ضرر کار مداوم بدون تحرک

نتیجه پژوهش: فقط دو ساعت کار سلامت شما را به خطر می‌اندازد

اگر کارمند هستید یا دست کم به دنبال شغل کارمندی هستید، پژوهشی جدید نشان می‌دهد فقط دو ساعت کار مداوم و بی‌تحرک ضرر شدیدی به سلامت فرد می‌رساند.

تاثیرات منفی کار طولانی‌مدت بدون تحرک کافی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در عرصه پزشکی و سلامت به کرات به آن پرداخته شده است. با این حال، پژوهشی جدید ابعادی تازه از آن را آشکار می‌کند. با توجه به این پژوهش، فقط دو ساعت کار مداوم می‌تواند به سلامت شما ضرر برساند.

ضرر کار مداوم به سلامت روان

«اسیکس» (ASICS)، برند ژاپنی مطرح در حوزه پوشاک و تجهیزات ورزشی، پژوهشی با حضور 26 هزار شرکت‌کننده برای بررسی تاثیر شرایط کار روی سلامت روان افراد ترتیب داد. آن‌ها در این پژوهش به «ارتباط قوی بین بی‌تحرکی و سلامت روان» پی بردند.

ضرر کار مداوم بدون تحرک

در این پژوهش، سطح استرس کارکنان بعد از چهار ساعت کار بی‌وقفه پشت میز تا حدود 20 درصد افزایش پیدا کرد. با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که به راحتی می‌توان ضرر کار مداوم به سلامت فرد را معکوس کرد یا دست کم کاهش داد. دکتر «برندون استابز» (Brendon Stubbs) از کینگز کالج لندن در پژوهشی به بررسی تاثیر تحرک روی سلامت روان کارمندان دفتری پرداخت. شرکت‌کنندگان در این آزمایش روزانه فقط 5 دقیقه به‌منظور استراحت به تحرک می‌پرداختند و پس از گذشت سه تا چهار ساعت از کار، 15 دقیقه تمرین می‌کردند.

امتیاز وضعیت روحی شرکت‌کنندگان بعد از یک هفته در پیش گرفتن استراحت به‌صورت منظم، بیش از 22 درصد افزایش پیدا کرد. همچنین آثاری از افزایش اعتماد به نفس و کاهش دو رقمی استرس و اضطراب شرکت‌کنندگان رویت شد. البته تحرک فقط روی وضعیت روحی افراد تاثیرگذار نیست؛ بلکه در همین پژوهش، تمرین‌های 15 دقیقه‌ای بازدهی کارکنان را یک سوم و تمرکزشان را بیش از 28 درصد افزایش داد.

دکتر استابز می‌گوید آنچه در تحقیقاتشان آن‌ها را متعجب کرده، تاثیر چشمگیر 15 دقیقه تحرک روی بهبود وضعیت روحی و کاهش استرس کارکنان است. به گفته او، این اقدام حتی باعث بهتر شدن دیدگاه آن‌ها نسبت به محیط کار شد.

اسیکس حالا کارمندان دفتری خود در اقصی نقاط جهان را به‌خاطر حفظ روحیه و سلامت روان خود به استراحت هدفمند در حین کار دعوت می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*