کانسپت برقی لوتوس تئوری ۱ با طراحی و قدرت خیره‌کننده معرفی شد

لوتوس، با سابقه‌ای درخشان در طراحی خودروهای اسپرت، با کانسپت تئوری ۱، آینده‌ای پرشتاب را برای صنعت خودرو رقم می‌زند.

شرکت خودروسازی لوتوس که سال‌هاست در صنعت خودرو حرف برای گفتن دارد، با معرفی کانسپت جدید تئوری ۱، گام بلندی در جهت برقی‌سازی محصولات خود برداشته است. این خودروی اسپرت دو در، با بهره‌گیری از قدرتی معادل ۹۸۷ اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک، تجربه‌ای رانندگی بی‌نظیر را نوید می‌دهد. لوتوس در طراحی این خودروی مفهومی، به وزن کمتر از ۱۵۸۷ کیلوگرم دست یافته که نشان‌دهنده تعهد این شرکت به سبک‌سازی و بهبود عملکرد خودرو است.

بررسی طراحی لوتوس تئوری ۱

تئوری ۱ لوتوس، پیش‌نمایشی از رویکرد طراحی آینده این خودروساز بریتانیایی محسوب می‌شود. الهام‌گیری از خطوط تیز و پروفیل اسپرت خودروی اسپریت، به خلق دماغه‌ای جذاب با چراغ‌های بومرنگ‌ شکل منجر شده است. نمای جانبی خودرو، با شباهت به طراحی پیشرانه وسط اسپریت، ظاهری تهاجمی به آن بخشیده است. در بخش عقب، چراغ‌های باریک، اسپویلر فعال و دیفیوزر بزرگ، هویتی منحصربه‌فرد به خودرو بخشیده‌اند. نکته جالب توجه در طراحی این کانسپت، مکانیزم باز شدن درها است که به نوعی وارونه مکانیزم درهای سوپر اسپرت کونیگزگ طراحی شده است.

لوتوس تئوری ۱

کابین این خودرو، طراحی منحصربه‌فردی با سه صندلی دارد که صندلی راننده در مرکز قرار گرفته و دو سرنشین در دو طرف آن جای می‌گیرند. این آرایش داخلی، یادآور طراحی کلاسیک مک لارن F1 است. با این حال، کابین تئوری ۱ از فناوری‌های مدرن‌تری بهره می‌برد؛ از جمله هدآپ دیسپلی، نمایشگرهای جانبی به جای آینه‌های سنتی و عناصر باد شدنی در پارچه صندلی‌ها، درها و فرمان که امکان ماساژ بدن را فراهم می‌کنند. علاوه‌بر این با قرار دادن بلندگوهای سیستم صوتی در پشت‌سری صندلی‌ها، لوتوس تئوری ۱ یک نوآوری صوتی را به دنیای خودرو معرفی کرده است.

لوتوس تئوری ۱

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کانسپت، استفاده از فناوری منسوجات تعاملی است. دکمه‌های لمسی این خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها زمانی ظاهر می‌شوند که به آن‌ها نیاز باشد و در بقیه اوقات به صورت یکپارچه با دکوراسیون داخلی ادغام می‌شوند. این فناوری نوآورانه، توسط شرکت موتور اسکینز توسعه یافته است و نشان از آینده‌ای است که در آن فناوری و طراحی به شکلی بی‌نظیر با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

مدیر موتور اسکینز بیان می‌کند، این فناوری به گونه‌ای طراحی شده که تنها در زمان نیاز فعال می‌شود و سپس به حالت اولیه باز می‌گردد. تصور کنید در حال رانندگی هستید و خودرویی به شما نزدیک می‌شود. پارچه صندلی می‌تواند با ایجاد یک لرزش ملایم روی شانه شما، به شما هشدار دهد. یا زمانی که تلفن همراه شما زنگ می‌خورد، دکمه‌ای برای پاسخگویی به تماس روی صندلی یا فرمان ظاهر می‌شود.

بررسی مشخصات فنی کانسپت جدید لوتوس

در قسمت پیشرانه، لوتوس تئوری ۱ به یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی پیشرفته مجهز شده است که به این خودروی برقی اجازه می‌دهد تا مسافتی در حدود ۴۰۲ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. با قدرتی معادل ۹۸۷ اسب بخار، تئوری ۱ می‌تواند در عرض تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اگرچه این قدرت در مقایسه با لوتوس اوایا کمتر است، اما همچنان عملکردی بسیار قدرتمند را ارائه می‌دهد. با وزن کمتر ۳۰۰ کیلوگرم نسبت به اوایا، تئوری ۱ نسبت قدرت به وزن بهتری داشته و چالاکی بیشتری را از خود نشان می‌دهد.

لتوس تئوری ۱

بن پین، نایب رئیس بخش طراحی لوتوس، معتقد است که دوران رقابت برای دستیابی به حداکثر مشخصات فنی به پایان رسیده است. او می‌گوید: در گذشته، همه سعی می‌کردند تا با ارائه اعداد و ارقام بالاتر، خودروی خود را برتر جلوه دهند. اما اکنون، ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که طراحی و سبک خودروها در بالاترین سطح قرار دارد و نیازی به رقابت بی‌مورد در مشخصات فنی نیست.

ویدیو مرتبط:

در گجت نیوز بخوانید:

خودروی برقی جدید لوتوس، از آیفون هم سریعتر شارژ می‌شود

دی اس با این کانسپت، خودرو افسانه‌ای سیتروئن را دوباره زنده می‌کند

این هیولای جذاب، کامیون کانسپت بوگاتی است + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*