتا هم موتورسیلکت دارد؟

موتورسیکلت‌های تویوتا جزء محصولات کمتر شناخته شده این ابر خودروساز ژاپنی هستند. در ادامه به معرفی محصولات دو چرخ کمپانی تویوتا می‌پردازیم.

برند معروف تویوتا که خودروهای قدرتمندی تولید می‌کند و طرفداران بسیاری نیز دارد، علاوه بر ساخت و طراحی ماشین به تولید موتورسیکلت نیز می‌پردازد.

موتورسیکلت‌های تویوتا در بین برندهای معروفی همچون یاماها، کاوازاکی و سوزوکی شاید شناخته شده نباشند اما این شرکت در دوره‌ای به دنبال عرضه و ساخت محصولات دو چرخ بود تا بتواند با رقبای محلی خود به رقابت بپردازد.

تاریخچه ساخت موتورسیکلت‌های تویوتا

موتورسیکلت‌های تویوتا

محصول کمتر شناخته شده تویوتا، موتورسیکلت‌هایش است. این برند معروف ژاپنی حدود 70 سال پیش شروع به ساخت و طراحی کانسپت موتورهایش کرد.

البته نگاهی به محصولات برندهایی همچون بی ام و، هوندا نشان می‌دهد که این شرکت‌ها علاوه بر تولید خودرو مشغول به ساخت موتورسیکلت نیز هستند.

تاریخچه تولید موتورسیکلت در ژاپن نشان می‌دهد که این کشور پس از جنگ جهانی دوم در صنعت ساخت موتورهای دو چرخ پیشرفت بسیاری داشته است.

در دهه 50 میلادی تقاضا برای عرضه موتورسیکلت در این کشور بالا رفت. پس از آن در سال 1960 بالاترین نرخ تولید موتورسیکلت در ژاپن دیده شد، شرکت‌های سازنده محصولات دو چرخ تا آن زمان حدود 1.3 میلیون دستگاه موتور ساخته بودند.

به دنبال افزایش عرضه موتورسیکلت در ژاپن، شخصی به نام کازو کاواماتا که موسس تویو موتورز بود ساخت محصولات دو چرخ را در دهه 40 میلادی آغاز کرد.

آشنایی با موتورهای برند قدرتمند تویوتا

موتورسیکلت‌های تویوتا

کاواماتا به معرفی تکنولوژی‌های جدیدی در حوزه پیشرانه متورسیکلت‌های تویوتا پرداخت. تویو موتورز که بخشی از کمپانی بزرگ تویوتا بود، نمایندگی‌های مختلفی در سراسر جهان برای عرضه محصولاتش تاسیس کرد.

همکاری تویو موتور با تویوتا که از سال 1949 آغاز شد پس از 11 سال در 1960 میلادی به پایان رسید. این برند چندین مدل شامل موتورسیکلت‌های تویو با حجم 50 تا 256 سی‌سی به بازار عرضه کرد.

پس از آن تویوتا از کانسپت چدید موتورسیکلت خود در سال 2009 با نام تویوتا 001 رونمایی کرد که حاصل همکاری با یک شرکت دیگر در حوزه ساخت محصولات دو چرخ بود.

این کانسپت مفهومی که از چند قطعه افترمارکت شرکت‌هایی مانند JGRMX، N استایل و سایکرا استفاده کرده بود با استقبال خوبی از طرفدارانش روبه‌رو شد.

موتورسیکلت‌های تویوتا

تویوتا بار دیگر شانس خود را در حوزه تولید این محصولات امتحان کرد و یک قرارداد همکاری با پوکمون امضا نمود. این طراحی از کارکتر مشهور پوکمون الهام می‌گرفت که شامل رنگ‌های بنفش، نقره‌ای، مشکی و زرد بود.

پروژه میرایدون که جز آخرین نسل موتورسیکلت‌های تویوتا است، طراحی ظاهری آن همانند اژدهایی بوده که تبدیل به موتور دو چرخ شده که البته دست‌هایش می‌تواند باز شود.

لازم به ذکر است که هدف تویوتا از ساخت این محصول صرفا نمایش توانایی مهندسانش و وسیله‌ای جهت سرگرم کردن کودکان بوده و به دنبال رقابت با دیگر رقبایش نبوده.

پیشینه خبر:
آئودی RS 7 تیونینگ منصوری حتی از هایپرکار بوگاتی ویرون قدرتمندتر است اینها گران قیمت ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۲۴ هستند یاماها XSR900 مدل ۲۰۲۴؛ بررسی موتورسیکلت جذاب جدید ژاپنی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*