تکنو فانتوم وی فلیپ 2 گلکسی زد فلیپ 6

تکنو فانتوم وی فلیپ 2 در برابر گلکسی زد فلیپ 6؛ رقابت دو تاشو جذاب

کمپانی Tecno سرانجام گوشی تاشو اقتصادی تکنو فانتو وی فلیپ 2 – Tecno Phantom V Flip 2 را معرفی کرد. آیا این گوشی رقیب شایسته‌ای برای گلکسی زد فلیپ 6 خواهد بود یا خیر؟

اندکی پیش کمپانی چینی Tecno گوشی تکنو فانتوم وی فلیپ 2 را به‌عنوان رقیبی اقتصادی برای گلکسی زد فلیپ 6 و سایر تاشوهای مهم روانه بازارهای دنیا کرد. این گوشی که جایگزین نسل نخست خود، تکنو فانتوم وی فلیپ خواهد شد، علیرغم قیمت بصرفه و اقتصادی‌اش پر از قابلیت‌های جدید و جذابی است که می‌تواند آن را به رقیبی ارزشمند برای محصولات نام‌آشنای بازار تبدیل کند. اما آیا گوشی تاشو اقتصادی تکنو توانایی رقابت در برابر گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ را دارد؟

مقایسه دو گوشی تاشو تکنو فانتوم وی فلیپ 2 و گلکسی زد فلیپ 6

علیرغم آن که گوشی‌های تاشو تکنو و سامسونگ از نظر قیمتی در دو کلاس متفاوت قرار می‌گیرند، اما بسیاری مشخصات فنی آن‌ها تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک است. در ادامه به مقایسه برخی از این مشخصات خواهیم پرداخت.

گوشی تاشو Tecno

مشخصات فنی مختصر تکنو Phantom V Flip 2 در برابر گلکسی  Z Flip 6

پیش از این که دو گوشی تاشو تکنو و سامسونگ را به‌طور دقیق بررسی کنیم نگاه مختصری به مشخصات فنی هریک خواهیم داشت:

گوشیتکنو فانتو وی فلیپ 2گلکسی زد فلیپ 6
ابعادحالت باز

171.7 در 74.1 در 7 میلیمتر

حالت بسته

88.8 در 74.1 در 15 میلیمتر

حالت باز

165.1 در 71.9 در 6.9 میلیمتر

حالت بسته

85.1 در 71.9 در 14.9 میلیمتر

وزن196 گرم187 گرم
چیپستمدیاتک دایمنسیتی 8020 (6 نانومتری)کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 (4 نانومتری)
صفحه نمایش داخلی
  • 6.9 اینچی
  • رزولوشن فول اچ دی پلاس
  • نرخ رفرش 120 هرتز
  • 6.7 اینچی
  • رزولوشن فول اچ دی پلاس
  • نرخ رفرش 120 هرتز
صفحه نمایش بیرونی
  • 3.64 اینچی امولد
  • رزولوشن 1056 در 1066پیکسل
  • حداکثر روشنایی 800 نیت
  • 3.4 اینچ
  • رزولوشن 720 در 748 پیکسل
  • حداکثر روشنایی 1600 نیت
  • لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2
حافظه داخلی و رم
  • 256 گیگ، UFS 3.1
  • رم 8 گیگ
  • 512 گیگ UFS 4.0
  • رم 12 گیگ
دوربیندوربین اصلی

50 مگاپیکسلی (عریض)

دوربین ثانویه

50 مگاپیکسلی (فوق عریض)

دوربین اصلی

50 مگاپیکسلی (عریض)

دوربین ثانویه

12 مگاپیکسلی (فوق عریض)

دوربین سلفی32 مگاپیکسلی10 مگاپیکسلی
ظرفیت باتری
  • 4720 میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سریع 45 واتی
  • 4000 میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سریع 25 واتی

مقایسه صفحه نمایش و طراحی Tecno Phantom V Flip 2 در برابر Galaxy Z Flip 6

در بخش طراحی، گلکسی زد فولد 6 به‌لطف طراحی کوچکتر و سبک‌ترش گوی سبقت را از تکنو ربوده است. گلکسی زد فولد 6 وزنی 187 گرمی دارد که در برابر وزن 196 گرمی گوشی تکنو سبک‌تر به نظر می‌رسد. این گوشی همچنین با بهره‌گیری از قاب آلومینیومی با شیشه در قسمت‌های جلو و عقب که توسط لایه گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت شده‌اند حس پریمیوم‌تری به کاربر می‌بخشد. از سوی دیگر اما گوشی تکنو از چرم مصنوعی برای پوشش قاب پشتی بهره برده و شاسی را از جنس آلومینیوم و لولاها را فولادی طراحی کرده است. این طراحی البته ظاهری جذاب و منحصربفرد به این تاشو بخشیده است.

گوشی Galaxy Z Flip 2

همچنین هر دو دستگاه از صفحه نمایش‌های امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز تشکیل شده‌اند. با این حال صفحه نمایش داخلی گلکسی زد فلیپ 6 با اندازه 6.7 اینچی اندکی کوچک‌تر از رقیب است؛ اما در عوض روشنایی 2600 نیتی را ارائه داده و از HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. تکنو فانتوم وی فلیپ 2 اما یک صفحه نمایش بزرگتر 6.9 اینچی دارد و چگالی پیکسل پایین‌تری در مقایسه با گلکسی زد فلیپ 6 ارائه می‌دهد (413 پیکسل بر اینچ در برابر 426 پیکسل بر اینچ در گوشی سامسونگ).

به‌جز صفحه نمایش داخلی، تکنو همچنین صفحه نمایش بیرونی بزرگتری را هم در Phantom V Flip 2 تعبیه نموده است. این صفحه نمایش 3.64 اینچی بوده و اندکی از نمایشگر بیرونی سامسونگ بزرگتر است.

مقایسه عملکرد فنی گوشی‌های تاشو تکنو و سامسونگ

اگر قصد دارید از گوشی تاشو خود استفاده‌های سنگین کنید یا روی آن‌ها بازی‌های پرجزئیات اجرا کنید، گلکسی زد فلیپ 6 محصول بهتری است. این گوشی به چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز است که در مقایسه با تراشه دایمنسیتی 8020 مورد استفاده در تکنو فانتوم وی فلیپ 2 عملکرد فنی قدرتمندتری دارد.

گوشی Galaxy Z Flip 6

سامسونگ همچنین گوشی تاشو خود را به 12 گیگ رم مجهز کرده که در مقایسه با رم 8 گیگابایتی گوشی تکنو بالاتر بوده و عملکرد آن را در مالتی تسکینگ ارتقا می‌دهد. از سوی دیگر البته تاشوهای هر دو کمپانی در بخش حافظه داخلی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند؛ به‌طوری که سامسونگ حداکثر ظرفیت 512 گیگ را به مشتریانش ارائه می‌دهد؛ درحالیکه حداکثر ظرفیت گوشی تکنو 256 گیگ است.

مقایسه دوربین تکنو فانتوم وی فلیپ 2 و گلکسی زد فلیپ 6

دوربین‌های مورد استفاده در گوشی‌های تاشو Tecno Phanto V Flip 2 و Galaxy Z Flip 6 هر دو عملکردی قابل قبول داشته و هریک نقاط قوت خاص خود را ارائه می‌دهد. حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی گوشی سامسونگ در شرایط نوری نامناسب عکس‌هایی عالی می‌گیرد و به‌لطف بهره‌مندی از لرزشگیر نوری در ضبط ویدیوها نیز درخشان ظاهر می‌شود. این حسگر باکیفیت در کنار دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض از ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه هم پشتیبانی کرده و از HDR10+ و ضبط ویدیوهای اسلوموشن تا سقف 960 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

تکنو فانتوم وی فلیپ 2 گلکسی زد فلیپ 6

از طرف دیگر ماژول دوربین تکنو فانتوم وی فلیپ 2 نیز دوگانه بوده و متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض که آن هم 50 مگاپیکسلی است خواهد بود. حسگر اصلی به‌کار رفته در این ماژول دوربین باعث ارائه عملکرد بسیار خوب در نور کم شده و حسگر ثانویه نیز فوق عریض است. این ماژول دوربین البته قادر به پشتیبانی از HDR10+ نیست؛ اما ویدیوهایی بسیار باکیفیت با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه می‌گیرد.

همچنین دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ 6 نیز 10 مگاپیکسلی بوده و کیفیت قابل قبولی دارد؛ اما تکنو با استفاده از یک دوربین 32 مگاپیکسلی PDAF و همراه کردن آن با فلش LED توانسته عملکردی برتر ارائه داده و جزئیاتی بسیار بهتر را در نور کم ثبت کند. دوربین سلفی گوشی تکنو همچنین از ضبط ویدیوهای با رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه بهره می‌برد که نسبت به رقیب بالاتر بوده و آن را به گزینه‌ای مناسب‌تر برای تماس‌های تصویری و ضبط ولاگ (vlog) تبدیل می‌کند.

مقایسه باتری Phantom V Flip 2 و Z Flip 6

پاشنه آشیل گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ را باید بخش باتری آن دانست؛ جاییکه باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی با پشتیبانی از شارژ 25 واتی در برابر باتری 4720 میلی آمپر ساعتی گوشی تکنو که با توان 70 وات شارژ می‌شود حرفی برای گفتن ندارد. برای مقایسه عملکرد شارژ سریع در این دو گوشی بد نیست بدانید که مدت زمان رسیدن به شارژ 50% در گوشی‌های تکنو و سامسونگ به‌ترتیب 15 و 30 دقیقه است.

گوشی Galaxy Z Flip 6

سامسونگ البته گوشی تاشو خود را به شارژ بیسیم و شارژ معکوس نیز مجهز کرده است؛ قابلیت‌هایی که گوشی تکنو فاقد آن‌هاست.

قیمت و جمع‌بندی؛ آیا تکنو فانتوم وی فلیپ 2 قادر به شکست دادن گلکسی زد فیلپ 6 خواهد بود؟

در کنار تمامی اختلافاتی که گفته شد، بزرگترین تفاوت این دو گوشی تاشو در قیمتشان است. سامسونگ شروع قیمت گوشی‌های تاشو صدفی خود را از 1100 دلار تعیین کرده؛ درحالیکه گوشی فانتوم با پرداخت حداقل 700 دلار قابل خرید خواهد بود.

تکنو فانتوم وی فلیپ 2 گلکسی زد فلیپ 6

به‌طور کلی Galaxy Z Flip 6 را باید یک گوشی تاشو پرچمدار دانست که علاوه بر قدرت فنی بالاتر، کاربری گسترده‌تری هم داشته و توانمندی‌های برجسته‌تری در عکسبرداری و ضبط ویدیو ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، تکنو وی فلیپ 2 هم ضمن برخورداری از باتری بزرگتر، شارژ سریع‌تری را به ارمغان آورده و به‌طور مشابه از سیستم دوربین توانمندی بهره می‌برد.

این گوشی البته برخی زرق و برق‌های رقیب کره‌ای مثل شارژ بیسیم را ارائه نمی‌کند؛ اما اختلاف قیمت 400 دلاری آن با گلکسی زد فلیپ 6 می‌تواند برگ برنده بزرگی برای این تاشوی جذاب باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی تکنو Phantom Ultimate 2 معرفی شد؛ به نسل جدید موبایل‌های هوشمند سلام کنید کمپانی تکنو ارزشمندترین گوشی اقتصادی سال ۲۰۲۴ را رونمایی کرد گوشی تاشو Tecno Phantom V Flip ، اولین گوشی منعطف تکنو معرفی شد ۵ گوشی جذاب که می‌توان به جای گلکسی زد فلیپ ۶ خرید بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ ؛ طراحی، نمایشگر، باتری، دوربین، سخت افزار و نرم افزار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*