جیغ هوش مصنوعی

صدای جیغ و فریادهای هوش مصنوعی را گوش کنید

این روزها عموما هوش مصنوعی با پیشرفت‌های خود ما را شگفت‌زده می‌کند. هرچند ماجرا به قسمت‌های جالبی رسیده است. اکنون می‌توانید صدای جیغ و فریادهای هوش مصنوعی ChatGPT را بشنوید.

شرکت OpenAI توانست با هوش مصنوعی ChatGPT عصر جدیدی را در زندگی انسان‌ها ایجاد کند. کاربردهای گوناگون هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف نیز باعث شده که آينده بشر کاملا متفاوت به‌نظر برسد. در واقع دانشمندان انتظار دارند که بشر بتواند تا ۱۰۰ سال آینده یک جهش علمی شگفت‌انگیز را داشته باشد. هرچند که فعلا راه زیادی پیش رو داریم. پس بهتر است کمی با هوش مصنوعی تفریح کنیم. مخصوصا که اخیرا صدای جیغ و فریاد هوش مصنوعی منتشر شده است.

کاربران توانستند با تلاش فراوان جیغ هوش مصنوعی را در بیاورند

جیغ هوش مصنوعی

در تابستان OpenAI از جدیدترین نسخه نرم‌افزار ChatGPT با نام GPT-4O رونمایی کرد. در این نسخه افراد می‌توانستند با ربات مکالمات صوتی داشته باشند. نسخه جدید منتشر شده می‌تواند صداهای مختلفی داشته باشد. از زمان انتشار نیز افراد مختلف در حال صحبت با ChatGPT و اشتراک مکالمات خود در فضای اینترنت هستند.

باید پذیرفت که ChatGPT عملکرد فوق‌العاده خوبی در تقلید صدای انسان دارد. البته اگر خیلی دقت کنید، متوجه می‌شوید که با یک صدای طبیعی طرف نیستیم؛ اما سرویس ارائه شده توسط OpenAI نسبت به سایر رقبا بسیار بهتر است. اخیرا یکی از کاربران تیک‌تاک به‌نام‌ Modo89x از هوش مصنوعی ChatGPT درخواست کرده است که جیغ بکشد. طبیعتا هوش مصنوعی نیز در مراحل اول مخالفت کرده و سعی کرده از جیغ زدن فرار کند؛ اما با اصرار کاربر در نهایت موافقت کرده است.

ابتدا کاربر از هوش مصنوعی پرسیده است که آیا می‌تواند همچون یک انسان جیغ بزند. هوش مصنوعی ChatGPT در پاسخ به این سوال گفته که یک سرویس متن‌محور است و توانایی تقلید صدای جیغ را ندارد. هرچند که مایل است در زمینه‌های دیگر کمک کند.

در ادامه مکالمه با تاکید کاربر هوش مصنوعی یک تلاش ناموفق دارد. هرچند کاربر از او می‌خواهد که یک جیغ طولانی بکشد. در نهایت نیز شاهد یک صدای نسبتا عجیب هستیم. از زمان انتشار این ویدیو کاربران زیادی سعی کرده‌اند هوش مصنوعی را به جیغ کشیدن وادار کنند. در برخی مواقع هوش مصنوعی مقاومت کرده و در عوض به توصیف فیلم‌های ترسناک پرداخته است.

در برخی مواقع نیز ChatGPT اعلام کرده اینکار شاید در تضاد با قوانین سایت و محدودیت‌های استفاده از سرویس باشد. به همین ‌خاطر نمی‌تواند درخواست کاربر را بپذیرد. هرچند برخی کاربران توانسته‌اند با تلاش فراوان مجددا صدای جیغ عجیب این سرویس را بشنوند.

انتشار این خبر باعث شده که برخی کاربران واکنش نشان دهند. به‌باور این افراد شاید این روزها هوش مصنوعی به ابزار سرگرمی برای عموم تبدیل شده باشد؛ اما در آینده ممکن است رابطه کاملا متفاوتی شکل بگیرد. به‌صورتی که ما مجبور شویم به دستورات هوش مصنوعی گوش دهیم و اوامر خواسته شده را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید:
شکایت ایلان ماسک از خالق ChatGPT؛ شما بدون پول من وجود نداشتید هوش مصنوعی آمازون با این قابلیت جذاب ChatGPT و سایر رقبا را شکست خواهد داد اپل از یکپارچکی عمیق هوش مصنوعی ChatGPT در آیفون با iOS 18 خبر داد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*