شاهکارترین خودروهای منصوری

شاهکارترین خودروهای منصوری، تیونر مشهور ایرانی

منصوری با خلاقیت و طراحی‌های خاص، از ماشین چمن‌زنی تا بوگاتی شیرون، توانسته است خودروهایی بسازد که نه تنها زیبا بلکه منحصر به فرد و قوی هستند.

افرادی وجود دارند که عاشق خودروهای لوکس هستند، اما برای آن‌ها فقط خرید گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان کافی نیست. این افراد به دنبال خودروهایی هستند که در هیچ کجا پیدا نشوند و فقط برای آن‌ها باشد. خرید خودرو به صورت مستقیم از شرکت تولید کننده، به این معناست که افراد دیگری در جهان حتما خودرویی شبیه به خودرو آن‌ها دارند و این برای آن افراد قابل قبول نیست. به همین دلایل این کلکسیونرها به دنبال خودروهای لوکس شخصی‌سازی شده می‌روند و چه کسی بهتر از کوروش منصوری خودمان!

شاهکارترین خودروهای منصوری

موسسه سفارشی‌سازی خودروهای منصوری

منصوری در حدود 30 سال پیش تاسیس شده است که در این موسسه، تغییرات جنجالی روی خودروهای مختلف انجام می‌دهند و با قیمت بسیار بالا به این کلکسیونرها می‌فروشند. این برند بیشتر به خودروهای کربنی و عجیب و غریب خودش به شهرت رسیده است. در حدود سه دهه فعالیت همه چیز از قایق‌ها تا اسکوترهای وسپا از تغییرات عجیب برند منصوری جا نمانده‌اند.

خیلی افراد کمی هستند که به اندازه منصوری در زمینه تغییرات و تقویت کردن خودرو مشهور باشد. منصوری را دوست داشته باشید یا نه باید قبول کنید که طراحی‌های این برند همواره از جذاب‌ترین‌های بازار هستند.

در این مقاله به 15 نسخه ویژه از شاهکارهای منصوری خواهیم پرداخت. پس تا آخر این مقاله با گجت نیوز همراه باشید.

شاهکارترین خودروهای منصوری

بوگاتی شیرون منصوری سنتوریا

منصوری روی بسیاری از گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان تغییراتی را اعمال کرده است، اما هیچکدام به اندازه بوگاتی شیرون نادر یا گران‌قیمت نیست. نسخه سنتوریای این برند، مدل شیرون را به نسخه‌ای تبدیل کرده است که حتی بیشتر از نسخه اصلی نگاه همه را به سمت این خودرو آورده است. طبق معمول همیشه منصوری، در این تغییرات مقدار زیادی فیبر کربن استفاده شده است.

از داخل خودرو تا قسمت بدنه خودرو فیبر کربن شده است. سپرهای جلو و عقب تعویض شده‌اند و همچنین روی باله عقب و گلکیرهای جلو هم تغییراتی اعمال شده است. کاپوت جلو، کاور موتور هم با فیبر کربنی که توسط خود منصوری ساخته شده، تعویض شده‌اند. فرمان و داشبورد این خودرو هم توسط منصوری ساخته شده و عوض شده‌است.

افرادی که این خودرو را خریداری می‌کنند، لیست کاملی از تغییراتی که روی این خودرو اعمال شده است را دریافت می‌کنند. جالب است که بدانید این برند هیچ تغییری در بخش فنی و عملکرد این خودرو ایجاد نکرده‌است. دلیل این اتفاق هم می‌تواند این باشد که خود این خودرو در حالت استاندارد چیزی در حدود 1600 اسب بخار تولید می‌کند.

قیمت این خودرو به صورت عمومی منتشر نشده‌است، اما می‌شود حدس زد کسی که برای خرید بوگاتی شیرون مشکلی نداشته باشد، برای سفارشی سازی آن هم پول کم نخواهد آورد.

شاهکارترین خودروهای منصوری

رولز رویس کالینان منصوری نسخه Linea D’Oro

بازار مورد علاقه منصوری به طور قطع «امارات» است. این برند به طور خاص چندین مدل مختلف را فقط برای این کشور تولید کرده‌است. منصوری Linea D’Oro که بر پایه رولز رویس کالینان ساخته شده‌است، یکی از این مدل‌هاست که به طور اختصاصی در نمایشگاه خود منصوری در دبی وجود دارد. این مدل از کالینان با یک کیت بدنه و تزئیناتی که بر پایه و اساس طلا و فیبرکربن هستند، تغییر پیدا کرده است.

به نظر من مهم‌ترین تغییر در این خودرو مربوط به موتور و پیشرانه این خودرو می‌شود. با تغییرات این برند، الان روی کالینان منصوری Linea D’Oro، یک موتور 12 سیندر با قدرت 610 اسب بخار و 950 نیوتون‌متر گشتاور قرار دارد. با این موتور 12 سیلندر، خودرو در کمتر از 5 ثانیه می‌تواند از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

در داخل این خودرو تغییرات ادامه پیدا می‌کند. طلا و فیبر کربن همه جا وجود دارد. هرچیزی که می‌بینید، حتی پدال‌ها به رنگ مشکی و مشکی هستند. رینگ‌ها هم با طلا پوشانده شده که طراحی این رینگ‌ها هم توسط منصوری انجام گرفته‌است.

شاهکارترین خودروهای منصوری

کَن‌-اَم موریک منصوری Xerocole

تنها خودروها نیستند که در طول این سال‌ها توسط منصوری، دست‌خودش تغییرات بشوند. مجموعه‌ای از وسایل‌های نقیه دیگر هم از جمله Can-Am Maverick توسط منصوری به «منصوری Xerocole» تبدیل شده‌است. طراحی بیرونی به سبک متمایزی از محصولات دیگر منصوری است. تقریبا همه پنل‌ها فیبر کربنی شده‌اند و سیستم تعلیق، رینگ‌ها و جزئیات بیرونی همه به رنگ “Orange Desert Sunset” یا همان نارنجی روشن خودمان تغییر پیدا کرده‌است.

رنگ نارنجی روشن واقعا جلب توجه می‌کند. اما تماشاگران وقت زیادی برای تماشا ندارند چون موتور Xerocole دست‌خوش تغییرات منصوری شده‌است. روی این خودرو یک موتور توربوشارژ سه سیلندر با بروزرسانی ECU وجود دارد که 30 اسب بخار به آن اضافه کرده و الان خروجی آن 225 اسب بخار شده‌است. قیمت این مدل هم به صورت عمومی فاش نشده اما به نظر من این می‌تواند یکی از ارزان‌ترین نسخه‌های منصوری است که می‌شود تهیه کرد.

شاهکارترین خودروهای منصوری

فراری روما منصوری تِمپِستا وِرده

انگار یکی از مشتریان منصوری نتوانسته بوده که بین رنگ سبز و سفید برای این خودرو انتخاب کند. به همین دلیل این برند پیشنهاد ترکیب هر دو این رنگ را با تمپستا ورده داده است. ظاهر این خودرو، نیمی به رنگ سفید و نیمی دیگر به رنگ سبز است و طبق معمول همیشه از فیبر کربن استفاده شده‌است تا ثابت کند این کار منصوری است.

در داخل کابین، همان سایه سبز روشن همه جا دیده می‌شود.  برخی جاها هم از لکه‌های سفید و مشکی هم استفاده شده‌است تا اتاق این فراری یکنواخت نباشد. در زیر کاپوت یک اژدهای وحشی 8 سیلندر را دارمی که می‌تواند 710 اسب بخار تولید بکند و تنها در 3.1 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

شاید این خودرو سلیقه همه نباشد و نیازی هم نیست که شما از آن خوشتان بیاید؛ این خودرو برای یک مشتری VIP ساخته شده و منصوری هم برنامه‌ای برای تولید بیشتر آن ندارد.

شاهکارترین خودروهای منصوری

ماشین چمن‌زنی BSTN GT XI

یکی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین وسیله نقلیه‌ای که تاکنون توسط منصوری عرضه شده، ماشین چمن‌زنی BSTN GT XI است که با همکاری فروشگاه آلمانی طراحی شده است. داستان این محصول به این صورت است که طراح معروف کفش، تینکر هتفیلد هنگام طراحی کفش «ایر جوردن XI»، از یک ماشین چمن زنی الهام گرفته است. به مناسبت 25امین سالگرد این کفش، شرکت BSTN از منصوری درخواست کرد تا یک ماشین چمن‌زنی لوکس طراحی بکند و بسازد تا باهم این مناسبت را جشن بگیرند.

به این دلیل است که این ماشین چمن‌زنی با لوگوهای جردن و لوگوهای BSTN و منصوری پوشیده شده است. کل این ماشین چمن‌زنی با فیبرکربن ساخته شده است و دارای روکش چرمی و تایرهای دور سفید (پیکانی) است. حتی برای این محصول عجیب یک بال عقب هم طراحی شده است که تقریبا هیچ کاربردی ندارد.

به قطع می‌توان گفت که BSTN GT XI، لوکس‌ترین ماشین چمن‌زنی است که تا به حال ساخته شده است.

شاهکارترین خودروهای منصوری

مرسدس G کلاس منصوری ورلد کلاس Grand Entreé

اگر تنها هدف شما از خودروهای منصوری جلب توجه است، قطعا «منصوری ورلد کلاس Grand Entreé» انتخاب شماست. این خودرو با طلا پوشیده شده است و دارای پوشش زرهی اختیاری و یک موتور به شدت اصلاح و قدرتمندتر شده است. این خودرو دارای 900 اسب بخار و 1200 نیوتون‌متر گشتاور است و فقط در 3.3 ثانیه از 0 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که واقعا وحشتناک است.

طراحی داخلی این خودرو خیلی به جت‌های خصوصی لوکس شبیه شده است و نسبت به خودروهای دیگر منصوری، میزان خیلی کمی از فیبرکربن استفاده شده که به نوع خود جالب است. البته این کم شدن به معنای حذف شدن نیست و همچنان در داخل این خودرو، در کنسول مرکزی عقب و درب‌ها به صورت تزئینی استفاده شده که تضاد بسیار زیبایی با رنگ چرم کرمی لوکس بوجود آورده است.

شاهکارترین خودروهای منصوری

منصوری اسمارت فور تو

منصوری تنها برندی نیست که خودرو اسمارت فور تو را سفارشی سازی کرده است. «برابوس» رقیب آلمانی منصوری هم نسخه‌ای از این خودرو کوچک شهری منتشر کرده است. اما نکته اینجاست خریدارانی که نسخه منصوری را انتخاب می‌کنند، علاوه بر چرم لوکس، فیبر کربن، رنگ‌های درخشان مختلف و رینگ 18 یا 17 اینچی، امکان انتخاب کیت بدنه پهن را هم دارند.

چیزی که زیاد به چشم آمد، ارتقای عجیب موتور 0.9 لیتری این خودرو بود. منصوری از این موتور 35 اسب بخاری، الان 125 اسب بخار قدرت میگیرد! من واقعا طرفدار خودروهای جمع و جور نیستم اما در شهرهای بزرگ و شلوغ، این خودروها می‌توانند کاربردی باشند.

شاهکارترین خودروهای منصوری

فورد GT Le منصوری

این فورد یکی از افراطی‌ترین تغییراتی است که منصوری تا به حال معرفی کرده است. قسمت جلویی این خودرو کاملا جدید است و بسیار تهاجمی و وحشی‌تر به نظر می‌آید. موتور این خودرو هم دستخوش تغییرات منصوری شده‌است و الان می‌تواند 710 اسب بخار تولید کند که تقریبا 50 اسب بخار بیشتر از نسخه اصلی است. برای 30امین سالگرد منصوری، فقط سه نمونه از این خودرو ساخته و تولید شد.

نمای بیرونی و داخلی این خودرو با توجه به میزان استفاده از فیبر کربن، داد می‌زند که توسط منصوری سفارشی سازی شده است. داخل کابین به رنگ سفید و آبی تزئین شده که به نظر من ترکیب رنگی فوق العاده‌ای است.

بدنه خودرو 2 اینچ بزرگ‌ شده که با رینگ‌های 21 اینچی جدید ظاهر این خودرو را تکمیل می‌کنند. قیمت این خودرو به صورت رسمی در سال 2020 که عرضه شد، اعلام نشد. البته نشریه Road and Track آگهی منتشر کرد که ارزش این خودرو را 2.1 میلیون دلار تخمین زده بود که اختلاف خیلی زیادی نسبت به قیمت فروش فعلی این خودرو که حدود 800 هزار دلار است، محسوب می‌شود.

شاهکارترین خودروهای منصوری

لامبورنگینی اوروس منصوری وِناتوس کوپه EVO C

نام این نسخه لامبورگینی اوروس منصوری وناتوس کوپه اوو است که نه تنها قابلیت‌های نسخه اصلی حفظ شده، بلکه بهبودهای بسیاری در این مدل وجود دارد. طراحی C شکل کاملا نشان می‌دهد که این نسخه در هر کدام از جزئیات موجود دارای دقت و فناوری بروز می‌باشد. یکی از نکات مورد توجه تبدیل این خودرو از نسخه چهار در به کوچه است که جزو تغییرات مهم در این مدل است و همچنین با ایجاد اسپویلر و ورودی‌های هوا در نقاط مختلف باعث ایجاد داینامیک و آیرودینامیک رانندگی بسیار قدرتمند در وناتوس شده است.

یکی دیگر از بزرگ‌ترین تغییرات در این مدل بازنگری کامل در بخش موتور خودرو ایجاد شده است که آن را جزو قوی‌ترین نسخه‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند. این مدل دارای 900 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتون متر گشتاور است که شتاب 0 تا 100 زیر 3 ثانیه را به این نسخه فراهم می‌کند. همچنین، منصوری وناتوس قادر است با استفاده از قابلیت‌های آیرودینامیک خود به سرعت شگفت‌انگیز 320 کیلومتر در ساعت برسد.

منصوری وناتوس، علاوه بر قدرت و عملکرد قدرتمند خود دارای طراحی داخلی و خارجی ویژه‌ای است. در طول خریداری این مدل خریداران می‌توانند رنگ‌های مختلفی را انتخاب کنند و همچنین، مشتریان کاملا آزادانه طراحی کلی خودرو نسبت به سلیقه خود ایجاد کنند. نمونه اصلی در تصاویری که منتشر شد دارای رنگ‌های بنفش و آبی است که همراه با فضای داخلی آبی روشن و جزئیات فیبرکربن در سراسر خودرو هماهنگی جالبی به‌وجود آمده است.

شاهکارترین خودروهای منصوری

نسخه سفارشی شده موتور زاپیکو منصوری

بیشتر کاربران منصوری را به تیونینگ خودروهای لوکس می‌شناسند، اما این برند در دنیای موتورسیکلت‌های جذاب نیز ابتکارات خاصی نشان داده است. یکی از نسخه‌های ویژه، موتورسیکلت سفارسی زاپیکو می‌باشد که با خلاقیت و طراحی خاص منصوری نمایش لوکسی را به نمایش گذاشته است. در اصل این مدل نسخه مشهور هارلی دیویدسون تاندربایک است که با چاشنی لوکس و جذاب منصوری دارای جزئیات ظریف و جذاب می‌باشد.

تمامی قطعات مورد استفاده در زاپیکو از مواد خاص چون فیبر کربن و آلومینیوم با جلا ساخته شده است، که باعث می‌شود این مدل علاوه‌بر زیبایی، همراه با موتور V-Twin خود استحکام و عملکرد بالایی داشته باشد. موتور 124 اینچ مکعب این مدل توسط طراحان S&S هارلی دیویدسون طراحی شده است و دارای 160 اسب بخار قدرت می‌باشد. شتاب خیره‌کننده 0 تا 100 این موتورسیکلت حدود 3.3 ثانیه است.

زبان طراحی و جذاب این موتورسیکلت، به همراه جزئیات منحصر به فرد نظر هرکسی را به خودش جلب می‌کند. البته طبق گزارش‌های منصوری تولید کامل این مدل به صورت محدود خواهد بود و قیمت اصلی هنوز اعلام نشده است.

شاهکارترین خودروهای منصوری

فراری منصوری F8XX تریبوتو

مهارت‌های منصوری در مدل‌های بسیاری به نمایش گذاشته شده است، اما یک نسخه خاص وجود دارد که شکل جذابی با برنامه‌ریزی و طراحی‌های کامل تبدیل به هیولای مهارنشدنی شده است. این مدل که F8XX نام دارد یک مانور طراحی و عملکرد در نسخه پایه فراری F8 می‌باشد، که با مهندسی جذاب منصوری توانسته است به قدرت حیرت‌انگیز 880 اسب بخار برسد. اعمال این تغییرات باعث شده است که این مدل تبدیل به یکی از قوی‌ترین نسخه‌های منصوری شود.

استفاده کردن از رنگ‌های ترکیبی سبز و طلایی در این مدل، باعث شده است که چشم‌نوازترین و خاص‌ترین نسخه موجود به‌وجود بیاید. علاوه براین، وجود فیبر کربن در بخش‌های گوناگون این خودرو، عملکرد کلی را به شکل ویژه‌ای افزایش داده است. همچنین، رینگ‌های به کاررفته در این مدل YT.5 نام دارد زیبایی چندانی را به آن افزوده است.

کیفیت طراحی در بخش داخلی F8XX نیز ادامه دارد، چرم بژ با رایحه‌های سفید پوشیده شده است که حس لوکس و جزئیات ریز هر بخش را به نمایش می‌گذارد. این مدل به ویژه برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی لوکس با عملکرد بالا و خیره‌کننده هستند یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. بدنه‌ای سبک اما مقاوم این نسخه به همراه فناوری‌های پیشرفته منصوری در طول روزمره و مسیرهای شهری و حتی مسابقه‌ای قابل استفاده است.

شاهکارترین خودروهای منصوری

گاریا منصوری کوروس

شاید این نسخه برای شما عجیب به نظر برسد، اما منصوری در دنیای تیونینگ تنها به خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای بسنده نکرده است و از وسایل نقلیه ورزشی نیز استقبال می‌کند. خودروی گلف گاریا منصوری کوروس یکی از نسخه‌های خاص و لوکس است که با همکاری این برند تولید شد. مثل تمامی مدل‌های ساخته شده توسط منصوری این مدل نیز کاملا با استفاده از فیبر کربن به صورت دست ساز تولید می‌شود.

تمامی مواد باکیفیت گاریا، آن را به یک وسیله نقلیه لوکس در زمین گلف تبدیل می‌کند که برای گلف‌بازان خوش ذوق طراحی شده است. الگوهای سفارشی‌سازی شده منصوری کاملا با دقت بسیار بالا و هوشمندانه برای جلب توجه و اعتبار در دنیای گلف ایجاد شده است.

البته مانند دیگر مدل‌ها قیمت دقیقی برای گاریا منصوری کوروس مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد بسیار بالا خواهد بود چرا که این نسخه ترکیبی از لوکس و خلاقیت می‌باشد.

شاهکارترین خودروهای منصوری

مرسدس G کلاس منصوری گرونوس کوپه EVO C

گرونوس کوپه EVO C یکی دیگر از پروژه‌های ویژه منصوری می‌باشد که با استفاده از کیت بدنه و طراحی آیرودینامیک ساخته شده است. در این مدل درهای عقب مدل اصلی کاملا حذف شده و به کوپه تبدیل شده است و درهای جلو با الهام از مدل‌های رولزرویس به شکل تابوت باز می‌شوند. به گفته منصوری تنها 8 نسخه از این مدل در کل به صورت کاملا سفارشی و سلیقه مشتریان ساخته خواهد شد.

رنگ‌ سفارشی گرونوس کوپه اوو C در صورت قرار گرفتن در زیر نور در حالت‌های آبی، سبز و طلایی قابل رویت است. همچنین، در بخش عملکرد منصوری این مدل را به 900 اسب بخار ارتقا داده است که به همراه طراحی و بدنه جذاب آن توانایی دست یابی به سرعت‌های باورنکردنی را دارد. علاوه براین، مشتریان خاص می‌توانند با سفارش بدنه زرهی از حفاظت بیشتری در خودرو خود برخوردار باشند.

شاهکارترین خودروهای منصوری

مازراتی MC20 منصوری MCX پرگوسا

یکی از افراطی‌ترین و جذاب‌ترین طراحی‌های منصوری در مدل مازاراتی MC20 ایجاد شده است. این خودرو به وضوح یکی از قدرتمندترین و زیباترین نسخه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. توانایی کل این مدل به 750 اسب بخار افزایش داده شده است و با استفاده از مهندسی و برنامه‌ریزی‌های پر از جزئیات یک نسخه خاص به وجود آمده است. ادغام فیبر کربن و آلومینیوم در تمامی نقاط بدنه خودرو و بکارگیری نوارهای نارنجی در طول بدنه یک مدل جذاب را ایجاد کرده است.

شاهکارترین خودروهای منصوری

بی‌ام‌و XM منصوری

یکی از مورد بحث‌ترین مدل‌هایی که به تازگی توسط منصوری ارائه شده است مدل بی‌ام‌و XM منصوری بود. با وجود عملکرد موتورهای بنزینی و هیبریدی، این مدل با تغییرات فیبر کربن و طراحی بدنه به یک اثر هنری تبدیل شده است.

بهبودهایی که در کل ساختار عملکرد و طراحی این مدل ایجاد شده است به همراه خود طرح نسخه پایه جنجال‌های زیادی را داشت. اما وجود قطعات سفارشی‌سازی شده براساس سلیقه‌های مشتریان نسخه‌های جذابی را ایجاد کرده است.

 

از دست ندهید:
شگفت انگیزترین شیرین کاری ماشینی در فیلم ها که شما حیرت زده می‌کند اینئوس گرنادیر تیونینگ منصوری یک آفرودر لوکس با پیشرانه پرتوان بی ام و است این لندرور دیفندر حیرت انگیز، دست‌پخت جدید کوروش منصوری است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*