کسب درآمد از ان اف تی

روش‌های کسب درآمد از ان اف تی (NFT) + مزایا و معایب

اگر توانایی تحمل ریسک ارزهای دیجیتال را ندارید، معامله NFT می‌تواند راه حل مناسبی باشد. درادامه روش‌های کسب درآمد از ان اف تی را معرفی می‌کنیم.

در بازار دارایی‌های دیجیتال به همان میزانی که پتانسیل کسب درآمد وجود دارد و ممکن است سود کنید، امکان ضرر کردن هم وجود دارد. ممکن است بعضی از افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری در بازارهای مالی، علاقه‌ای به ترید کردن یک رمزارز نداشته باشند و نخواهند دارایی خود را به باد دهند.

کسب درآمد از ان اف تی چطور ممکن است؟

در شرایط فعلی بازار که رمزارزها یک روز مثبت و دو روز منفی می‌خورند، عده‌ای ترجیح می‌دهند سراغ روش‌های بهتری مثل ان اف تی بروند. هنرمندانی که مهارت خلق یک اثر هنری دیجیتال دارند، می‌توانند با کمی زمان گذاشتن، NFT بسازند و به سایر دوستداران این حوزه بفروشند و کسب درآمد کنند. اما این کار چگونه امکان پذیر است؟

فضای ان اف تی چند سالی است که رونق گرفته و سرمایه گذاران زیادی را جذب خود کرده است. به خاطر افزایش پرسش‌های کاربران در حوزه ان اف تی و همچنین معرفی روش‌های سرمایه گذاری روی این دارایی‌های دیجیتال، تصمیم گرفته‌ایم راهکارهای یک سرمایه گذاری موفق را از خلق تا فروش با یکدیگر مرور کنیم.

کسب درآمد از ان اف تی

بیشتر بخوانید:

معرفی ۱۰ ارز دیجیتال محبوب تا پایان سال ۱۴۰۳

راه های کسب سود از NFT

همزمان با ظهور تکنولوژی بلاک چین، دارایی‌های مختلفی بر بستر شبکه‌های مختلف مثل اتریوم و سولانا به وجود آمده و خرید و فروش می‌شوند. از جمله روش‌های کسب درآمد از ان اف تی در دنیای کریپتو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه گذاری در زمین‌ها و دارایی‌های متاورس: یکی از راه‌های جذاب و امتحان شده در دنیای دارایی‌های دیجیتال، خرید و توسعه زمین‌های مجازی در محیط‌هایی مثل متاورس، دیسنترالند و سندباکس است. سرمایه گذاری در چنین فضایی می‌تواند بیش از آنچه تصورش را می‌کنید، سودآور باشد.
  • بازی‌های درآمدزای مبتنی بر ان اف تی: همه ما به لطف پروژه‌های ایردراپی تلگرام با بازی‌های P2E آشنا هستیم. می‌توانید با انجام چنین بازی‌ها و تکمیل تمام تسک‌هایی که از شما خواسته می‌شود، ارز دیجیتال یا ان اف تی بگیرید. برای مثال بازی پیکسل ورس اعلام کرده بود که قرار است به جای توکن به بازیکنان خود NFT بدهد. از جمله بازی‌های مهم این حوزه می‌توان به اکسی اینفینیتی، سندباکس و دیسنترالند اشاره کرد.
  • سرمایه گذاری در کلکسیون‌های NFT: در صورت تمایل می‌توانید از مجموعه‌های شناخته شده‌ای مثل کریپتوبانک یا بورد ایپ یات کلاب، ان اف تی بخرید و پس از افزایش قیمت آن‌ها را بفروشید.
  • ایجاد و فروش ان اف تی‌ها: اگر هنرمند هستید، می‌توانید آثار هنری از قبیل تصاویر، ویدیوها، موسیقی یا رندرهای سه بعدی خلق کنید، آن‌ها را تبدیل به توکن کرده و بفروشید. بازارهای معاملاتی نظیر اوپن سی بستر مناسبی برای این کار هستند.
  • سهام گذاری یا استیکینگ ان اف تی: همچنین می‌توانید ان اف تی‌های خود را در بعضی از پلتفرم‌ها مثل NFT20 و در بازه زمانی که آن‌ها تعیین می‌کنند نگه داری کنید و در پایان درآمد کسب کنید.
  • معامله NFT در بازارهای ثانویه: امکان خرید و فروش ان اف تی‌ها در پلتفرم‌هایی مثل اوپن سی وجود دارد. روندهای بازار را باید تشخیص داده و هنگام کسب سود بفروشید.

کسب درآمد از ان اف تی

 

بیشتر بخوانید:

کلاه برداری علنی همستر کامبت از کاربران؛ شکست بزرگ بازی های ایردراپی تلگرام

خلق NFT و فروش آن‌ها

از مهم‌ترین و بهترین روش‌ها برای اینکه بتوانید درآمد کسب کنید، وقت گذاشتن برای تولید یک اثر هنری جذاب و فروختن آن در دنیای دیجیتال است. شما می‌توانید در لباس یک نقاش یا تولیدکننده محتوا، اثری که تولید کرده‌اید را تبدیل به توکن کرده و به مشتریان علاقه‌مند این حوزه بفروشید. در دنیای ان اف تی‌ها بعضی از همین آثار هنری تا میلیون‌ها دلار قیمت گذاری شده‌اند! روال کار کسب سود به شرح ذیل است:

  1. انتخاب نوع اثر هنری: محدودیتی برای تولید یک اثر هنری ندارید. این امکان فراهم است که از رسانه‌های دیجیتالی متنوعی مثل تصاویر، ویدیوها، موسیقی و حتی مدل‌های سه بعدی درآمد کسب کنید. آن فعالیتی را انتخاب کنید که علاقه داشته باشید و بتوانید بهترین نسخه خود را به اشتراک بگذارید.
  2. خلق دارایی دیجیتال: باید برای پیشرفت روزافزون خود در دنیای NFT، وقت و زمان مناسبی صرف کنید. سعی کنید آثار خود را به تدریج بهبود بخشید و آن‌ها را از نظر بصری برای سرمایه گذاران و خریداران زیبا طراحی کنید. باید چیزی خلق کنید که سرمایه گذاران را جذب کند.
  3. انتخاب بازار مناسب برای معامله: برای اینکه اثر هنری توکنیزه شده خود را بفروشید، باید یک بازار مناسب انتخاب کنید. بازارهای مختلفی مثل اوپن سی و فاندیشن وجود دارد که بستر مناسبی برای خرید و فروش ان اف تی به شمار می‌روند.
  4. ان اف تی را ایجاد کنید: وقتی بازار مناسب را پیدا کردید، باید دستورالعمل‌های آن‌ها را دنبال کنید تا بتوانید اثر هنری خود را آپلود کنید. توکن شما باید شرایط احراز در آن بلاک چین را داشته باشد.
  5. لیست NFT: می‌توانید هر قیمتی که خواستید برای ان اف تی خود تعیین کنید، اما به خاطر داشته باشید که باید این قیمت برای سرمایه گذاران جالب توجه باشد و متناسب با ارزش واقعی اثری باشد که خلق کرده‌اید.
  6. لایسنس کردن ان اف تی: همچنین می‌توانید از فروش مجدد ان اف تی خود توسط دیگران، کسب درآمد کنید. برای این کار باید قراردادهای لایسنس یا حق امتیاز در هر بار فروش را امضا کنید.

کسب درآمد از ان اف تی

در کلکسیون‌های ان اف تی سرمایه گذاری کنید

اگر به هر دلیلی اعم از نداشتن وقت و حوصله یا عدم مهارت، نمی‌خواهید از خلق و ایجاد ان اف تی سود کسب کنید، می‌توانید با خرید NFT دیگران و نگهداری آن‌ها برای مدت زمانی خاص، درآمد قابل توجهی به دست آورید. این روش مشابه خرید و فروش ارزهای دیجیتال است و ریسک ضرر و زیان دارد. کلکسیون‌های ان اف تی را پیدا کنید و بهترین آثار خلق شده را بخرید. برای یک انتخاب درست، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. سراغ کلکسیون‌های محبوب بروید: باید برای خرید یک ان اف تی محبوب، بازارهای معاملاتی ان اف تی، رسانه‌های اجتماعی و اخبار مرتبط را دنبال کنید تا از انتشار مجموعه‌های پرطرفدار جدید مطلع شوید.
  2. به شرکت سازنده ان اف تی دقت کنید: آن عواملی باعث تمایز یک شرکت ان اف تی می‌شود عبارتنداز: نرخ انتشار، شهرت سازنده، امنیت بلاک چین و… هر چه یک NFT کمیاب‌تر باشد، به احتمال زیاد ارزشمندتر خواهد بود.
  3. تعیین بودجه: از خود بپرسید که تا چه اندازه قصد دارید روی ان اف تی‌ها سرمایه گذاری کنید. نباید از یاد ببرید که سرمایه گذاری در بازارهای دیجیتال به هر نحوی با خطر از دست دادن سرمایه همراه است. تضمینی برای بازگشت سرمایه از دست رفته شما وجود ندارد.
  4. خرید NFT: بعد از اینکه مراحل فوق را با موفقیت طی کردید، نوبت آن می‌رسد که از یک بازار معتبر، خرید خود را انجام دهید.
  5. زیر نظر داشتن بازار: شما باید مدام اخبار راجع به کلکسیونی که از آن ان اف تی خریده‌اید، توجه کرده و ارزش دارایی خود را مطابق با اخبار تعیین کنید. همچنین در زمان طلایی باید آن‌ها را بفروشید تا سود کنید.

کسب درآمد از ان اف تی

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی قیمت سولانا تا سال ۲۰۳۰

بازی‌های درآمدزای ان اف تی

خیلی از کاربران به دنبال این هستند که همزمان با بازی کردن، درآمد کسب کنند. بازی‌های پولساز حوزه NFT می‌تواند تجربه جذابی به شما ارائه دهد. اغلب این بازی‌ها به کاربران خود پاداش‌های دیجیتال می‌دهند که می‌توانید آن‌ها را در بازارهای دیگر بفروشید. نحوه کسب درآمد از بازی‌های P2E به شرح زیر است:

  1. شناسایی ان اف تی‌های ارزشمند: وقتی بازی می‌کنید، دنبال ان اف تی‌هایی باشید که ارزش بیشتری دارند. هر چه NFT کمیاب‌تر باشد، تقاضا برای خرید آن بیشتر است. آیتم‌های خاص درون بازی را به دقت زیر نظر بگیرید.
  2. فیلیپینگ ان اف تی: فلیپ کردن در بازارهای معاملاتی یعنی اینکه گروهی از ان اف تی‌ها وجود دارد که کمتر از ارزش واقعی شان خرید و فروش می‌شوند. اگر بتوانید چنین دارایی‌هایی را پیدا کنید، سود خوبی به جیب خواهید زد.
  3. NFT را به بازار معاملاتی انتقال دهید: برای اینکه بتوانید سود خود را از فروش ان اف تی بردارید، باید آن را به یک پلتفرم معاملاتی معتبر بیاورید. باید مطمئن شوید که بازار انتخابی شما از بلاک چینی استفاده می‌کند که دارایی‌های شما روی آن ساخته شده است.
  4. لیست NFT برای فروش: بعد از اینکه عملیات انتقال را با موفقیت طی کردید، باید آن‌ها را آماده لیست کردن بکنید. قیمت ثابت تعیین کنید یا اینکه آن‌ها را از طریق حراجی بفروشید. باید به انحصاری بودن ان اف تی‌هایی که می‌سازید، اشاره کنید.
  5. زیر نظر داشتن بازار: شما باید مدام اخبار راجع به کلکسیونی که از آن ان اف تی خریده‌اید، توجه کرده و ارزش دارایی خود را مطابق با اخبار تعیین کنید. همچنین در زمان طلایی باید آن‌ها را بفروشید تا سود کنید.

کسب درآمد از ان اف تی

معامله NFT در بازار ثانویه

یکی از روش‌های پرسود کسب درآمد از ان اف تی، معامله آن‌ها در بازارهای ثانویه است. در بازارهای ثانویه می‌توانید ان اف تی‌های از قبل خریداری شده را با قیمت‌های متغیر و با توجه به تقاضا خرید و فروش کنید. برای کسب سود از این طریق مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ثبت نام در بازار ثانویه: اول از همه باید در یک پلتفرم معتبر بازار ثانویه ان اف تی ثبت نام خود را کامل کنید. بعد از ایجاد حساب کاربری، باید کیف پول ارز دیجیتال خود را به آن متصل کنید.
  2. بررسی بازار: بررسی روند ان اف تی‌های محبوب می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. فرصت‌های بالقوه را از دست ندهید.
  3. ارزان بخرید و بیشتر بفروشید: دنبال خرید دارایی‌هایی باشید که ارزان‌تر از قیمت واقعی‌شان هستند. آن‌ها را بخرید و در فرصت مناسب بفروشید.
  4. زیر نظر داشتن سبد ان اف تی: به سبد NFT خود اشراف کامل داشته باشید و عملکرد آن‌ها را زیر نظیر بگیرید. گاهی ممکن است نیاز به فروش سریع یک ان اف تی داشته باشید.

کسب درآمد از ان اف تی

بیشتر بخوانید:

بازی تلگرامی صرافی بایننس از راه رسید؛ درباره مون بیکس (Moonbix) چه می‌دانیم؟

استیکینگ ان اف تی

سهام گذاری یا قفل توکن‌ها یا ان اف تی‌ها در یک قرارداد هوشمند به منظور دریافت پاداش، روشی پربازده برای سرمایه گذاران است. مراحل زیر را برای کسب حداکثر بهره‌وری دنبال کنید:

  1. انتخاب پلتفرم استیکینگ مناسب: در انتخاب یک پلتفرم استیکینگ مناسب باید به عواملی مثل پشتیبانی، پاداش‌های قفل ان اف تی و شهرت آن پلتفرم توجه داشته باشید.
  2. استیک ان اف تی‌ها: از دستورالعمل‌های پلتفرم موردنظر پیروی کنید و برای مدت زمانی مشخص دارایی خود را قفل کنید.
  3. دریافت پاداش
  4. خروج از استیک و فروش ان اف تی‌ها

سرمایه گذاری در متاورس

کسب درآمد از ان اف تی

همزمان با رونق گرفتن متاورس و معرفی زمین‌های مجازی، عده بسیاری به سمت سرمایه گذاری در این حوزه رفتند. شما می‌توانید زمین‌های مجازی را بخرید، بفروشید و حتی اجاره بدهید. پلتفرم‌هایی مثل سندباکس و دیسنترالند جزو بهترین متاورس‌ها هستند.

  1. انتخاب پلتفرم مناسب: پلتفرم‌های مختلف را بررسی کنید تا آنچه را با علاقه و سلیقه شما هماهنگ است، پیدا کنید. از توجه به عواملی مثل جامعه کاربران، پتانسیل توسعه و فعالیت بازار غافل نشوید.
  2. خرید زمین مجازی: هر پلتفرمی یک ارز دیجیتال بومی دارد؛ با خرید توکن مرتبط می‌توانید قطعه زمین خود را بخرید.
  3. توسعه زمین: شما می‌توانید همچون یک بازی مهیج، زمین خود را توسعه دهید و ارزش آن را بالاتر ببرید.
  4. اجاره زمین یا فروش: بعد از اینکه به میزان دلخواه روی توسعه زمین مجازی خود کار کردید، می‌توانید آن را فروخته یا اجاره دهید.

مزایای سرمایه گذاری در NFT

یکی از مزایای قابل توجه ان اف تی‌ها در مقابل ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم، این است که آن‌ها غیرقابل تعویض هستند و با توجه به ارزش و منحصربه‌فرد بودنشان خرید و فروش می‌شوند. همین عامل باعث شده تا سرمایه گذاران زیادی به این حوزه ورود کنند.

  • مالکیت دیجیتال: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ان اف تی، تسلط سرمایه گذاران بر مالکیت آن‌هاست و همین اجازه خرید، فروش و اجاره آن‌ها را در سراسر جهان به افراد می‌دهد.
  • پتانسیل بالا: ان اف تی‌ها تنوع و روش جذابی برای کسب درآمد دارند و می‌توانند در آینده‌ای نزدیک بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
  • تنوع بخشی: راه برای خلق ان اف تی‌های بیشتر همواره وجود دارد و شاید روزی هزاران یا میلیون‌ها ان اف تی تبدیل به توکن شود.
  • حمایت از هنرمندان و افراد خلاق: اگر می‌خواهید به هنرمندان و افراد خلاق کمک کنید، بد نیست روی آثار دیجیتالی آن‌ها سرمایه گذاری کنید.

کسب درآمد از ان اف تی

معایب سرمایه گذاری در NFT

پس از توضیح مزایای متعدد ان اف تی‌ها، نوبت به معرفی چندتا از مهم‌ترین معایب آن‌ها می‌رسد. به هر حال این حوزه هم ریسک‌های خاص خودش را دارد.

  • نوسانات بازار: حتی ان اف تی‌ها هم از دست نوسانات بازار در امان نیستند. ممکن است قیمت یک NFT در یک روز از 1 دلار به 100 هزار دلار برسد و هیچ قانون مشخصی در این رابطه وجود ندارد.
  • فقدان نقدینگی: نقدینگی همواره یکی از عوامل محرک بازار برای شروع روندهای صعودی است. بسیاری از کلکسیون‌های ان اف تی به خاطر تقاضای کم و نبود نقدینگی مناسب، ورشکست می‌شوند.
  • کلاهبرداری و اسکم: در دنیای کریپتو، راه‌های زیادی برای کلاهبرداری وجود دارد. هکرها و افراد شرور می‌توانند شما را به راحتی فریب داده و به دام بیندازند.
  • نگرانی‌های زیست محیطی: بعضی از ان اف تی‌ها روی بلاک چین‌هایی تولید می‌شوند که برای کار کردن نیاز به مصرف انرژی بالایی دارند و به طور مستقیم به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند.
در گجت نیوز بخوانید: توکن همستر کامبت در صرافی‌ها لیست شد + قیمت قیمت توکن همستر کامبت چقدر است؟ پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت اتریوم؛ زمان صعود به قله 3.300 دلاری فرا رسیده؟ پیش‌بینی قیمت نات کوین؛ آیا طلسم کاهش قیمت می‌شکند؟ تاکید معاون علمی رئیس جمهور بر لزوم قانون‌گذاری برای حوزه رمزارز و بلاکچین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*