شرکت OpenAI

اماراتی‌ها به‌دنبال سرمایه گذاری در شرکت OpenAI

در یک حرکت استراتژیک، اماراتی‌ها قصد دارند با سرمایه‌گذاری در شرکت OpenAI ، به پیشرفت هوش مصنوعی در سطح جهانی کمک کند.

شرکت OpenAI که خالق مدل زبانی قدرتمند ChatGPT است، در آستانه جذب سرمایه هنگفتی قرار گرفته است. گفته می‌شود یک شرکت اماراتی در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در این استارت‌آپ نوآور است. جالب توجه است که درآمد سالانه اُپن‌ای‌آی به تازگی به چهار میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده رشد سریع و موفقیت چشمگیر این شرکت در حوزه هوش مصنوعی است.

شرکت OpenAI به دنبال جذب ۶.۵ میلیارد دلار سرمایه است

شرکت MGX، تازه‌تأسیس در امارات متحده عربی، با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی، به دنبال مشارکت با غول فناوری، OpenAI است. اگر این سرمایه‌گذاری صورت گیرد، امارات متحده عربی گامی بزرگ در جهت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های اصلی هوش مصنوعی در جهان برخواهد داشت. در حالی که میزان دقیق سرمایه‌گذاری هنوز مشخص نشده است، اُپن‌ای‌آی پیشتر اعلام کرده بود که در تلاش برای جذب ۶.۵ میلیارد دلار سرمایه است.

این شرکت هوش مصنوعی، علی‌رغم عدم سودآوری فعلی، با توجه به رشد سریع و درآمد سالانه چهار میلیارد دلاری، پتانسیل بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد. سم آلتمن، مدیرعامل شرکت، در گزارش اخیر خود به سرمایه‌گذاران، این رقم را اعلام کرده است.

در گجت نیوز بخوانید
شکایت ایلان ماسک از خالق ChatGPT؛ شما بدون پول من وجود نداشتید خالق ChatGPT، رقیب جستجوگر گوگل را می‌سازد استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT بدون نیاز به ثبت نام میسر شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*