دولت سوئیس دستگاه خودکشی

دولت سوئیس دستگاه خودکشی را به علت ایمنی پایین جمع کرد

دولت سوئیس اعلام کرده است که دستگاه خودکشی ایمنی لازم را ندارد و باید استفاده از آن متوقف شود. این در حالی است که مرگ اختیاری در سوئیس قانونی است. آیا افراد مرگ دردناکی را تجربه می‌کنند؟

در بسیاری از کشورهای جهان خودکشی یک تصمیم شخصی است و کسی نمی‌تواند در این مسیر به‌شما کمک کند. هرچند در سوئیس ماجرا فرق می‌کند. در این کشور اروپایی افراد می‌توانند تحت شرایط خاصی به‌زندگی خود پایان دهند. مراکزی نیز در این زمینه فعالیت دارند. حتی چند سال پیش دستگاه خودکشی در این کشور ساخته شد؛ اما اخیرا دولت سوئیس جلوی استفاده از دستگاه خودکشی را گرفته است.

دولت سوئیس استفاده و فروش دستگاه خودکشی را ممنوع اعلام کرد

دولت سوئیس دستگاه خودکشی

در سال ۲۰۲۱ گروهی به‌نام The Last Resort اعلام کرد که یک کپسول خودکشی خاص را ساخته است. ظاهرا اعضای این گروه را تعدادی از طرفداران حقوق بشر در زمینه‌های مختلف شکل می‌دانند. این افراد قصد داشتند روش‌های خودکشی را در سوئیس متنوع‌تر کنند. به همین‌خاطر پروژه ساخت کپسول خودکشی را آغاز کردند.

روش کار این کپسول نیز بسیار ساده است. فرد وارد محفظه شده و در صورت آمادگی یک دکمه را فشار می‌دهد. اینکار باعث می‌شود که گاز نیتروژن آزاد شده و سطح اکسیژن فورا کاهش یابد. در نتیجه پس از گذشت چند ثانیه فرد بیهوش می‌شود و در کمتر از چند دقیقه می‌میرد. هرچند بنابر ادعای دولت سوئیس دستگاه خودکشی چندان ایمن نیست. چیزی که با ادعاهای سازنده دستگاه در تضاد است.

دکتر Philip Nitschke، طراحی استرالیایی دستگاه مرگ تجربه شده با محفظه خودکشی را بسیار خوشایند می‌داند. به‌باور وی می‌توان این مرگ را با حالتی مقایسه کرد که فشار کابین هواپیما ناگهان کاهش پیدا می‌کند. در این حالت افراد به نفس کشیدن ادامه می‌دهند؛ اما کمی بعد از حالت عادی خارج شده و بی‌هوش خواهند شد. در واقع برخلاف حالت‌های دیگر خودکشی فرد هیچ احساس اضطراب، درد و وحشتی را تجربه نخواهد کرد.

دولت سوئیس دستگاه خودکشی

همچنین محفظه خودکشی به چرخ‌ نیز مجهز شده تا افراد بتوانند در مکان دلخواه به زندگی خود پایان دهند. در سال ۲۰۲۱ دولت سوئیس با دستگاه خودکشی مشکلی نداشت و مجوزهای مربوطه را به آن داد. دو روز پیش نیز برای اولین‌بار یک زن آمریکایی تصمیم گرفت با استفاده از این دستگاه خودکشی کند.

گروه The Last Resort در وب‌سایت خود اعلام کرد که این اتفاق در یک منطقه روستایی در نزدیکی مرز آلمان رخ داده است. طراح دستگاه هم گفت که زن آمریکایی مرگی آرام و بدون درد را در جنگل‌های سوئیس تجربه کرد. شاید ادعاهای مطرح شده در رابطه با مرگ زن آمریکایی درست باشند، اما قطعا این اتفاق برای افراد حاضر در فرآیند چندان خوشایند نبود. چراکه دولت سوئیس مسئولان دستگاه خودکشی را به‌جرم تشویق و همکاری در خودکشی دستگیر کرده است.

همچنین اعلام شده که کسی حق فروش محفظه خودکشی در سوئیس را ندارد. هنوز دقیقا مشخص نیست چه مشکلی برای دستگاه خودکشی پیش آمده ؛ اما مقامات دولتی ادعا می‌کنند که این دستگاه استانداردهای ایمنی را رعایت نکرده است.

در بسیاری از مواقع افراد ممکن است به‌خاطر بیماری غیرقابل درمان خود درد و رنج زیادی را تجربه کنند. به همین‌خاطر به سوئیس سفر می‌کنند تا به‌صورت قانونی و بدون درد به‌زندگی خود پایان دهند. کاری که در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است. در میان راه‌های مختلف برای انجام اینکار، محفظه خودکشی توانسته بود توجهات زیادی را جلب کند. هرچند که اکنون دولت سوئیس دستگاه خودکشی را از لیست گزینه‌های موجود حذف کرده است.

بیشتر بخوانید:
چرا برخی افراد در هنگام مرگ احساس خوشحالی و رضایت مي‌کنند؟ این فرد دردناک ترین مرگ تاریخ را تجربه کرده است با ترن هوایی اتانازی آشنا شوید؛ سفر بی‌بازگشت مرگ! + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*