قیمت گوشی پرچمدار

قیمت گوشی های پرچمدار از این هم وحشتناک‌تر خواهد شد

قیمت بسیار زیاد گوشی های پرچمدار باعث شده که بسیاری از کاربران به‌سمت مدل‌های میان رده و اقتصادی بروند. هرچند متاسفانه قرار است قیمت این مدل‌ها جهش قابل‌توجهی را در بازار تجربه کند.

سال‌ها پیش بسیاری از مردم منتظر بودند جدیدترین و بهترین گوشی های موبایل معرفی شوند تا پس از ورود به بازار آنها را تهیه کنند. هرچند که افزایش شدید قیمت دلار در سال‌های اخیر باعث شده خرید گوشی پرچمدار برای طیف گسترده‌ای از افراد به یک آرزو تبدیل شود. این روزها هیچ گوشی پرچمدار جدیدی با قیمت کمتر از ۵۰ میلیون تومان در بازار پیدا نمی‌شود. به همین‌خاطر افراد دور خرید آیفون را خط کشیده‌اند و هنگام خرید گوشی سامسونگ نیز سراع مدل‌های میان‌رده و اقتصادی می‌روند.

افزایش شدید قیمت گوشی های پرچمدار قطعی به‌نظر می‌رسد

قیمت گوشی پرچمدار

مسئله قیمت گوشی های پرچمدار فقط تحت تاثیر عوامل داخلی قرار ندارد. شرکت‌های سازنده گوشی هر سال سعی می‌کنند با اضافه کردن قابلیت‌های جدید در این بازار به‌شدت رقابتی موفق شوند. طبیعتا استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز سبب افزایش قیمت نهایی گوشی‌ها خواهد شد. هرچند امسال یک اتفاق خاص باعث می‌شود که قیمت گوشی های پرچمدار به‌شکل قابل‌ توجهی افزایش یابد.

منابع چینی اعلام کرده‌اند که ساخت چیپ‌های ۳ نانومتری هزینه بسیار زیادی را روی دست شرکت TSMC گذاشته است. در نتیجه هر دو تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 و دایمنسیتی 9400 با افزایش قیمت تقریبا ۲۰ درصدی در مقایسه با نسل قبل عرضه خواهند شد.

در این حالت کوالکام تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 را با قیمت نهایی ۱۹۰ دلار در اختیار شرکت‌های سازنده گوشی قرار می‌دهد. مدیاتک نیز برای تراشه رقیب قیمت ۱۵۵ دلار را طلب خواهد کرد. البته این اعداد چندان دقیق نیستند، زیرا ممکن است به‌خاطر عوامل مختلفی مثل حجم سفارش، اولویت دریافت محصول و قراردادهای انحصاری تغییر کنند.

قیمت گوشی پرچمدار / تراشه کوالکام

البته منابع مختلف در رابطه با قیمت تراشه‌های پرچمدار مورد استفاده در گوشی های جدید اختلاف‌نظر دارند. چراکه برخی از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت صحبت کرده‌اند. افزایشی که قطعا گوشی های پرچمدار را بیش از گذشته از دسترس مردم خارج خواهد کرد.

در این موقعیت شرکت‌های گوشی‌سازی نیز افزایش قیمت را به مصرف‌کنندگان منتقل می‌کنند تا همچنان حاشیه سود خود را حفظ کنند. هرچند مشکل اینجاست که افزایش قیمت یک گوشی لزوما فقط به پردازنده مربوط نمی‌شود. استفاده از فناوری‌های جدید در صفحه‌نمایش، دوربین و باتری نیز می‌تواند قیمت نهایی را افزایش دهد. بدین‌ترتیب نمی‌توان با قطعیت از میزان افزایش قیمت نهایی گوشی های پرچمدار صحبت کرد.

البته این خبر جنبه مثبتی هم دارد. شرکت کوالکام برای اولین‌بار می‌خواهد از هسته‌های اختصاصی Oryon در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده کند. بنچمارک‌های اولیه نشان داده‌اند که این تراشه عملکرد فوق‌العاده بهتری در مقایسه با نسل پیش خواهد داشت. در این حالت دست شرکت‌ها برای افزودن قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی نیز بازتر خواهد بود.

همچنین گفته‌ می‌شود که دایمنسیتی 9400 از هسته فوق‌العاده قدرتمند کورتکس X925 بهره می‌برد. این تراشه توانسته بالاترین امتیاز کسب‌شده در بنچمارک انتوتو توسط یک گوشی اندرویدی را ثبت کند. در نهایت امیدواریم که شرکت‌های مختلف رویه متعادلی را پیش گرفته و از افزایش شدید قیمت گوشی های پرچمدار اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید:
گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE با قیمت عجیب به بازار ایران آمد شیائومی از دو گوشی 14T و 14T پرو رونمایی کرد؛ قاتلان جدید پرچم داران کدام مدل آیفون ۱۶ برای ما مناسب است؛ مقایسه مدل های مختلف پرچمداران ۲۰۲۴ اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*