اطلاعات بیشتری از هلیو ایکس 30 منتشر شد

اطلاعات بیشتری از هلیو ایکس 30 منتشر شد

همان‌طور که می‌دانید قرار است تراشه‌های هلیو ایکس 20 و ایکس 25 در پرچم‌داران کمپانی‌های متفاوتی استفاده شوند، اما این به معنی نداشتن یک جانشین برای این تراشه‌ها نیست و به‌تازگی مشخص‌شده که تراشه جدیدی به نام هلیو ایکس 30 در دست ساخت است

مدیاتک یک کمپانی تایوانی‌ است که توانسته در چند سال اخیر رشد زیادی داشته باشد. در حال حاضر می‌توان این کمپانی را یکی از بهترین‌ها در زمینه‌ی ساخت تراشه‌های موبایل دانست و باید قبول کرد که شاید نتواند در حال حاضر با کوالکام رقابت کند اما محصولات خوب و باکیفیتی می‌سازد.

تراشه‌های ساخت این کمپانی در گوشی‌های مختلفی استفاده شده که می‌توان به هلیو ایکس 10 اشاره کرد. امسال نیز مدیاتک تراشه‌ی هلیو ایکس 20 و ایکس 25 را معرفی کرد. البته جالب است بدانید که از ماه آینده گویا می‌توانیم شاهد عرضه‌ی اولین گوشی که در آن از تراشه‌ی هلیو ایکس 20 استفاده شده باشیم.

جدا از این موضوع که هنوز گوشی که در از تراشه‌های جدید مدیاتک استفاده شده باشد در بازار وجود ندارد، شایعاتی مبنی بر این‌که تراشه‌ی هلیو ایکس 30 در دست ساخت است در فضای مجازی منتشر شده که خبر از رونمایی این چیپست در سال 2017 می‌دهد.

البته اطلاعاتی نیز در مورد این چیپست هم‌اکنون منتشر شده که می‌توان به فرایند ساخت 10 نانومتری FinFET اشاره کرد. این تراشه از معماری که در مدل ایکس 20 استفاده شده بود بهره خواهد برد یعنی یک پردازنده‌ی 10 هسته‌ای خواهد داشت که 2 عدد هسته‌ی Cortex A7x به همراه 4 عدد هسته‌ی Cortex A53 و در آخر 4 عدد هسته‌ی Cortex A35 شامل می‌شود، اما در بعضی از نقاط آن شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود.

مدیاتک گویا می‌خواهد پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه را به‌روز کند و از یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای PowerVR که هنوز مدل آن مشخص نیست بهره ببرد. نکته‌ی جالب دیگری که وجود دارد این است که دیگر می‌توان با استفاده از یک تراشه‌ی هلیو ایکس 30 از یک دوربین 26 مگاپیکسلی استفاده کرد.

همچنین قابلیت استفاده از ترکیب یک دوربین دوگانه نیز به این تراشه اضافه خواهد شد و طبق شایعات میزان مصرف انرژی این تراشه به 50 درصد نسبت به تراشه‌های قبلی کاهش می‌یابد. نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که هلیو ایکس 30 می‌تواند از LTE 4G Cat 13 پشتیبانی کند که یک گزینه‌ی جالب و جذابی به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*