سناریوهای محتمل قیمت بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا سال 2028؛ سناریوهای محتمل برای BTC

قیمت بیت کوین هم اکنون از محدوده 60 هزار دلار عبور کرده و آینده‌ای مبهم پیش رو دارد. سناریوهای محتمل برای این ارز دیجیتال تا سال 2028 چیست؟

هاوینگ بیت کوین تقریبا 5 ماه پیش و در اواسط آوریل با موفقیت انجام شد و باید اعتراف کنیم که همه چیز مطابق با برنامه‌ای که انتظار داشتیم، پیش نرفت. قرار بود که پس از برگزاری رویداد هاوینگ و نصف شدن پاداش ماینرها و براساس دوره‌های تاریخی قبل در سال 2020 و 2018 میلادی، قیمت بیت کوین افزایش یابد و به بالاترین حد خود برسد.

سناریوهای محتمل برای قیمت بیت کوین

متاسفانه نه تنها شاهد رالی صعودی BTC نبودیم، بلکه بهای هر واحد از این رمزارز به پایین‌ترین سطحی که انتظارش را نداشتیم، رسید. هم اکنون قیمت بیت کوین به سطح 60.000 دلار رسیده و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با فشار فروش است. با این اوصاف، سرنوشت بیت کوین چه خواهد شد؟ تحلیلگران برای آینده پادشاه ارزهای دیجیتال، سه سناریوی محتمل تا سال 2028 پیش‌بینی کرده‌اند.


هشدار سرمایه گذاری

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید هرگونه رمزارز، تحقیق و بررسی در آن حوزه، جزو اصول اولیه و مهمی است که تمامی سرمایه‌گذاران باید رعایت کنند. این مطلب با هدف آگاهی‌رسانی به مخاطبان عزیز، نوشته شده و توصیه به خرید یا فروش نیست. رسانه گجت نیوز با سلب مسئولیت از خود، معامله هر گونه دارایی را منوط به نظر شخصی کاربران می‌کند.

سناریوی تاریخی

اگر معتقدید که تاریخ تکرار می‌شود، باید بگوییم که احتمالا بیت کوین از همان الگوی مشابه در سه هاوینگ قبلی خود طی سال‌های 2012، 2016 و 2020 پیروی خواهد کرد. بررسی تاریخچه هاوینگ‌های قبلی نشان می‌دهد که BTC در هر چرخه نصف شدن پاداش ماینرها، از یک الگوی تعریف شده و مشخص پیروی کرده که بانک سرمایه گذاری وال استریت مورگان استنلی از آن به عنوان «چهار فصل ارز دیجیتال» یاد می‌کند.

سناریوهای محتمل قیمت بیت کوین

الگوی تاریخی به این صورت است که با یک صعود تدریجی آغاز می‌شود و به دنبال آن یک رالی صعودی بسیار شدید، بیت کوین را به بالاترین سطح تاریخی می‌رساند. در این مرحله سرمایه گذاران به شدت در حال انباشت BTC هستند و رسانه‌ها راجع به این رمزارز محبوب صحبت می‌کنند و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون سقوط اجتناب ناپذیر آن ارائه می‌شود. پایان چرخه آغاز یک زمستان سرد است که شاید 12 ماه طول بکشد و با فرارسیدن هاوینگ بعدی، چرخه از نو شروع می‌شود.

در این سناریو، می‌توان انتظار داشت که بیت کوین 12 تا 18 ماه پس از هاوینگ رشد کند، چرا که به بالاترین حد خود می‌رسد. با توجه به این که هاوینگ 2024 در آوریل انجام شد، می‌توان پیش‌بینی کرد که تا پایان سال 2025 به بالاترین قیمت خود برسد. برای مثال شرکت سرمایه گذاری برنشتاین معتقد است که BTC می‌تواند تا سال 2025 به سطح 200 هزار دلار برسد.

پس از پایان سال 2025، بیت‌کوین احتمالا نوسانات شدیدی را تجربه خواهد کرد، چرا که در تلاش است تا قیمت‌های بالاتری را تجربه کند. حتی در برخی مواقع ممکن است مثل سال 2022، بهای بیت کوین کاهش یابد زیرا سرمایه گذاران دارایی‌های خود را می‌فروشند تا سود خود را برداشت کنند.

سناریوهای محتمل قیمت بیت کوین

کتی وود از آرک اینوست با تحلیل داده‌ها به این نتیجه رسیده که بیت کوین مستعد کاهش قیمت تا 77 درصد و حتی بیشتر است. بنابراین اگر این ارز دیجیتال بتواند تا پایان سال 2025 به بالاترین حد خود یعنی 200 هزار دلار برسد و از آن بالاتر نرود، بیت کوین مجددا به سطح 40 هزار دلار سقوط می‌کند ولی همزمان با فرارسیدن هاوینگ 2028، تحلیلگران یک بار دیگر به پیش‌بینی سقف‌های جدید برای بیت کوین مشغول می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن انجام شد؛ کلاه گشادی که سر کاربران رفت

بهترین سناریو چیست؟

در سناریوی خوشبینانه، بخشی از نوسانات بیت کوین کم می‌شود و از نظر عملکرد قیمت در آینده، قابل پیش‌بینی خواهد شد. در این سناریو به جای چرخه‌های صعودی و نزولی قدرتمند، شاهد راهپیمایی آهسته و تدریجی BTC به سمت اوج تاریخی خواهیم بود.

با توجه به سابقه تاریخی بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتالی ناپایدار، سناریوی فوق ممکن است بعید به نظر برسد، اما وقتی به جریان پولی که از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) به سمت بیت‌کوین سرازیر می‌شود نگاه کنید، چندان غیرمنطقی نخواهد بود.

سناریوهای محتمل قیمت بیت کوین

براساس این سناریو، جریان‌های ورود نقدینگی به صندوق‌های ای تی اف منجر به افزایش قیمت BitCoin و کاهش فشار فروش خواهد شد. در این مرحله سرمایه گذاران نهادی با خرید بیت کوین و با هدف نگه داری این ارز دیجیتال وارد بازار شذه و نوسانات کوتاه مدت کمتر می‌شود.

اگر امیدوار هستید که بیت کوین در نهایت تا سال 2030 میلادی به سطح 1 میلیون دلار برسد – موضوعی که هم اکنون بعضی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند – باید این رمزارز سالانه 75 درصد یا بیشتر رشد کند. به طور خلاصه بیت کوین باید از همین الان تا سال 2028 هر سال 75 درصد و بیشتر رشد کند و تنها در این حالت است که می‌توان انتظار داشت قیمت به محدوده یک میلیون دلار برسد.

با توجه به این که بیت کوین بازده سالانه 230 درصدی را طی یک دوره 10 ساله بین 2010 تا 2021 کسب کرد و در سال گذشته 150 درصد بازده داشت، 75 درصد ممکن است آن قدرها دور از ذهن نباشد. با این حال بیت کوین در سال جاری تنها 31 درصد رشد داشته و برای رسیدن به 75 درصد تا پایان سال 2024 نیاز به یک رالی صعودی قوی دارد.

بیشتر بخوانید:

معرفی ۳ ارز دیجیتال مورد علاقه سرمایه گذاران در شرایط فعلی بازار

بدترین سناریو چیست؟

بدترین سناریویی که می‌توان انتظار داشت، صفر شدن بیت کوین است. به عقیده بعضی از سرمایه گذاران، بیت کوین یک حباب سوداگرانه است و هیچ ارزش ذاتی ندارد. در برخی مواقع ممکن است که گاوهای قدیمی بیت کوین به این باور برسند که وقت ترک پادشاه رمزارزها فرارسیده و اگر این اتفاقات رخ دهد، باید شاهد آغاز یک دوره غم انگیز و طولانی باشیم.

سناریوهای محتمل قیمت بیت کوین

احتمال وقوع سناریوی بدبینانه بسیار پایین است اما نباید از نظر دور داشت که هم اکنون موقعیت بحرانی برای BTC پیش آمده. در مقطع کنونی، بعضی از سیاستمداران که طرفدار دنیای کریپتو هستند، تلاش می‌کنند چارچوبی نظارتی ایجاد کنند تا بیت کوین به شکوفایی برسد اما در عین حال طیف بیشتری از آن‌ها مخالف بازار دارایی‌های دیجیتالی هستند و معتقدند که بیت کوین ابزاری برای پولشویی و دور زدن تحریم‌های بین المللی است.

نگه‌داری بلندمدت بیت کوین

این که بخواهیم از بازار رمزارزها نوسان بگیریم یا در کوتاه مدت به سود کلان برسیم و سعی کنیم حرکات بازار بیت کوین را زمان‌بندی کنیم، اقدامی غیرمنطقی و غیرعقلانی است. تحلیلگران توصیه می‌کنند که به جای خرید کم و فروش زیاد به تکنیک خرید زیاد و فروش کم پایبند باشید.

به‌عبارت دیگر تعداد موقعیت‌های خرید خود را افزایش دهید و با هر نوسان کوتاه مدتی اقدام به فروش دارایی خود نکنید. بیت کوین یک ارز دیجیتال مناسب برای بازه‌های طولانی مدت است و به نظر می‌رسد نگه داری آن طی یک دوره 4 ساله جذاب باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
ریال دیجیتال به زودی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد همستر کامبت؛ گزینه برداشت توکن و انتخاب کیف پول فعال شد این ۳ میم کوین را زیر نظر داشته باشید نهنگ‌های اتریوم چند درصد از این ارز دیجیتال را در اختیار دارند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*