بادوام ترین پیکاپ

بادوام ترین پیکاپ های یک دهه گذشته؛ قهرمانان جاده

کدام پیکاپ‌ها در طول یک دهه گذشته کمترین مشکل را داشته‌اند؟ کم خرج ترین و بادوام ترین پیکاپ های بازار را بشناسید.

براساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷، برای اکثر آمریکایی‌ها، قابلیت اطمینان مهم‌ترین فاکتور در خرید خودرو است. تقریبا ۸۰ درصد از خریداران خودرو، به خصوص پیکاپ‌ها، به دنبال خودرویی هستند که کمترین مشکل را داشته باشد. به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه‌ بادوام ترین پیکاپ ها در ده سال گذشته بپردازیم.

بادوام ترین پیکاپ ها را بشناسید

در ادامه شما را با بادوام ترین پیکاپ های یک دهه گذشته آشنا خواهیم کرد.

سیلورادو ۲۵۰۰: بادوام و قدرتمند

بادوام ترین پیکاپ

سیلورادو ۲۵۰۰، پیکاپ فول سایز شورلت، با کسب امتیاز ۸۸ در ارزیابی‌های جی‌دی پاور، استانداردهای جدیدی را در زمینه کیفیت و قابلیت اطمینان پیکاپ‌ها تعریف کرده است. این خودرو که در کنار نیسان تایتان در صدر جدول بادوام ترین پیکاپ ها قرار دارد، از سال ۲۰۲۰ در نسل چهارم خود با مدل‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ عرضه شده است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برای مدل ۲۰۲۳ سیلورادو ۲۵۰۰ تنها یک فراخوان به دلیل مشکل در قفل در پشتی صادر شده است. همچنین از این پیکاپ در NHTSA تنها ۹ شکایت ثبت شده که مربوط به مشکلات جزئی در سیستم برقی این خودرو بوده است. این اعداد نشان‌دهنده‌ عملکرد بسیار خوب این خودرو از نظر فنی و مهندسی است.

تایتان؛ پیکاپ قابل اعتمادی که به پایان خط رسید

با دوام ترین پیکاپ

نیسان تایتان نسل دوم که از سال ۲۰۱۶ عرضه شده و قرار است در پایان سال جاری تولید آن متوقف شود، با وجود عمر کوتاه خود، توانسته است امتیاز ۸۸ از جی‌دی پاور را در زمینه کیفیت و قابلیت اطمینان کسب کند. مدل ۲۰۲۳ این پیکاپ با وجود فروش پایین، به لطف تنها دو فراخوان که هر دو مرتبط با مشکلات لاستیک و گیربکس بوده‌اند و همچنین تنها پنج شکایت ثبت شده در NHTSA که نشان‌دهنده نرخ شکایت بسیار پایین ۰.۲۶ به ازای هر هزار دستگاه است، از نظر قابلیت اطمینان در جایگاه خوبی قرار دارد. با این حال، مشکلات پیشرانه به عنوان اصلی‌ترین نقطه ضعف این خودرو شناخته شده است.

رنجر ۲۰۲۳: پیکاپ باکیفیت با سایه کوچکی از شکایت‌ها

بادوام ترین پیکاپ

فورد رنجر مدل ۲۰۲۳ با کسب امتیاز ۸۷ از جی‌دی پاور، استانداردهای بالایی را در زمینه کیفیت و قابلیت اطمینان نشان داده است. با این حال، این خودرو با وجود داشتن تنها دو فراخوان رسمی، همچنان با برخی چالش‌ها از جمله احتمال شل شدن مهره‌های چرخ مواجه بوده است. همچنین براساس گزارش‌های منتشر شده، در مجموع بیش از ۱۱ شکایت رسمی علیه فورد رنجر مدل ۲۰۲۳ در NHTSA ثبت شده است که به طور متوسط به ازای هر هزار دستگاه به ۰.۳۴ شکایت می‌رسد. لازم به ذکر است که عمده این شکایات مربوط به مشکلات گیربکس بوده است. این پیکاپ که پس از غیبت هشت ساله در سال ۲۰۱۹ مجددا وارد بازار آمریکا شد، به عنوان مدلی میان‌سایز و جایگزینی پایین‌تر از سری F فورد شناخته می‌شود.

فرانتیر 2019: انتخابی مطمئن برای خریداران پیکاپ

بادوام ترین پیکاپ

نیسان فرانتیر، پیکاپ محبوب بازار آمریکا، ریشه‌های عمیقی در مدل ناوارا دارد. نسل دوم فرانتیر که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ در بازار آمریکا حضور داشت، در واقع نسخه تغییر نام یافته نسل دوم ناوارا D40 بود. اما با معرفی نسل سوم در سال ۲۰۲۱، فرانتیر به یک مدل مستقل برای بازار آمریکا تبدیل شد. مدل ۲۰۱۹ این پیکاپ به عنوان یکی از بادوام ترین خودروهای کلاس خود شناخته می‌شود و امتیاز ۸۷ از جی‌دی پاور گواهی بر این ادعاست.

با وجود تمام نقاط قوت، فرانتیر نیز مانند هر خودروی دیگری از مشکلات فنی به دور نبوده است. این خودرو تنها یک فراخوان رسمی برای رفع ایراد دوربین دید عقب داشته و همچنین بر اساس آمارهای NHTSA، به ازای هر هزار دستگاه فروخته شده، حدوداً ۰.۲۳ شکایت ثبت شده است. بیشتر این شکایات به مشکلات سیستم برقی و ایربگ‌ها مربوط می‌شود.

گلادیاتور 2023: بازگشت موفق جیپ به بازار پیکاپ‌ها

بادوام ترین پیکاپ

جیپ گلادیاتور ۲۰۲۳، با امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۷ از جی‌دی پاور، یکی از قابل اعتمادترین پیکاپ‌های این برند محسوب می‌شود. گلادیاتور پس از نزدیک به سه دهه وقفه در تولید پیکاپ توسط جیپ، در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. با وجود عمر کوتاه این مدل، گلادیاتور ۲۰۲۳ تنها چهار فراخوان و ۲۱ شکایت معادل ۰.۳۸ شکایت به ازای هر هزار دستگاه در NHTSA را به ثبت رسانده است.

عمده‌ترین شکایات مشتریان از گلادیاتور ۲۰۲۳ مربوط به مشکلات برقی و سیستم سوخت‌رسانی بوده است. لازم به ذکر است که گلادیاتور ۲۰۲۳ بهترین عملکرد قابلیت اطمینان را در بین تمامی مدل‌های گلادیاتور تاکنون داشته است.

تاندرا 2021: فراتر از انتظار

بادوام ترین پیکاپ

تویوتا تاندرا ۲۰۲۱، آخرین بازمانده از نسل دوم این پیکاپ پرطرفدار، به عنوان یک نمونه موفق از دوام و قابلیت اطمینان خودروهای تویوتا شناخته می‌شود. این خودرو که از سال ۲۰۰۷ در بازار حضور داشته و در سال ۲۰۱۴ نیز فیس‌لیفتی را تجربه کرده است، در ارزیابی‌های جی‌دی پاور امتیاز قابل توجه ۸۶ را در زمینه کیفیت و قابلیت اطمینان کسب کرده است.

تاندرا ۲۰۲۱ در طول عمر خود سه فراخوان را تجربه کرده است که بررسی دقیق این فراخوان‌ها نشان می‌دهد، عمدتاً به مشکلاتی مانند نشتی روغن فرمان و گرمای بیش از حد یک کانکتور مربوط می‌شوند. این مشکلات به سرعت توسط تویوتا شناسایی و برطرف شده‌اند.

همچنین این پیکاپ ۱۶ شکایت معادل ۰.۲۰ شکایت به ازای هر هزار دستگاه را در NHTSA تجربه کرده است که مشخص می‌سازد با یکی از بهترین پیکاپ‌های بازار مواجه هستیم. لازم به ذکر است که اکثر شکایت‌های ثبت شده از تاندرا ۲۰۲۱ به مشکلات جزئی برقی و عملکرد برف‌پاک‌کن‌ها باز می‌گردد.

فورد F150، محبوب‌ترین پیکاپ آمریکا

بادوام ترین پیکاپ

فورد F150، سال‌های زیادی است که در صدرفروش بازار خودرو آمریکا قرار دارد. مدل ۲۰۲۲ این پیکاپ پرطرفدار که به نسل چهاردهم تعلق دارد، با کسب امتیاز ۸۶ از جی‌دی پاور، طی یک دهه گذشته بالاترین امتیاز قابلیت اطمینان را در بین تمامی مدل‌های این خودرو به خود اختصاص داده است. فورد F150 مدل ۲۰۲۲ علیرغم محبوبیتش، با برخی چالش‌های فنی مواجه شده است. این خودرو تاکنون ۱۳ فراخوان ایمنی را تجربه کرده که عمدتاً به دلیل مشکلات در سیستم گیربکس بوده است.

همچنین، بر اساس گزارش‌های NHTSA، بیش از ۴۴۶ شکایت از این مدل ثبت شده است که به طور متوسط به ازای هر هزار دستگاه به ۰.۶۸ شکایت می‌رسد. گفتنی است که بیشتر این شکایات مربوط به اختلالات در سیستم برق و بلندگوهای خودرو است.

رم ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۱: محبوب اما پرچالش

بادوام ترین پیکاپ

رم ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۱، کوچک‌ترین عضو از خانواده‌ پیکاپ‌های سنگین رم، با کسب امتیاز ۸۶ از جی‌دی پاور، خود را به عنوان یکی از برترین گزینه‌ها برای خریداران حرفه‌ای معرفی کرده است. این خودرو که از سال ۲۰۱۹ روانه بازار آمریکا شده و اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد، علی‌رغم امتیاز بالای قابلیت اطمینان، از گزند مشکلات مصون نمانده و دو فراخوان ایمنی مهم به دلیل خطر آتش‌سوزی ناشی از اتصالی برق برای آن صادر شده است. علاوه بر این، گزارش‌های NHTSA نشان می‌دهد که مالکان رم ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۱، به طور قابل توجهی از مشکلات مرتبط با سیستم‌های الکترونیکی و عملکرد پیشرانه این خودرو شکایت کرده‌اند. تاکنون ۷۶ شکایت رسمی در این زمینه در NHTSA ثبت شده است.

تاکوما ۲۰۱۵: یک دهه تجربه

بادوام ترین پیکاپ

تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۵، آخرین نسخه از نسل دوم این پیکاپ محبوب محسوب می‌شود که پس از یک دهه تولید و بهبود، در سال ۲۰۱۵ جای خود را به نسل سوم داد. با بهره‌مندی از سال‌ها تجربه و رفع ایرادات، تاکوما ۲۰۱۵ به عنوان یک پیکاپ میان‌سایز قابل اعتماد شناخته می‌شود. این مدل با کسب امتیاز ۸۵ از جی‌دی پاور، نشان داده است که در زمینه کیفیت و دوام حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با وجود این، تاکوما ۲۰۱۵ نیز مانند هر خودروی دیگری از مشکلات مصون نمانده و طی این سال‌ها، سه فراخوان ایمنی برای آن صادر شده است.

همچنین طبق گزارشات NHTSA، این خودرو با ۸۸ شکایت مواجه شده است که عمدتاً به دلیل مشکلات ظاهری، به ویژه پوسته شدن رنگ، بوده است. این آمار به معنای ۰.۴۹ شکایت به ازای هر هزار دستگاه است.

سی‌یرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۰: پرفروش و باکیفیت

 

بادوام ترین پیکاپ

جی‌ام‌سی سی‌یرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۰، نسل پنجم این پیکاپ محبوب است که همچنان در خط تولید قرار دارد. این مدل با کسب امتیاز ۸۵ از جی‌دی پاور، بالاترین امتیاز قابلیت اطمینان را در یک دهه اخیر برای این پیکاپ‌ به دست آورده است. با این حال، ۱۰ فراخوان رسمی و ۱۴۵ شکایت ثبت شده در NHTSA، معادل ۰.۵۷ شکایت به ازای هر هزار دستگاه، حاکی از وجود برخی نواقص در این مدل است. مشکلات عمده شامل لاستیک‌ها، کمربند ایمنی، سیستم‌های الکترونیکی، پیشرانه و ترمز می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*