آریزو 8 جدید هیبرید

آریزو 8 فیس لیفت با نام چری فالوین A8L معرفی شد

نسخه جدید و فیس لیفت فونیکس آریزو 8 با نام متفاوت چری فالوین A8L و با موتور پلاگین هیبریدی راهی صحنه شد. در ادامه با آریزو 8 هیبریدی جدید مدل 2024 آشنا می‌شویم و شانس واردات آن و قیمت احتمالی این محصول در ایران را بررسی خواهیم کرد.

شرکت چری پس از سال‌ها تکیه بر فروش سدان‌های کامپکت، دل را به دریا زد و با تولید فونیکس آریزو 8 رسما وارد بازی سدان‌های بزرگ شد تا شاید برای رقابت با بزرگان این دسته مانند تویوتا کمری، جایی پیدا کند. حالا در حالی که زمان زیادی از معرفی این محصول نگذشته، باخبر شدیم که فیس لیفت جدید آن در قامت یک سدان پلاگین هیبریدی، در خیابان‌های چین شکار شده است. در ادامه با تصاویر جدید از آریزو 8 پلاگین هیبرید جدید همراه می‌شویم و سپس به قیمت و شانس واردات آن نگاهی خواهیم داشت.

مشخصات فنی چری فالوین A8L

زیر کاپوت این خودرو شاهد یک پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ  1.5 لیتری با توان 115 کیلو وات معادل 150 اسب بخار قدرت هستیم که با گیربکس اتوماتیک DHT و یک موتور برقی سینک شده است. مصرف سوخت چری فالوین A8L در حالت رانندگی هیبریدی نزدیک به 1.01 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود و در حالت کلی هم شعاع حرکت این خودرو تقریبا به 1000 کیلومتر می‌رسد.

آریزو 8 فیس لیفت پلاگین هیبریدی

از مهم‌ترین امکانات و آپشن های آریزو 8 پلاگین هیبرید جدید می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، دستیار حرکت بین خطوط، رادار هشدار برخورد، دستیار حرکت در شیب، صندلی‌های برقی، مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، سقف پاناروما و … اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

آریزو 8 هیبریدی جدید

اندازه و ابعاد چری فالوین A8L تفاوتی با نسخه وارداتی فونیکس مدیران خودرو ندارد و همچنان شامل 4790 میلی متر طول، 1843 میلی متر عرض، 1487 میلی متر ارتفاع و 2790 میلی متر فاصله محوری است. از مهم‌ترین تفاوت‌ های ظاهری چری فالوین A8L با فونیکس آریزو 8 مدیران خودرو می‌توان به حذف شدن مه شکن‌های جلو، تغییر در قسمت جلوپنجره، لیپ جدید سپر، رینگ‌های جدید 18 اینچی، طرح جدید آینه‌ها و چند مورد جزئی دیگر اشاره کرد.

چری فالوین A8L پلاگین هیبرید

همچنین چراغ خطرهای آریزو 8 فیس لیفت هیبریدی هم نسبت به آریزو 8 دستخوش تغییر شده‌اند و علاوه بر فرم ظاهری، هندسه‌ی چراغ‌های ال ای دی هم تغییر پیدا کرده است. متاسفانه فعلا هیچ عکسی از کابین و داشبورد آریزو 8 پلاگین هیبرید جدید منتشر نشده و فعلا نمی‌توانیم در این مورد نظر دهیم، اما به نظر می‌رسد که این بخش هم تغییرات مهمی را تجربه کرده باشد.

قیمت آریزو 8 فیس لیفت جدید هیبریدی و شانس واردات

برای صحبت از قیمت نهایی این خودرو خیلی زود است اما انتظار می‌رود که قیمت چری A8L هیبریدی در چین، بالاتر از نسخه تمام بنزینی باشد. با توجه به اینکه مونتاژ آریزو 8 هیبریدی در ایران قطعی شده است، در صورتی که واردات آریزو 8 پلاگین هیبرید جدید هم به ایران قطعی شود، باید انتظار قیمت بالاتر از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان را برای این خودرو داشته باشیم.