دانگ فنگ 917 M-Hero

دانگ فنگ 917 M-Hero نسخه Dragon Armor؛ اژدهای چینی آفرودی روانه بازار شد

گروه خودروسازی Dong Feng، از نسخه دراگون آرمور شاسی بلند دانگ فنگ M-Hero 917 با قابلیت‌های ویژه آفرودی رونمایی کرد.

ام-هیرو (M-Hero)، یک برند خودروسازی معتبر چینی تحت مالکیت شرکت دانگ فنگ است که با تولید خودروهای زرهی و آفرودی و صادرات آن به کشورهای مطرح اروپایی شناخته می‌شود. M-Hero 917 نیز یکی از محصولات پرطرفدار این کمپانی است که در سال ۲۰۲۳ در بازار چین معرفی شد. طبق آخرین اخبار خودرو، نسخه Dragon Armor این شاسی بلند جذاب به تازگی معرفی شده و قرار است با دو پیشرانه برقی و هیبریدی برد گسترده به بازار عرضه شود. در ادامه به معرفی مشخصات این خودرو می‌پردازیم‌.

معرفی شاسی بلند آفرودی دانگ فنگ M-Hero 917 نسخه دراگون آرمور

نمای جلو دانگ فنگ 917 M-Hero دراگون آرمور

M-Hero 917 که در بازار چین با نام منگشی ۹۱۷ warrior نیز شناخته می‌شود، جزو محصولات بالارده و گران‌قیمت کمپانی دانگ فنگ محسوب می‌شود. واژه “M” به منگشی اشاره دارد و “Hero” هم مخفف عبارت High-Tech Electrical Reform Off-Road است. ام-هیرو ۹۱۷ براساس پلتفرم ماژولار MMFP ساخته شده است، که بنابر اعلام سازنده، به شکل انحصاری برای محصولات این برند طراحی شده و ویژگی‌هایی همچون سیستم تعلیق مستقل و امکان فرمان‌پذیری محور عقب را به همراه دارد.

نمای عقب دانگ فنگ 917 M-Hero دراگون آرمور

۲۲٫۳ درصد بدنه نسخه دراگون آرمور این خودرو با متریال فیبر کربن ساخته شده که شامل کاپوت، سقف و ادوات جانبی می‌شود. ویژگی‌های خارجی اضافی شامل سپرهای فلزی جلو و عقب، قفسه لاستیک یدکی چندمنظوره عقب، وینچ برقی ۱۲۵۰۰ پوندی و میله یدک‌کش RV نیز به این نسخه اضافه شده است. ابزارهای مختلف در فضای باز، از جمله تبر آتش‌نشانی، بیل، مخزن سوخت و کپسول آتش‌نشانی، در کناره‌ها و پشت این شاسی بلند آفرودی نصب شده‌اند.

تمامی امکانات و ویژگی های ذکر شده به صورت استاندارد در این نسخه عرضه شده است. همچنین به‌صورت انحصاری رنگ «طوفان صحرا» که تلفیقی از قهوه‌ای خاکی و زرد است، با این نسخه عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی Dongfeng M-Hero 917

نمای جانبی دانگ فنگ 917 M-Hero دراگون آرمور

این خودرو در دو نسخه تمام الکتریکی و EREV (برد گسترده) عرضه خواهد شد. نسخه‌های کاملاً برقی از قوای محرکه شامل چهار موتور مستقر در محور جلو و عقب بهره می‌برد که مجموع توان خروجی ۱۰۷۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهند. این نسخه قادر است در مدت زمان ۴.۲ ثانیه از ۰ تا صد کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. باتری های این خودرو از نوع Qilin شرکت CATL با ظرفیت ۱۴۲.۷ کیلووات ساعت است و برد ۵۰۵ کیلومتری (بر اساس چرخه CLTC) را فراهم می‌کند.

نسخه برد گسترده ام-هیرو ۹۱۷ از پیشرانه ۱.۵ لیتری DFMC15TP1 به عنوان گسترش‌دهنده برد با حداکثر قدرت ۱۹۴ اسب بخار استفاده می‌کند. برخلاف نمونه تمام الکتریکی، این نسخه دارای سه موتور الکتریکی به جای چهار موتور است و مجموع قدرت آنها ۶۰۰ کیلووات است که در مقایسه با ۸۰۰ کیلووات نسخه الکتریکی کاهش یافته است. خروجی ترکیبی نسخه هیبرید برد گسترده ۸۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۰۵۰ نیوتن متر است.

باتری های این خودرو نیز از نوع Qilin شرکت CATL با ظرفیت ۶۵.۸ کیلووات ساعت است. همچنین برد جامع این نسخه تا ۱۰۳۲ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو همچنین به سیستم چهار چرخ محرک TOD (گشتاور بر حسب تقاضا) به‌همراه سه قفل دیفرانسیل در جلو، وسط و عقب مجهز شده است. بدین ترتیب قابلیت های آفرودی این نسخه چیزی فراتر از حد انتظارات خواهد بود.

طراحی کابین و امکانات دانگ فنگ ام-هیرو ۹۱۷ نسخه دراگون آرمور

فضای داخلی Dragon Armor Edition به‌صورت استاندارد با رنگ خاکستری عرضه شده است. تریم سفید و نارنجی نیز به‌صورت سفارشی موجود است. کابین خودرو دارای سه صفحه‌نمایش بزرگ است: یک صفحه‌نمایش مرکزی ۱۵٫۶ اینچی، یک صفحه‌نمایش کیلومتر شمار ۱۲٫۳ اینچی و یک نمایشگر سرنشین شاگرد ۱۲٫۳ اینچی.

از مجموع آپشن های این خودرو می‌توان به سیستم مدیریت یکپارچه خودرو با بهره گیری از تراشه داخلی کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ با هوش مصنوعی، دوربین پانوراما ۵۴۰ درجه، نمایشگر هدآپ (W-HUD)، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی با سیستم اتلاف گرما، سیستم خودران سطح دو، اتو پارک و کروز کنترل تطبیقی هوشمند اشاره کرد.

عرضه نسخه ویژه Dragon Armor Edition خودروی M-Hero ۹۱۷ اکنون آغاز شده و قیمت‌های آن از ۱۰۹ هزار تا ۱۲۳ هزار دلار (معادل ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تا ۷ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان) متغیر است.

همچنین بخوانید:
دانگ فنگ منگشی ام-هیرو ۹۱۷، اژدهای ترسناک چینی با انبوهی از فناوری های جدید معرفی شد لینگشی L، سدان مشترک هوندا و دانگ فنگ معرفی شد + عکس و مشخصات دانگ فنگ آئولوس L7 هیبریدی ؛ شاسی بلند جدید ایران خودرو با مصرف صدی نیم لیتر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*