گوشی شیائومی

عمر دو گوشی دیگر شیائومی هم به پایان رسید

شیائومی دو مدل گوشی خود را از لیست بروزرسانی‌ها خارج کرد. این گوشی‌ها دیگر آپدیت‌های امنیتی و نرم‌افزاری دریافت نخواهند کرد.

به تازگی شرکت شیائومی، اعلام کرده است که طبق روال گذشته چندین نسخه از گوشی‌های هوشمند محبوب این برند دیگر بروزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری دریافت نخواهند کرد. در لیستی که اخیرا منتشر شده است عنوان EOL وجود دارد که به عنوان فرآیند پایان عمر شناخته می‌شود. تمامی مدل‌هایی که در لیست وجود دارد کاملا از رده خارج شده‌اند. البته، نسخه‌های موجود بیشتر از 2 یا 3 سال عمر دارند و توقف ارائه بروزرسانی توسط شیائومی یک امر عادی محسوب می‌شود.

تاریخ توقف بروزرسانی دو گوشی شیائومی

طبق لیست موجود در تاریخ 26 سپتامبر 2024، این شرکت دو مدل معروف را به این دسته‌بندی اضافه کرده است که شامل شیائومی Civi و پوکو C31 می باشد. بدین ترتیب این مدل‌ها دیگر بعد از 3 سال پشتیبانی امنیتی و نرم‌افزاری دیگر هیچ بروزرسانی دریافت نخواهند کرد.

گوشی شیائومی

مدل شیائومی Civi، که به تازگی در این لیست قرار گرفته است، برای آخرین بار در ماه فوریه 2024 (بهمن 1402) آپدیت دریافت کرده بود. محتوای این بروزرسانی شامل آخرین نسخه رابط کاربری HyperOS این شرکت بود که پس از ارائه آن تمامی آپدیت‌ها متوقف شد. البته، بعد از این تمامی کاربران این گوشی شیائومی دیگر از ویژگی‌ها و بهبودهای جدید بهره‌مند نمی‌شوند.

گوشی شیائومی

مدل پوکو C31، نیز در این لیست قرار دارد و آخرین بروزرسانی این مدل در جولای 2023 (تیر 1402) تحت عنوان MIUI 12.5 بود که در نهایت با قرار گرفتن در دسته‌بندی EOL، دیگر هیچ آپدیتی برای این گوشی شیائومی عرضه نمی‌شود. حال بعد از این خبر، مدل C31 کاملا از روند بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی شیائومی خارج شد.

در نهایت، با اینکه این مدل‌ها از آخرین بروزرسانی‌های نرم‌افزاری محروم می‌شوند و روند کامل امنیت کاهش می‌یابد. اما کاربران می‌توانند به مدت مناسبی از این گوشی‌های هوشمند استفاده کنند، همچنین می‌توانند در صورت نیاز به فکر تهیه نسخه‌های جدید نیز باشند. با این حال، مدل‌های جدیدی از برندهای شیائومی و پوکو وجود دارد که با ارائه ویژگی‌ها و تجربه کاربری جذاب می‌توانند جزو بهترین انتخاب‌ها برای کاربران باشد.

از دست ندهید:
قیمت گوشی های پرچمدار از این هم وحشتناک‌تر خواهد شد گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE با قیمت عجیب به بازار ایران آمد پیشرفت سرعت و عملکرد گلکسی اس ۲۶ باورنکردنی خواهد بود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*