کامیون مرسدس بنز اکتروس برقی

عنوان بهترین کامیون کشنده سال 2025 به مرسدس بنز اکتروس برقی رسید

کامیون برقی مرسدس بنز اکتروس مدل eActros 600 توانست با کسب بیشترین آرا از مطبوعات مطرح، عنوان بهترین کامیون سال ۲۰۲۵ را کسب کند.

همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو هانوفر آلمان (IAA)، رئیس هیئت داوران کمیته Internatinal Truck of The Year موسوم به ITOTY، جایزه بهترین کامیون سال ۲۰۲۵ را به مرسدس بنز اکتروس برقی مدل eActros 600 اهدا کرد. این هیئت داوران متشکل از ۲۴ سردبیر و روزنامه نگار ارشد فعال در حوزه وسایل نقلیه سواری و به نمایندگی از ۲۴ نشریه مهم حوزه کامیون بودند و در نهایت این عنوان ارزشمند را به اکتروس ۶۰۰ Electric اهدا کردند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات این کامیون کشنده جذاب آلمانی می‌پردازیم.

تحول صنعت حمل و نقل سنگین با کامیون مرسدس بنز اکتروس برقی

کامیون مرسدس بنز اکتروس برقی

کارین رادستروم، مدیرعامل مرسدس بنز تراکس، این جایزه را در رویداد حمل و نقل IAA 2024 در هانوفر از جیاننریکو گریفینی، رئیس هیئت داوران ITOTY دریافت کرد. هیئت داوران مفهوم کلی فناوری نوآورانه کامیون برد گسترده سنگین که با فناوری رانندگی مدرن در اکتروس برقی ادغام شده را ستایش کردند.

یکی از نکات مرسدس بنز eActros 600، طراحی خاص و آینده نگرانه آن است. بسیاری از کامیون‌های الکتریکی امروزی براساس ساختار کامیون‌های دیزلی طراحی شده‌اند اما کامیون برقی مرسدس بنز اکتروس از ابتدا به عنوان یک کامیون الکتریکی توسعه یافت. این مزیت به ساخته مرسدس بنز اجازه داده است تا در مسافت‌های طولانی کارآمد باشد. این کامیون در تست‌های واقعی حتی موفق شد تا مسافت 600 کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند. همچنین باید گفت که این کامیون در مسیری به طول 15 هزار کیلومتر در 22 کشور و با مجموع 40 تن بار تست شده است.

کامیون مرسدس بنز اکتروس برقی

کارین رادستروم، مدیرعامل مرسدس بنز تراکس پس از دریافت این چایزه گفت:

ما مفتخر و هیجان زده هستیم که هیئت داوران eActros 600 ما را به عنوان «بهترین کامیون سال 2025» انتخاب کردند. تقریباً همه اعضای هیئت داوران قبلاً زمانی را پشت فرمان گذرانده‌اند و eActros 600 را در جاده‌های سراسر اروپا آزمایش کرده‌اند. بنابراین آنها این فرصت را داشتند که شخصاً توانایی کامیون را برای عملکرد تجربه کنند. امروز یک روز افتخار برای تیم هایی است که در سال های گذشته بسیار تلاش کرده‌اند تا این کامیون را به یک رهبر در بازار تبدیل کنند.

آیرودینامیک بهبود یافته به ویژه برای کامیون های برقی در حمل و نقل های طولانی اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا مقاومت و فشار هوا یکی از عوامل تاثیر گذار بر مصرف انرژی است. علاوه بر این در صورت کاهش مقاومت هوا می‌توان انرژی بیشتری را ریکاوری کرد که منجر به برد طولانی تر می‌شود. مرسدس بنز نیز با تکنولوژی آیرودینامیک پیشرفته ای موسوم به ProCabin سعی داشته تا از این موضوع به نحو احسن بهره ببرد.

قوای محرکه کشنده برقی مرسدس بنز eActros 600

کامیون مرسدس بنز اکتروس برقی

استفاده از یک محور محرک الکتریکی جدید و کارآمد، این کامیون را به محصولی ارزشمند تبدیل کرده است. مرسدس بنز eActros 600 از دو موتور الکتریکی با جعبه دنده چهار سرعته بهره می‌برد. خروجی پیوسته موتورهای الکتریکی این کامیون 400 کیلووات (536 اسب‌بخار) است که در بالاترین حد، به 600 کیلووات (804 اسب‌بخار) می‌رسد.

eActros 600 به سیستم انتقال قدرت پیش‌بینی کننده مجهز است تا مصرف انرژی آن بهینه باشد. این سیستم با مشاهده وضعیت جاده و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی، کارآمدترین سبک ممکن را برای حرکت کامیون در نظر می‌گیرد. ظرفیت باتری مرسدس بنز اکتروس الکتریکی بیش از 600 کیلووات ساعت است، از این رو است که این مدل eActros 600 نام دارد. در صورت رانندگی بهینه با eActros 600 و شارژ باتری‌ها در زمان استراحت قانونی راننده، این کامیون قادر است 1000 کیلومتر را در یک‌روز طی کند.

کامیون مرسدس بنز اکتروس برقی

علاوه بر شارژ CCS با حداکثر 400 کیلووات، در آینده مرسدس eActros 600 شارژ مگاواتی (MCS) را نیز دریافت می‌کند. ساخت کامیون های مرسدس بنز سری eActros 600، در پایان نوامبر سال جاری در کارخانه مرسدس بنز در Wörth آلمان آغاز خواهد شد.

همچنین بخوانید:
بررسی کامیون برقی جدید ولوو FH Electric؛ کشنده محبوب سوئدی پیشرفته تر از همیشه کامیون کشنده دماغ دار ولوو VNL 2024 با طراحی و امکانات جدید معرفی شد تریلی جدید ولوو با تکنولوژی رانندگی خودکار فوق‌ پیشرفته از راه رسید؛ آغاز انقلاب در عرصه باربری

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*