اسرائیلی‌ ها در بازار خودرو ایران

رد پای اسرائیلی‌ ها در بازار خودرو ایران!

واردات بعضی از محصولات خارجی به کشور، حضور اسرائیلی‌ ها در بازار خودرو ایران را پررنگ کرده و زنگ خطری برای شرکت‌ها و متولیان این حوزه است.

در سال‌های اخیر بازار خودرو کشور تحت تأثیر واردات و مونتاژ محصولات چینی بوده و نمی‌توان انکار کرد که با پیشرفت خودروسازان چین، علاقه مردم به مصرف ماشین‌های این کشور بیشتر شده است. چینی‌ها برای ساخت خودروهای خود از هزاران قطعه مختلف استفاده می‌کنند که بعضی از آن‌ها را در داخل کشورشان تولید می‌کنند و بعضی دیگر را از سایر کشورها می‌خرند.

اسرائیلی‌ ها در بازار خودرو ایران چه می‌کنند؟

بعضی از کارشناسان معتقدند که واردات خودروهای برقی و هیبریدی از برندهایی مثل بی وای دی، می‌تواند پای قطعات اسرائیل را به کشور باز کند. اما آیا این ادعا صحت دارد؟ در آخرین نمایشگاه خودرو مشهد 1403 دیدیم که یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های بهمن موتور تحت عنوان بی ام اسپیس از خودرویی به نام بی وای دی سانگ پلاس رونمایی کرد.

اسرائیلی‌ ها در بازار خودرو ایران

خودرو سانگ پلاس یک محصول مجهز به فناوری هیبریدی است که دو نوع پیشرانه 1.5 لیتری با موتورهای الکتریکی دارد. معرفی چنین محصول جذاب و تازه‌ای به بازار قطعا مزایای بی‌شماری دارد، اما می‌تواند چالش برانگیز هم باشد. اگر می‌پرسید چرا، ادامه مطلب را حتما بخوانید.

همکاری چین با شرکت‌های اسرائیلی

یکی از ضرورت‌های فعلی بازار خودرو کشور، تولید و توسعه محصولاتی است که در درجه اول ایمنی سرنشینان و به ویژه راننده را تضمین کنند. حداقل تا به امروز برای ما محرز شده که چینی‌ها قصد ندارند تکنولوژی امنیت سایبری خودروهای برقی و هیبریدی را به کشورمان انتقال دهند.

واردات خودروهای الکتریکی و ترکیبی از برندهای مهمی مثل بی وای دی می‌تواند در آینده نزدیک دردسرهای عجیبی ایجاد کند. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، گفتیم که ایلان ماسک از آن طرف دنیا با فشردن یک دکمه، تسلا سایبرتراک رهبر چچن را از کار انداخته است.

اسرائیلی‌ ها در بازار خودرو ایران

یکی از مهم‌ترین نکاتی که راجع به خودروسازان چینی و به ویژه BYD وجود دارد، همکاری آن با شرکت‌های اسرائیلی مثل الکترا، موبایلی و اوتونومو است. چینی‌ها برای تأمین فناوری سیستم‌های الکترونیکی مثل سنسورها و کنترل کننده‌ها، باتری، سیستم‌های مدیریت انرژی، فناوری ارتباطات وایرلس و حتی جی پی اس با رژیم صهیونیستی مشارکت می‌کنند.

ارتباط چین با شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های اسرائیلی از سال 2007 آغاز شده و همکاری‌های صنعتی، فنی و پژوهشی آن‌ها چیز عجیبی نیست. با این اوصاف خودتان حساب کنید که وقتی خودرویی سوار شویم که بعضی از قطعات الکترونیکی و پیشرفته آن را دشمن ساخته باشد، آیا در آینده نزدیک با مشکل مواجه نمی‌شویم؟

اسرائیلی‌ ها در بازار خودرو ایران

به همین خاطر است که توصیه شده واردات خودروهای هیبریدی و الکتریکی، به خصوص از برند بی وای دی چین با نظارت کامل متولیان صورت بگیرد. همچنین شرکت‌ها باید پیش از رایزنی و عقد قرارداد با شرکت‌های خودروساز چین، به این نکات توجه داشته باشند و درباره زیر و بم آن‌ها تحقیق کنند.

در گجت نیوز بخوانید: جدال ام جی HS چینی با تویوتا راوفور ژاپنی ؛ برنده کدام است؟ فیدلیتی پرستیژ پلاگین هیبرید (جتور شانهای L7) روانه بازار شد + قیمت قیمت کی ام سی A5، کراس اوور جدید کرمان موتور در بازار ایران مشخص شد لوکسید R7، شاسی بلند مشترک هواوی و چری معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*