PS5 Pro لپتاپ گیمینگ

با قیمت یک PS5 Pro می‌توانید این 3 لپتاپ گیمینگ فوق‌العاده را بخرید

اگر فکر می‌کنید قیمت 700 دلاری PS5 Pro بیش از حد گران است، می‌توانید با همین قیمت یکی از این سه لپتاپ گیمینگ جذاب را خریداری کنید.

سونی با رونمایی از کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو خود هیاهوی زیادی در بازار ایجاد کرد. علیرغم آن که PS5 Pro گران‌ترین کنسول حال حاضر دنیا به شمار می‌رود، اما پیشرفت‌های آن نسبت به پلی استیشن 5 استاندارد جزیی هستند. به‌طور خاص این کنسول کارت گرافیک اندکی قدرتمندتر، پشتیبانی از رهگیری پرتو پیشرفته و آپ‌اسکیل کردن بازی‌ها از طریق هوش مصنوعی را به کنسول میان‌نسلی‌اش افزوده و در عوض برچسب قیمتی هنگفت 700 دلاری را برای آن تعیین کرده است. این مساله باعث شده که بسیاری گیمرهای علاقمند به PS5 Pro اکنون تصمیم به خرید یک لپتاپ گیمینگ بگیرند. اما آیا با هزینه خرید این کنسول می‌توان لپتاپ گیمینگ قابل قبولی خریداری کرد یا خیر؟

سه لپتاپ گیمینگ جذاب که می‌توان با قیمت یک PS5 Pro تهیه کرد

قیمت‌گذاری رادیکال سونی روی کنسول پلی استیشن 5 پرو صدای بسیاری گیمرها را درآورده و علیرغم آن‌که سونی تا کنون بارها از این قیمت‌گذاری دفاع کرده، اما بسیاری افراد معتقدند این پیشرفت‌های جزیی ارزش خرید 200 یا 300 دلار هزینه بیشتر نسبت به مدل اسلیم را ندارد. این قیمت البته بدون در نظر گرفتن دیسک درایور مجزا و حتی استند نگهداری عمودی این کنسول است که به‌ترتیب 80 و 30 دلار قیمت دارند. بنابراین خرید یک کنسول PS5 Pro اکنون رقمی بیش از 800 دلار پای کاربران آب خواهد خورد.

پلی استیشن 5 پرو

البته شاید مقایسه کنسول‌ها با لپتاپ‌های گیمینگ به‌طور کلی چندان مناسب به نظر نرسد؛ زیرا تفاوت‌هایی اساسی میان این پلتفرم‌ها وجود دارد. با این وجود اگر تصمیم گرفتید به‌جای PS5 Pro یک لپتاپ گیمینگ در همان محدوده قیمت خریداری کنید، در ادامه سه گزینه فوق‌العاده به شما پیشنهاد خواهیم داد.

ایسر نیترو 5

یکی از مناسب‌ترین لپ تاپ های گیمینگ برای جایگزینی پلی استیشن 5 پرو Acer Nitro V است. این لپتاپ گیمینگ میانرده از تراشه Core i5-13420H بهره برده و 8 گیگ رم DDR5 در اختیار دارد. از سوی دیگر، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4050 موبایل و 512 گیگ حافظه اس اس دی نیز تکمیل‌کننده مشخصات این دستگاه خواهند بود.

ایسر نیترو 5

صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ 780 دلاری ایسر نیز از پانل IPS با رزولوشن 1080p و نرخ رفرش 144 فریم بر ثانیه بهره‌مند است. لپ تاپ گیمینگ ایسر البته قادر نخواهد بود جدیدترین بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کند؛ اما این مشخصات فنی حداقل تا چند سال آینده از پس اجرای جدیدترین بازی‌های روز با کیفیت و نرخ فریم مناسب برخواهند آمد.

این دستگاه همچنین به سه پورت USB Type-A مجهز بوده و از یک درگاه USB-C، شارژ 65 واتی و DisplayPort مجهز است و کابل اترنت و HDMI 2.1 را نیز به کاربران ارائه خواهد کرد.

ام اس آی Thin 15 B12V

دیگر لپتاپ گیمینگ ارزشمندی که می‌توانید با هزینه یک PS5 Pro خریداری کنید MSI Thin 15 است‌. این دستگاه تراشه Core i7-12650H را ارائه کرده و 16 گیگ رم DDR4 به همراه 512 گیگ حافظه اس اس دی NVMe و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4050 با 6 گیگابایت VRAM را در خود جای داده است. علاوه بر این، صفحه نمایش این لپتاپ نیز رزولوشن 1080p داشته و از پانل 15.6 اینچی با نرخ رفرش 144 هرتز بهره می‌برد.

لپتاپ گیمینگ MSI

این لپتاپ ام اس آی همچنین در بخش کابل‌های ارتباطی و ورودی/خروجی نیز وضعیت بسیار خوبی داشته و با بهره‌مندی از سه درگاه USB 3.2 در کنار یک پورت یو اس بی نوع C در کنار دیسپلی پورت به‌خوبی قادر به پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران خواهد بود. علاوه بر این، HDMI با قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه در کنار درگاه میکروفون و پورت‌های هدفون نیز دیگر مشخصات ارتباطی این لپتاپ گیمینگ هستند.

این دستگاه هم‌اکنون قیمتی 800 دلاری دارد که حتی از پلی استیش 5 پرو با تمام تجهیزات ارزا‌ن‌تر هم به شمار می‌رود.

ایسوس TUF Gaming A15

اگر قیمت PS5 Pro برای‌تان بیش از حد بالاست می‌توانید با پرداخت 700 دلار لپتاپ گیمینگ میانرده TUF Gaming A15 ایسوس را نیز تهیه کنید. این دستگاه از پردازنده AMD Ryzen 5 7535HS بهره برده و در کنار آن نیز 8 گیگ رم DDR5 و 512 گیگ حافظه اس اس دی PCIe Gen4 NVMe دارد.

لپتاپ ایسوس TUF Gaming

البته احتمالا مهم‌ترین نقطه ضعف این لپتاپ را باید استفاده از کارت گرافیک نسل قبلی NVIDIA GeForce RTX 3050 دانست که احتمالا در اجرای برخی از بازی‌های سنگین روز با گرافیک حداکثری به مشکل برخورد خواهد کرد. علاوه بر این، صفحه نمایش این لپتاپ نیز رزولوشن 1080p داشته و نرخ رفرش پانل IPS و 15.6 اینچی آن 144 هرتزی است.

لپ تاپ TUF Gaming A15 ایسوس همچنین سه درگاه USB Type-A داشته و از یک پورت USB-C در کنار دیسپلی پورت بهره می‌برد. علاوه بر این، یک پورت HDMI 2.1 در کنار پورت اترنت RJ45 و درگاه LAN نیز دیگر مشخصات این لپتاپ به شمار می‌روند.

اگر گیمر کنسول هستید، احتمالا هیچ لپتاپ گیمینگ جای PS5 Pro را برایتان پر نخواهد کرد

علیرغم آن‌که در ابتدای این متن قیمت 700 دلاری پلی استیشن 5 پرو را بیش از حد گران توصیف کردیم، اما باید توجه کنید که هیچ‌یک از لپتاپ‌های مورد اشاره در این متن جای پلی استیشن 5 پرو را برای‌تان پر نخواهند کرد. کنسول میان‌نسلی سونی اکنون قدرتمندتر از قبل شده و با بهره‌گیری از توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری برجسته‌اش احتمالا کیفیت بصری شگفت‌انگیزی در بازی‌ها خواهد داشت.

بنابراین اگر یک گیمر کنسول هستید و نسل‌های قبلی پلی استیشن را نیز در اختیار داشته‌اید احتمالا هیچ‌یک از محصولات معرفی‌شده در این لیست جای PS5 Pro را برایتان نخواهند گرفت.

PS5 Pro لپتاپ گیمینگ

با این وجود اگر قصد دارید تازه به دنیای بازی‌های ویدیویی وارد شوید یا پلتفرم اجرای بازی تفاوت زیادی برای شما ندارد می‌توانید لپتاپ های گیمینگ را به‌عنوان گزینه‌هایی قابل قبول به‌جای PS5 Pro خریداری کنید. دقت کنید که پلتفرم PC بعضا قادر به ارائه قابلیت‌هایی است که کنسول‌ها توانایی ارائه‌اش را ندارند. برای مثال، نرخ رفرش بالاتر از 60 هرتز یا نامحدود از جمله این قابلیت‌ها هستند. علاوه بر این، استفاده از فناوری جذاب و خلاقانه DLSS انویدیا نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی‌ست که پلی استیشن 5 پرو با معماری RDNA توانایی ارائه‌اش را ندارد.

همچنین اکوسیستم نرم افزاری فوق‌العاده پلی استیشن و عناوین انحصاری آن نیز دیگر محرک قوی است که آن را بالاتر از PC به گزینه‌ای محبوب نزد گیمرها تبدیل می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
بازی GTA VI مهم ترین دلیل خرید کنسول پلی استیشن 5 پرو است نخستین بنچمارک پلی استیشن 5 پرو منتشر شد؛ PS5 Pro چقدر قوی‌تر از PS5 است؟ شکست بزرگ برای اینتل؛ افتخار ساخت تراشه پلی استیشن 6 هم نصیب AMD شد هرآنچه که از پلی استیشن ۶ ، نسل جدید کنسول بازی سونی می‌دانیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*