ریال دیجیتال به زودی در دسترس مردم

ریال دیجیتال به زودی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد

تبلیغات بانک‌ها در سطح خیابان‌ها نشان می‌دهد که ریال دیجیتال به زودی در دسترس مردم قرار می‌گیرد، اما ویژگی‌های این طرح بانک مرکزی چیست؟

داستان رمز ریال یا ریال دیجیتال از اواسط سال 1400 آغاز شد و تا به امروز که تبلیغات آن روی بیلبوردهای تهران رفته، ادامه دارد. ریال دیجیتال یک نوع ابزار پرداخت بوده که به ادعای بانک مرکزی می‌تواند تورم را کاهش دهد و نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند.

ریال دیجیتال به زودی در دسترس مردم

تفاوت ریال دیجیتال با ارز دیجیتال را باید در سیستم‌های نظارتی و قوانین آن ها جست‌وجو کرد. رمز ریال به معنای ساده، هوشمندسازی پول ملی است. در واقع دولت تمایل دارد اسکناس کاغذی دست مردم را کم کند تا بتواند با کنترل حجم پول، تورم افسارگسیخته را به کنترل خود در آورد. مهم‌ترین ویژگی رمز ریال، قانونی بودن آن است. همچنین بانک مرکزی از استقبال گسترده مردم از ارزهای دیجیتال می‌ترسد، چرا که اگر نقدینگی به بازار رمزارزها برود، به علت فقدان سیستم‌های نظارتی و قوانین معتبر، کنترلی روی آن وجود نخواهد داشت.

ریال دیجیتال به زودی در دسترس مردم

اخیرا تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد بانک‌ها برای ریال دیجیتال در سطح شهر تبلیغات می‌کنند. دولت با شناساندن این ابزار پرداخت به مردم، قصد دارد پول فیزیکی را حذف کند و سرعت تراکنش‌های مالی را افزایش دهد. مردم می‌توانند با استفاده از رمز ریال، تراکنش‌های الکترونیکی خود نظیر خرید کالاها و خدمات، پرداخت‌های دولتی و… را انجام دهند.

از آنجایی که همه چیز به صورت الکترونیکی در جریان است، نیازی به چاپ پول و تولید اسکناس نیست و هزینه‌های چاپ و نگهداری پول فیزیکی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از دیگر ویژگی‌های ریال دیجیتال می‌توان به افزایش شفافیت و مبارزه با فساد مالی اشاره داشت.

ریال دیجیتال به زودی در دسترس مردم

تراکنش‌های مالی دیجیتال با قابلیت ردیابی، با پولشویی و جرائم مالی مبارزه می‌کنند. همچنین مزیت مهم دیگر رمز ریال، تسهیل تراکنش‌ها و تسریع آن‌هاست. علیرغم تمام ویژگی‌های مثبت، ممکن است موضوعات امنیتی و حفظ حریم خصوصی مطرح شود که بانک مرکزی در قبال آن‌ها مسئول خواهد بود. تفاوت زیادی بین بیت کوین با ریال دیجیتال وجود دارد، زیرا طرح ریال دیجیتال کاملا تحت تسلط بانک مرکزی است.

در گجت نیوز بخوانید:
ریال دیجیتال در کیش فعال شد؛ خداحافظی با پول نقد و کارت بانکی همستر کامبت؛ گزینه برداشت توکن و انتخاب کیف پول فعال شد معرفی ۳ ارز دیجیتال مورد علاقه سرمایه گذاران در شرایط فعلی بازار این ۳ میم کوین را زیر نظر داشته باشید نهنگ‌های اتریوم چند درصد از این ارز دیجیتال را در اختیار دارند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*