معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب تا پایان سال 1403

کارشناسان معتقدند که در آستانه شروع فصل آلت‌کوین‌ها هستیم و به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم به معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب برای مهر 1403 بپردازیم.

از بیت کوین و اتریوم گرفته تا تتر و دوج کوین، هزاران ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که می‌توانند برای شروع کار افراد مبتدی در دنیای رمزارزها گزینه‌های جذابی باشند. برای این که بتوانید سرمایه گذاری هدفمند و دقیقی داشته باشید و ریسک خود را به حداقل ممکن برسانید، 10 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری در مهر 1403 معرفی خواهیم کرد.

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب

سرمایه گذاری در بازارهای مالی با ریسک زیادی همراه است و افراد مبتدی باید بدانند که دنیای رمزارزها به نوسان‌های وحشتناکش شناخته می‌شود. اگر به هر دلیلی تحمل ریسک و ضرر ندارید، یا به امید کسب سودهای چند ده میلیونی در یک شب هستید، به نظر می‌رسد که این بازار مناسب شما نیست. اوضاع فعلی بیت کوین بد نیست و می‌تواند با یک جهش قدرتمند دیگر، رالی صعودی جذابی در بازار ایجاد کند.

هشدار سرمایه گذاری

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید هرگونه رمزارز، تحقیق و بررسی در آن حوزه، جزو اصول اولیه و مهمی است که تمامی سرمایه‌گذاران باید رعایت کنند. این مطلب با هدف آگاهی‌رسانی به مخاطبان عزیز، نوشته شده و توصیه به خرید یا فروش نیست. رسانه گجت نیوز با سلب مسئولیت از خود، معامله هر گونه دارایی را منوط به نظر شخصی کاربران می‌کند.

1.بیت کوین

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - بیت کوین

بیت کوین (BTC) که در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو خلق شد، رهبر ارزهای دیجیتال و نخستین آن‌هاست. همچون بسیاری از رمزارزهای دیگر در دنیای کریپتو، بیت کوین روی یک بلاک چین یا یک دفتر کل تراکنش‌ها ثبت شده و روی شبکه‌ای متشکل از هزاران رایانه اجرا می‌شود. فرآیند اثبات کار BTC این رمزارز را در برابر کلاهبرداران ایمن نگه می‌دارد.

قیمت بیت کوین پس از کسب شهرت در دنیای کریپتو به طرز چشمگیری افزایش یافته و اگر به سال 2016 بازگردید، می‌توانستید هر واحد از آن را با قیمت 500 دلار خریداری خریداری کنید. در 10 سپتامبر 2024، قیمت هر واحد از این ارز 56.902 دلار بود و این یعنی رشدی حدود 11.280 درصد! هم اکنون قیمت هر واحد از BTC به 64 هزار دلار رسیده و پتانسیل خوبی برای صعود به قله 100 هزار دلاری تا پایان سال جاری دارد.

2. اتریوم

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - اتریوم

اتریوم هم یک ارز دیجیتال است و هم یک بلاک چین قدرتمند و به خاطر کاربردهای بالقوه‌ای که دارد، مثل قراردادهای هوشمند و توکن‌های غیرقابل تعویض مورد علاقه توسعه دهندگان است. بعد از بیت کوین، می‌توان به جرات گفت که اتریوم نقش موثری در تعیین روند بازار دارد و با توجه به پشتوانه محکم این بلاک چین، می‌توان روی سودآوری آن حساب باز کرد.

اتریوم هم رشد فوق العاده‌ای را از زمان راه اندازی و لیست شدن تجربه کرده و از آوریل 2016 تا پایان سپتامبر 2024، قیمتش از 11 دلار به 2343 دلار رسیده که نشان دهنده 21.196 درصد افزایش است. هم اکنون هر واحد از این ارز دیجیتال به 2623 دلار رسیده که نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

کلاه برداری علنی همستر کامبت از کاربران؛ شکست بزرگ بازی های ایردراپی تلگرام

3. تتر

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - تتر

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال، تتر یک استیبل کوین است؛ به این معنی که به واسطه ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می‌شود و به طور فرضی ارزشی برابر با یکی از آن‌ها دارد. به لحاظ تئوری، بدان معناست که ارزش تتر قرار است نسبت به سایر رمزارزهای پایه ثابت‌تر باشد و سرمایه گذارانی که نسبت به نوسانات شدید محتاط هستند و توانایی تحمل ریسک ندارند، علاقه زیادی به آن دارند.

4. بایننس کوین

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - بایننس کوین

بایننس کوین (BNB) شکلی از ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای تجارت و پرداخت هزینه در صرافی بایننس که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا است، استفاده کنید. بایننس کوین از زمان عرضه در سال 2017، صرفا معاملات را در پلتفرم صرافی تسهیل کرده و هم اکنون می‌توانید از آن برای امور تجاری، پرداخت تراکنش‌ها و… استفاده کنید.

همچنین می‌توانید آن را با دیگر اشکال ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم معامله کنید. قیمت بی ان بی در سال 2017 فقط 0.10 دلار بود و حالا در اواخر سپتامبر 2024، قیمت هر واحد از آن به 520 دلار (519 درصد افزایش) رسیده است.

5. سولانا

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - سولانا

سولانا که برای کمک به استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، برنامه‌های غیرمتمرکز (دی اپ) و قراردادهای هوشمند توسعه یافته، از مکانیزم‌های ترکیبی منحصربه‌فرد اثبات سهام و اثبات تاریخ برای پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها استفاده می‌کند. سولانا رقیب جدی برای اتریوم به حساب می‌آید.

همچنین SOL به عنوان توکن بومی این پلتفرم، اکوسیستم را تقویت می‌کند. هنگامی که این شبکه در سال 2020 راه اندازی شد، قیمت سولانا از 0.77 دلار شروع شد و هم اکنون به 131 دلار رسیده که حاکی از رشد 17.280 درصدی است.

6. یو اس دی کوین

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - یو اس دی کوین

همچون تتر، یو اس دی کوین هم یک استیبل کوین است و از دلار آمریکا به عنوان پشتوانه خود بهره می‌برد. نسبت این رمزارز به دلار آمریکا 1:1 بوده و از آن در راستای تکمیل تراکنش‌های جهانی استفاده می‌شود.

7. ایکس آر پی

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - ریپل

ایکس آر پی توسط بعضی از بنیان گذاران ریپل که یک شرکت پردازش پرداخت و فناوری دیجیتال است، ایجاد شده و می‌توان از آن به منظور تسهیل مبادلات انواع رمزارزها از جمله ارزهای فیات و سایر ارزهای اصلی استفاده کرد. در ابتدای سال 2017 این ارز دیجیتال تنها 0.006 دلار قیمت داشت و حالا در اواخر سپتامبر 2024 شاهد رشد 8.858 درصدی آن هستیم. (قیمت 0.54 دلار)

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی قیمت سولانا تا سال ۲۰۳۰

8. دوج کوین

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - دوج کوین

دوج کوین در سال 2013 به عنوان راهی برای بیان شوخی و طنز در شبکه‌های اجتماعی خلق شد، اما به لطف یک انجمن اختصاصی و الگوهای خلاقانه به سرعت به یک ارز دیجیتال برجسته و مهم‌ترین میم کوین بازار شد.

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال، هیچ محدودیتی در تعداد دوج کوین‌هایی که می‌توان ایجاد کرد وجود ندارد و همین موضوع باعث شده با افزایش عرضه، این میم کوین در معرض کاهش قیمت قرار نگیرد. قیمت Dogecoin در سال 2017 حدود 0.0002 دلار بود تا این که امروز 0.10 دلار معامله می‌شود و بیش از 51.329 درصد رشد کرده است.

9. تون کوین

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - تون کوین

تون کوین یکی از بلاک‌چین‌های مهم لایه 1 است که برای پیام رسان محبوب تلگرام توسعه داده شد، اما خیلی زود نام آن از شبکه باز تلگرام به شبکه باز تغییر یافت و هر دو با نماد TON شناخته می‌شوند. تون کوین که در ابتدا با نام گرام شناخته می‌شد، برنامه‌ای است که به کاربران امکان خرید، ارسال و ذخیره دارایی‌های دیجیتال را با سرعت بالا می‌دهد.

10. ترون

معرفی 10 ارز دیجیتال محبوب - ترون

همچون سولانا، ترون یک بلاک چین است که به منظور اجرای قراردادهای هوشمند و سایر برنامه‌های دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز طراحی شده است. TRX ارز دیجیتال بومی این پلتفرم بوده که با الگوریتم اجماع اثبات سهام کار می‌کند.

ترون در سال 2017 راه اندازی شد و رمزارز بومی آن در ابتدا با قیمت 0.0019 دلار خرید و فروش می‌شد. تی آر ایکس یک سال بعد تا سطح 0.22 دلار هم رفت و توانست در کمتر از چند ماه 11.715 درصد رشد کند و هم اکنون 0.15 دلار به ازای هر واحد ارزش دارد.

در گجت نیوز بخوانید: توکن همستر کامبت در صرافی‌ها لیست شد + قیمت همستر کامبت کاربران متقلب را نقره داغ کرد؛ تمام تلاش میلیون‌ها نفر یک شبه به باد رفت بازی تلگرامی صرافی بایننس از راه رسید؛ درباره مون بیکس (Moonbix) چه می‌دانیم؟ پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت اتریوم؛ زمان صعود به قله ۳.۳۰۰ دلاری فرا رسیده؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*