مقایسه وسعت اندازه مساحت ایران و اسرائیل

مقایسه وسعت سرزمینی ایران و اسرائیل روی نقشه

اگر بعد از پاسخ ایران به اسرائیل کنجکاو شده‌اید که ایران و اسرائیل چقدر از لحاظ مساحت تفاوت دارند، در ادامه مقایسه وسعت آن‌ها را مطالعه کنید.

در پی ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران در قالب عملیات وعده صادق (2) اهداف نظامی در اسرائیل را با موفقیت هدف گرفت. بدون شک انجام این عملیات سوالات فنی زیادی را نه تنها برای دنبال‌کنندگان اخبار نظامی، بلکه برای عموم به وجود آورده است. یکی از این سوال‌ها می‌تواند این باشد که دقیقاً تفاوت وسعت ایران و اسرائیل روی نقشه چقدر است. در ادامه به بهانه پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، وسعت سرزمینی ایران و اسرائیل را با یکدیگر مقایسه می­‌کنیم.

ایران و اسرائیل از لحاظ وسعت چقدر تفاوت دارند؟

ایران 1 میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربع مساحت دارد، در حالی که وسعت اسرائیل یا در اصل فلسطین اشغالی در مقایسه با کشورمان به سختی به 21 هزار و 937 کیلومتر مربع می‌رسد. این یعنی وسعت کل اسرائیل فقط به اندازه استان همدان است که می‌تواند دید مناسبی از تفاوت اندازه ایران و اسرائیل روی نقشه به ما ارائه بدهد. به‌طور دقیق‌تر، اسرائیل فقط 1.33 درصدِ ایران وسعت دارد یا به عبارتی دیگر، ایران حدود 75 درصد بزرگ‌تر از اسرائیل است.

مقایسه مساحت ایران و اسرائیل

ایران به‌خاطر وسعت خیلی بیشتر و همچنین قرارگیری آن در نقطه‌ای ویژه از خاورمیانه و به‌صورت کلی آسیا، از مزایایی نسبت به اسرائیل هم برخوردار است. از جمله این مزایا می‌توان به در اختیار داشتن خلیج فارس و تنگه هرمز، دسترسی به راه ارتباطی با کشورهای تاثیرگذار در منطقه و برخورداری از دخایر عظیم نفتی و گازی اشاره کرد. البته این‌ها فقط بخشی از مزایایی هستند که از ایران از نظر ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک از آن‌ها بهره‌مند است.

وسعت بالای ایران همچنین مزیتی برای آن در جنگ‌ها به دنبال دارد؛ چراکه ناپایدارسازی کشور و نفود به آن را برای هر نیرویی دشوار می‌کند. این در حالی است که اسرائیل با وسعت ناچیز خود می‌تواند به راحتی صدمه چشمگیری در نتیجه حملات محدود تجربه کند.

تفاوت اندازه ایران و اسرائیل

در این بین، مقایسه جمعیت ایران و اسرائیل هم خالی از لطف نیست. جمعیت ایران بیش از 87 میلیون تخمین زده می‌شود، اما جمعیت اسرائیل حدود 9 میلیون نفر است. همان‌طور که انتظار می‌رود، کشورمان به‌دلیل برخورداری از جمعیت بسیار بیشتر، از لحاظ منابع انسانی هم در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. جمعیت بیشتر می‌تواند در نبردهای نظامی و مواقع اضطراری نقشی حیاتی ایفا کند.

در گجت نیوز بخوانید:
ایران در حمله وعده صادق ۲ به اسرائیل از چه موشک‌ هایی استفاده کرد؟ معرفی موشک هایپرسونیک فتاح ؛ سلاح مخوف سپاه در حمله وعده صادق ۲ معرفی موشک بالستیک سجیل ؛ دردانه سپاه در حمله به اسرائیل هزینه سنگین اسرائیل برای دفع حملات موشکی ایران تعداد موشک‌های ایران در حمله به اسرائیل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*