تصاویری از هولولنز 7

هولولنز از حرارت بیش از حد رنج می‌برد

درحالی‌که انتظار می‌رود هدست افزونه‌ی مجازی هولولنز ( Hololens ) مایکروسافت بتواند موفقیت‌های زیادی کسب کند اما آن‌طور که مشخص شده گویا این هدست با مشکلات گرمایشی و تولید حرارت روبه‌رو شده است.

به‌احتمال‌زیاد ویدیوهای منتشرشده از هولولنز را تاکنون مشاهده کرده‌اید باید گفت که هدست فوق‌العاده جالبی به نظر می‌رسد اما در نظر داشته باشید که هر دیوایسی نقاط ضعف و قوت خود را به همراه دارد.

گویا نقطه‌ی ضعف این هدست نیز آشکار شده و تولید حرارت مشکلی است که هدست افزونه مجازی مایکروسافت با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. David Dedine که یک بازی‌ساز است در مصاحبه‌ای که داشته است گفته که در تجربه‌اش با هولولنز متوجه شده که استفاده از این هدست برای طولانی‌مدت چندان هم ساده و راحت نیست.

درست مانند لپ‌تاپ و نت بوک‌ها که پس از مدتی استفاده به خاطر گرمایی که تولید می‌کنند نمی‌توان آن‌ها را بر روی پاهای خود قرار داد و استفاده کرد هولولنز نیز به خاطر گرم شدن تراشه‌اش چندان مناسب برای استفاده‌ی طولانی نیست و پس از مدتی به خاطر گرم شدن آن به مشکل برمی‌خورید.

هدست هولولنز مایکروسافت در حقیقت یک دیوایس در زمینه‌ی واقعیت افزونه است که در حقیقت به آنچه در محیط اطراف شماست اشکال و اشیای سه‌بعدی اضافه می‌کند. البته تفاوت بزرگ دیگری نیز با اوکولوس ریفت که یک هدست واقعیت مجازی‌ است دارد.

دیوایس ساخت مایکروسافت مستقل است و برای اجرا نیازی به متصل کردن آن به یک کامپیوتر نیست. به‌عبارت‌دیگر، تمام وزن این هدست بر روی گردن شما خواهد بود و می‌توانید در هرجایی که خواستید از آن استفاده کرده و برای استفاده از آن، نیازی به نزدیک بودن به کامپیوتر ندارید.

هرچند، تولید گرما برای یک دیوایس و منتشر شدن اخبار و شایعاتی از این قبیل می‌تواند بر روی فروش آن تاثیر مستقیمی داشته و باعث شود تا کاربران به سمت هدست‌های دیگری بروند و یا در خرید هولولنز دچار تردید گردند.

تصاویری از هولولنز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*