پلی استیشن 6 AMD

شکست بزرگ برای اینتل؛ افتخار ساخت تراشه پلی استیشن 6 هم نصیب AMD شد

به نظر می‌رسد کنسول نسل دهمی پلی استیشن 6 – PlayStation 6 سونی نیز بار دیگر به تراشه AMD مجهز خواهد بود. اینتل و AMD کاندیداهای اصلی بوده‌اند.

به نظر می‌رسد همانند دو نسل گذشته، کنسول پلی استیشن 6 سونی نیز مجهز به تراشه AMD روانه بازار خواهد شد. این مساله البته تا سال 2022 قطعی نبود؛ اما اینتل سرانجام در این سال قرارداد طراحی کنسول نسل دهمی سونی را به AMD واگذار کرد.

سونی و AMD بار دیگر در پلی استیشن 6 با یکدیگر همکاری خواهند کرد

بر اساس گزارش‌هایی که به نقل از رویترز منتشر شده، اینتل و AMD آخرین شرکت‌کنندگان باقی‌مانده در مناقصه قراردادن طراحی سخت افزاری کنسول پلی استیشن 6 سونی بودند. با این وجود عدم توافق سونی و اینتل بر سر سود حاصل از فروش هریک از تراشه‌های کنسول PS6 مانع از عقد قرارداد میان این دو کمپانی شد و در عوض AMD توانست برای سومین نسل متوالی قرارداد ساخت تراشه برای کنسول نسل دهمی سونی را از آن خود کند.

کنسول PS6 سونی

بر اساس اطلاعاتی که رویترز منتشر کرده، مقامات اینتل و سونی در سال 2022 چندین ملاقات مهم را در سطوح مختلف مهندسین و مدیران پیرامون این قرارداد با یکدیگر داشتند. این دیدارها اما ظاهرا نتیجه‌ای نداشته و این کمپانی نبرد ساخت تراشه PS6 را به رقیب دیرینه‌اش واگذار کرد. علاوه بر عدم توافق روی قیمت و ملاحظات مالی، مساله سازگاری کنسول نسل بعدی سونی نیز ظاهرا مشکل بزرگ دیگری سر راه این قرارداد بوده است؛ زیرا انتقال از پلی استیشن 5 (مجهز به تراشه AMD) به پلی استیشن 6 می‌توانست سازگاری این کنسول با عناوین نسل قبل را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به این که هنوز زمان بسیار زیادی تا رونمایی کنسول پلی استیشن 6 سونی باقی مانده طبیعی است که اطلاعات ما در خصوص آن بسیار محدود و صرفا در حد حدس و گمان باشد. اوایل سال جاری میلادی سونی تاکید کرده بود که تصمیم دارد پلی استیشن 6 را به قدرتمندترین کنسول دنیا تبدیل کرده و پیشرفت بزرگی را میان نسل نهم و دهم کنسول‌هایش رقم بزند.

پلی استیشن 6 AMD

این کمپانی همچنین چندی پیش کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو را نیز با قیمت هنگفت 700 دلاری روانه بازار کرد که با پشتیبانی از رهگیری پرتو پیشرفته، سخت افزار به‌مراتب قدرتمندتر و البته بهره‌گیری از هوش مصنوعی قصد دارد کیفیت عناوین کنونی PS5 را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
تاریخ رونمایی از پلی استیشن ۶ تایید شد نخستین بنچمارک پلی استیشن 5 پرو منتشر شد؛ PS5 Pro چقدر قوی‌تر از PS5 است؟ سونی پلی استیشن 5 پرو (PS5 PRO) گران قیمت ترین کنسول بازی تاریخ است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*