عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

با عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار، این 4 ارز دیجیتال را نباید از دست داد

به اعتقاد تحلیلگران برجسته بازار، پس از عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار نباید این 4 ارز دیجیتال جذاب را از دست داد.

بیت کوین موفق شد در 13 سپتامبر (23 شهریور ماه) سطح روانی 60 هزار دلار را پس بگیرد و گاوها نشان دادند که با دست پر به میدان آمده‌اند. البته امروز مورخ 26 شهریور ماه و سه روز پس از کامبک قدرتمند بیت کوین، قیمت به محدوده 58 هزار دلار رسیده و خرس‌ها بازار را تسخیر کرده‌اند.

افزایش حدود 10 درصدی بیت کوین در هفته جاری به خریداران کمک کرد تا چشم‌انداز مثبت و صعودی برای سپتامبر ترسیم کنند. علیرغم این که امروز با یک کندل نزولی مواجه شده‌ایم، باید دید که با نزدیک شدن به نشست فدرال رزرو آمریکا و تصمیم‌گیری راجع به نرخ بهره، چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

4 ارز دیجیتال جذاب پس از عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

هفته آینده، سرمایه گذاران بی‌صبرانه منتظر برگزاری نشست FOMC که برای 18 سپتامبر پیش‌بینی شده هستند و برای آن از همین الان برنامه‌ریزی کرده‌اند. برخی منابع احتمال کاهش 50 درصدی نرخ بهره را مطرح می‌کنند و حتی اگر فدرال رزرو یک کاهش 25 واحدی را تصویب کند، شاهد زمین خوردن مارکت کریپتو خواهیم بود.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

علیرغم این که وضعیت فعلی همراه با نوسانات مثبت و منفی دنبال می‌شود، تحرکات کوتاه مدت قیمت بیت کوین، سرمایه گذاران بلندمدت را از ادامه خرید منصرف نکرده است. برای مثال شرکت میکرواستراتژی اعلام کرده بین 6 اوت تا 12 سپتامبر، 18.300 واحد بیت کوین را با قیمت متوسط 60.408 دلار به ازای هر واحد خریداری کرده است.

آیا بیت کوین می‌تواند دوباره سطح روانی 60 هزار دلار را تصاحب کند و قیمت خود را در این محدوده تثبیت کند؟ آیا آلت‌کوین‌ها باعث پیشرفت بیت کوین خواهند شد؟ در صورتی که BitCoin بتواند قیمت خود را بالای 60 هزار دلار تثبیت کند، 4 ارز دیجیتالی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، پتانسیل بالقوه خود را آزاد کرده و به قیمت‌های بالا می‌رسند.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

بیشتر بخوانید:

این ۴ ارز دیجیتال در آستانه جهش قیمتی بزرگی هستند

تحلیل قیمت بیت کوین – BitCoin

بیت کوین در 23 شهریور بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (59.693 دلار) بسته شد که نشان می‌دهد بازار به احتمال زیاد دوباره سطح 55.724 دلار را نخواهید دید. هم اکنون میانگین متحرک نمایی 20 روزه (58.461 دلار) شروع به افزایش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده موفقیت گاوها است. اگر قیمت در میانگین متحرک حمایت شود، احتمال رسیدن بیت کوین به 65 هزار دلار و سپس 70000 دلار قوت می‌گیرد.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نمودار روزانه بیت کوین

اگر قیمت به شدت کاهش یابد و دوباره به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این دیدگاه خوش‌بینانه باطل خواهد شد. سپس احتمال این که BTC به محدوده 55.724 دلار سقوط کند افزایش می‌یابد. تکرار این بازی می‌تواند به ضرر بیت کوین تمام شود و قیمت را تا حمایت بعدی (52.500 دلار) برساند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که خرس‌های بازار در تلاش هستند تا رشد بیت کوین را در محدوده نزدیک 61.200 دلار متوقف کنند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می‌دهد که گاوها تسلیم شده‌ و رالی صعودی را تقدیم خرس‌ها کرده‌اند.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نموداز 4 ساعته بیت کوین

همچنین اگر قیمت از EMA-20 بالاتر برود، نشان می‌دهد که گاوها از هر افت جزئی قیمت یک فرصت خرید خلق می‌کنند. این امر چشم انداز بیت کوین را تا سطح 61 هزار دلار بهبود می‌بخشد و حتی راه را برای رسیدن قیمت به 65 هزار دلار هموار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

معرفی ۵ ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر داشت

تحلیل قیمت فچ ای آی – Fetch.ai

ارز دیجیتال فچ ای آی در حال تشکیل یک الگوی سر و شانه معکوس است که با شکسته شدن آن، رالی صعودی تکمیل شده و قیمت بالای 1.51 دلار بسته خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، FET می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. اهداف بلندمدت این رمزارز ممکن است تا سطح 2.32 دلار ادامه داشته باشد. البته ممکن است خرس‌ها از سطح 1.86 دلار و 2.20 دلار دفاع جانانه کنند.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نمودار روزانه فچ ای آی

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت از مقاومت خود عقب‌نشینی کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.23 دلار) برسد، قیمت بین محدوده 1.51 و 1 دلار نوسان خواهد کرد. هم‌اکنون قیمت فچ ای آی با 6.5 درصد کاهش به سطح 1.32 دلار رسیده و نشان می‌دهد که معامله گران کوتاه مدت در حال ذخیره سودهای خود هستند.

اگر میانگین متحرک نمایی 20 روزه اعتبار خود را از دست بدهد، نشان می‌دهد که گاوها در حال خروج از بازار هستند. حتی ممکن است قیمت تا سطح میانگین متحرک نمایی 50 روزه کاهش یابد که یک سطح حیاتی و بنیادین برای گاوها محسوب می‌شود، زیرا شکسته شدن این حمایت به معنای کاهش قیمت تا سطح 1 دلار است.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نمودار 4 ساعته فچ ای آی

اگر گاوها بخواهند دست برتر را داشته باشند، باید از EMA-20 با تمام قوا دفاع کنند و به سرعت قیمت را به بالای 1.45 دلار برسانند. اگر موفق به انجام این مأموریت شوند، می‌توان انتظار داشت که قیمت تا 1.51 دلار افزایش یابد و اهداف بعدی را فعال کند.

تحلیل قیمت سویی – SUI

گاوها در حال تلاش برای شکستن کف و سقف‌های پایین‌تر هستند که نشان دهنده تغییر روند است. متحرک نمایی 20 روزه (0.92 دلار) رشد خود را آغاز کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه اشباع خرید نزدیک شده که برتری گاوها و تسلط آن‌ها را نشان می‌دهد.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نمودار روزانه سویی

اگر خریداران موفق شوند قیمت را بالاتر از منطقه مقاومت 1.11 دلاری تا 1.18 دلار تثبیت کنند، رمزارز سویی می‌تواند رالی صعودی قوی‌تری را آغاز کند و به 1.44 دلار برسد. در مقابل اگر قیمت موفق به عبور از مقاومت نشود، خرس‌ها یکه تاز بازار این رمزارز خواهند شد و آن را به سمت متحرک نمایی 20 روزه و سپس SMA-50 روزه (0.84 دلار) هدایت می‌کنند.

انتظار می‌رود که خرس‌ها در محدوده 1.11 تا 1.18 دلاری، مقاومت زیادی از خود نشان دهند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر EMA-20 برسد، پیشنهاد می‌شود که سرمایه‌گذاران سود خود را ذخیره کنند. در حالت بدبینانه، هدف‌ نهایی 0.86 دلار خواهد بود. خوشبختانه علیرغم وضعیت بحرانی بازار کریپتو، سویی با 1.37 درصد افزایش در نزدیکی 1 دلار در حال معامله است و وضعیت خوبی دارد.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نمودار 4 ساعته سویی

بیشتر بخوانید:

آیا بیت کوین زیر ۶۰ هزار دلار ارزش خرید دارد؟

تحلیل قیمت آوه – Aave

آوه از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (135 دلار) جهش خوبی داشت که نشان می‌دهد احساسات بازار نسبت به این ارز دیجیتال مثبت شده و معامله گران در فاز انباشت قرار دارند. در حال حاضر سرمایه گذاران هدفشان این است که بتوانند قیمت را تا مقاومت 160 دلاری برسانند.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نمودار روزانه آوه

شکست مقاومت و تثبیت قیمت در این محدوده، به معنای آغاز یک رالی صعودی جذاب دیگر است و می‌تواند بهای هر واحد از آوه را به 180 دلار و سپس 200 دلار برساند. اگر قیمت از سطح فعلی به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، دیدگاه خوشبینانه و مثبت نسبت به این آلت کوین از بین خواهد رفت و در صورت وقوع این اتفاق، راه برای کاهش قیمت تا 118 دلار هموار می‌شود.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها عقب‌نشینی از محدوده میانگین متحرک نمایی 50 روزه را متوقف کرده و سرمایه گذاران در حال جمع‌آوری سهام از کف هستند. البته یک مقاومت جزئی در 152 دلار وجود دارد که به نظر می‌رسد معامله گران از آن عبور خواهند کرد. شاید مقاومت 152 دلاری به آسانی قابل حل باشد اما مقاومت 160 دلاری، جایی است که خرس‌ها سعی می‌کنند حرکت نزولی را آغاز کنند.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نمودار 4 ساعته آوه

تحلیل قیمت اینجکتیو – Injective

اینجکتیو به خط مقاومت کانال نزولی رسیده و احتمالا در این محدوده با مقاومت سرسختی مواجه شود. میانگین‌های متحرک نمایی این رمزارز در شرف تکمیل یک تقاطع صعودی هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبتی قرار دارد که به نفع خریداران است.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نمودار روزانه اینجکتیو

اگر INJ بتواند از این مقاومت به سلامت عبور کند و کندل بالای کانال بسته شود، نشان‌دهنده تغییر روند بالقوه خواهد بود و اینجکتیو را می‌تواند به سطح 23 و سپس 28 دلار برساند. همچنین اگر قیمت نتواند از مقاومت عبور کند و به زیر محدوده میانگین‌های متحرک برسد، برای مدتی طولانی داخل کانال اسیر خواهد شد.

با این اوصاف همان‌طور که گفتیم، INJ به تدریج به سمت مقاومت این کانال حرکت خواهد کرد و انتظار می‌رود که این سطح مانع سرسختی برای اینجکتیو باشد. حتی اگر قیمت از سطح مقاومت کاهش یابد اما از EMA-20 فاصله بگیرد، نشان می‌دهد که قدرت در دست خریداران است.

عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار

نمودار 4 ساعته اینجکتیو

به هر حال اگر خرس‌های نزولی بخواهند مانع افزایش قیمت این آلت کوین شوند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک 20 روزه برسانند و پس از آن SMA-50 روزه را امتحان کنند. نظر شما راجع به عبور بیت کوین از سطح 60 هزار دلار چیست؟

در گجت نیوز بخوانید:
پیش‌بینی سقوط بازار ارزهای دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا سال 2028؛ سناریوهای محتمل برای BTC بیت کوین به سمت ۹۲ هزار دلار شتاب می‌گیرد؛ رشد تاریخی در راه است؟ ریال دیجیتال به زودی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*