مزدا CX-50 وارداتی

آشنایی با مزدا CX-50، وارداتی جدید آفتاب خودرو در سامانه جانبازان + کاتالوگ رسمی

شرکت آفتاب خودرو، به‌عنوان واردکننده محصولات Mazda به ایران، کاتالوگ مشخصات فنی و امکانات مزدا CX-50 وارداتی جانبازان را منتشر کرد.

با آغاز دور جدید عرضه خودروهای وارداتی، شاهد حضور محصولاتی به‌روز، از برندهای مطرح خودروسازی جهان در کشور بودیم. برند مزدا (Mazda) ژاپن نیز توسط شرکت آفتاب خودرو به سامانه خودرو جانبازان آمده و قرار است تا کراس اوور زیبا و خوش آپشن CX-50 به عنوان اولین وارداتی این شرکت برای جانبازان عرضه شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات کامل این وارداتی جذاب می‌پردازیم.

مزدا CX-50، سامورایی تازه وارد سامانه جانبازان

مزدا CX-50 وارداتی

با گذشت چندین سال از غیبت محصولات پرطرفدار مزدا در ایران، اکنون شرکت تازه تأسیس آفتاب خودرو کراس اوور سایز متوسط CX-50 را با نسخه هیبریدی به سامانه جانبازان آورده است. مزدا CX-50، یکی از محصولات تازه وارد این کمپانی ژاپنی است که از سال ۲۰۲۱ میلادی تولید و هم اکنون نیز در نسل اول خود به بازار جهانی عرضه می‌شود.

این کراس اوور از زبان طراحی «Kodo» (روح حرکت) بهره برده تا حداکثر هماهنگی میان قدرت، پویایی و ظرافت را به مالکان القا کند. استفاده از خطوط بدنه نرم و غیرتهاجمی، جلوپنجره بزرگ و مشبک و چراغ های تمام LED مشابه باریک و البته خشن در قسمت جلو و عقب، این کراس اوور میان سایز را به گزینه‌ای جذاب برای تمامی سلیقه ها تبدیل کرده است.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۸۵، ۱۹۲۰ و ۱۶۳۸ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۸۱۵ میلی‌متر است.

مشخصات فنی Mazda CX-50

پیشرانه مزدا CX-50 وارداتی

نسخه وارداتی مزدا سی ایکس ۵۰ از یک پیشرانه هیبریدی SKYACTIVE-G متشکل از موتور بنزینی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. حداکثر توان این سیستم ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور آن ۲۲۱ نیوتن متر است. مجموع این توان توسط یک گیربکس ارتقاء یافته E-CVT (مخصوص خودروهای هیبریدی) به چرخهای جلو منتقل می‌شود.

مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ۵.۳ لیتر اعلام شده است. با این اعداد و ارقام کراس اوور وارداتی مزدا جزو کم مصرف ترین محصولات وارداتی این سگمنت محسوب می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی مزدا سی ایکس ۵۰ وارداتی

نمای داشبورد مزدا CX-50 وارداتی

از مجموع آپشن های رفاهی این خودرو می‌توان به نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی با سیستم Mazda Connect، پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، شارژر وایرلس، نمایشگر هدآپ (HUD)، سیستم صوتی Harmony با ۸ بلندگو، درب صندوق عقب برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پاناروما، شیفتر پشت فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین و… اشاره کرد.

همچنین این خودرو از امکانات ایمنی متعددی چون ۸ کیسه هوای ایمنی، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور مجهز به سیستم هشدار ترافیک جلو، ترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص ادراک راننده، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و… بهره می‌برد

کاتالوگ رسمی مزدا CX-50 وارداتی

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی کراس اوور وارداتی لیپ موتور C11 که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
آشنایی با بی ام و X2، وارداتی جدید پرشیا خودرو برای سامانه جانبازان قیمت نهایی سانگ یانگ کوراندو وارداتی برای بازار ایران مشخص شد قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید برای فروش در بازار ایران مشخص شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*