موتورسیکلت های هوندا کجا ساخته می‌شود؟

موتورسیکلت های هوندا فراتر از یک وسیله نقلیه دو چرخ‌اند. نماد هوندا نشان دهنده کیفیت، اعتماد، سرعت و هیجان برای همه دوست‌داران موتورسیکلت است.

شرکت هوندا، یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین کمپانی‌های موجود در دنیای وسایل نقلیه است که در هر حوزه می‌تواند یک دستگاه مناسب تولید کند. این برند در صنایع مختلفی، چون ماشین‌های چمن‌زنی تا ژنراتورهای برق و خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند که جای تحسین و تعریف دارد. حال نیز فعالیت‌های این شرکت به شکلی است که حتی موتورهای V8 با قدرت بالا برای کشتی‌های بازرگانی تولید می‌کنند و به طور مداوم محصولات قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند.

با اینکه ممکن است بیشتر مردم این شرکت را به خاطر خودروهای جذاب بشناسند، اما این برند دارای موتورسیکلت‌های خاصی است که با ارائه مجموعه گسترده‌ای از گزینه‌های انتخابی برای مشتریان همواره گزینه یک کاربران قرار می‌گیرد.

پیشرانه موتورسیکلت های هوندا

لوگوی شرکت هوندا، نمادی از سرعت در دنیای موتورسواری

با یک نیم نگاه به لوگوی شرکت هوندا یک بال در کنار نام این برند وجود دارد که این نماد، حدود 60 سال در تاریخچه موتورسیکلت‌ها هوندا حضور داشت. منبع اصلی الهام این بال نسخه‌های مسابقه‌ای متعددی بودند که در سال‌های پیشگامی هوندا کاپ کلاسیک حضور داشتند. دو نمونه از این مدل‌های معروف هوندا RC211V و CB750 هستند که یکی از قابل اعتمادترین و قدرتمندترین موتورسیکلت‌های موجود در بازار بودند.

هرمدلی که توسط هوندا عرضه می‌شود در واقع یک نمونه اکشن و هیجان‌انگیز است که در طول سالیان با اعمال تجربیات و طراحی‌های گسترده بدین شکل ایجاد شده‌اند. بعضا یک دوچرخه یا یک موتورسیکلت همواره یک نمونه پیروز در جاده یا پیست وجود دارد که هوندا آن را برای همه افراد تولید کرده است.

بیشتر بخوانید:

معاینه فنی موتورسیکلت هم در ایران الزامی شد + جزئیات

بدون هیچ اغراقی، قطعا یک چاشنی موفقیت در این برند وجود دارد که در طول سالیان چنین فعالیت موفقی را داشته است و بدون هیچ شکستی ادامه دارد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه دیگر این است که تمامی مدل‌های کلاسیک و مدرنی که توسط این شرکت تولید می‌شود همیشه دارای آخرین تکنولوژی موجود در دنیای دیجیتال هستند.

پیشرانه موتورسیکلت های هوندا

اولین موتورسیکلت های هوندا در چه تاریخی تولید شدند

تاریخچه هوندا حدود 80 سال قدمت دارد که برای اولین بار در سال 1946، سئیچیرو هوندا ایده شگفت‌انگیز تولید موتور سیکلت های هوندا را در کنار دوچرخه‌های این شرکت داد و در آن زمان کشور ژاپن هنوز از تاثیرات جنگ جهانی دوم و درگیر مشکلات اقتصادی و اجتماعی بود. در طول چندین ماه اولین نمونه موتورسیکلت با الهام از دوچرخه‌های گوناگون طراحی شد و نسخه اول A-Type در سال 1947 در کارخانه تولید گردید.

نسخه A-Type در نگاه اول دارای یک طراحی عجیب و به یادماندنی بود که باک آلومنیومی به شکل اشک آن چهره عجیب‌الخلقه را داشت. با اینکه این مدل جزو بهترین موتورسیکلت‌های موجود در جهان نبود اما یک نماد معروف برای هوندا بود که از طریق طراحی‌های خط نقاله و ریخته‌گری معروف کارخانه‌های ژاپن به‌وجود آمد.

پیشرانه موتورسیکلت های هوندا

در آن زمان هوندا تنها با 34 کارمند و یک رویای جذاب وارد دنیای موتورسیکلت‌های خاص شد، که در طول زمان نمونه‌های جذابی چون CBX 1000 با موتور شش سیلندر و RC166 250 توربو بود، جزو نسخه‌های افسانه‌ای در بازار شدند. حتی پای موتور سیکلت‌های هوندا در طی زمان به فیلم‌های اکشن بین‌المللی نیز رسید که مدل‌های CRF 450X و CM400 جزو معروف‌ترین نمونه‌ها بودند. این موتورسیکلت‌ها در فیلم‌های سینمایی «فراموشی» با بازیگری تام کروز و «باران بنفش» با بازیگری پرنس پرینس نیز حضور داشتند.

در ابتدای کار تمامی موتورسیکلت‌های هوندا در خود کشور ژاپن تولید می‌شدند که در طول زمان با افزایش خرید محصولات، این شرکت مجبور شد نمایندگی‌های بیشتری را در کشورهای دیگر را افتتاح کند.

پیشرانه موتورسیکلت های هوندا

موتورسیکلت‌های هوندا کجا تولید می‌شوند

همیشه تولید انبوه موتورسیکلت جزو هدف‌های اصلی هوندا بود که مطابق گفته‌های بنیانگذار این شرکت، همواره هر نمایندگی باید بتواند مستقل از هر نوع فعالیتی داشته باشد. یعنی این فعالیت به شکلی باشد که هرنوع کارگری توانایی مونتاژ یک مدل با مهارت کم را آموزش ببیند.

برای همین شرکت هوندا در طول سال‌های گذشته ظرفیت کلی 7 میلیون واحد را در نمایندگی‌های اروپا، چین، ژاپن و ایالات متحده را ایجاد کرد. همچنین، به صورت انحصاری نسخه‌های GS و GSV که جزو مدل‌های کوچک هستند، در ایالات‌متحده تولید می‌شوند. اما سری GC و GCV در ژاپن، چین و تایلند و سایر مدل‌ها در کارخانه کوماموتو در ژاپن ساخته می‌شود.

این کارخانه حدود 50 سال سابقه کاری دارد که جزو بزرگترین کارخانه‌های شرکت هوندا محسوب می‌شود. چندین نمونه معروف چون Gold Wing، CB1300، GB350 و Rebel 1100 بهترین مدل‌های موجود بودند که در این کارخانه تولید می‌شدند. همچنین، نسخه‌های ویژه‌ای چون GXV160 با موتور M4 هوندا نیز در این مرکز عرضه می‌شود.

در کل سال 2024، شرکت هوندا سود خالص بسیار بالایی داشت که به ایجاد تقاضای بازار جهانی کافی بود و رشد بسیار مفیدی را برای این برند به ارمغان آورد. مطابق آخرین اطلاعاتی که توسط صفحه روابط سرمایه‌گذاری جهانی ارائه شد سود کلی شرکت هوندا با کسب و کار موتورسیکلت در سال 2023 حدود 20.2 میلیارد دلار بوده است.

مطالب مرتبط:
اینها گران قیمت ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۲۴ هستند یاماها XSR900 مدل ۲۰۲۴؛ بررسی موتورسیکلت جذاب جدید ژاپنی اسکوتر برقی بی ام و معرفی شد؛ یک موتورسیکلت جذاب و البته گران‌قیمت