تست سرعت شارژ آیفون 16 پرو مکس

نتیجه تست سرعت شارژ آیفون 16 پرو مکس شما را ناامید می‌کند

نتیجه تست سرعت شارژ آیفون 16 پرو مکس مشخص شد. گوشی iPhone 16 Pro Max در این آزمایش عملاً پیشرفت محسوسی در نرخ شارژ تجربه نکرده است.

اپل به‌تازگی سری آیفون 16 را با عمر باتری طولانی‌تر و سرعت شارژ بالاتر روانه بازار کرد. البته این شرکت آمریکایی به‌صورت دقیق ظرفیت باتری و سرعت شارژ این گوشی های موبایل را مشخص نکرد، اما گزارش‌ها حکایت از این دارند که همه مدل‌های این سری از شارژ 45 واتی پشتیبانی می‌کنند و دست کم روی کاغذ باید خیلی سریع‌تر از آیفون 15 شارژ شوند. با وجود این، تست سرعت شارژ آیفون 16 پرو مکس، بالارده‌ترین نسخه گوشی پرچمدار اپل، امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.

سرعت شارژ آیفون 16 پرو مکس، بی‌تفاوت از قبل

«چارجرلب» (ChargerLAB) اخیراً تست شارژ آیفون 16 پرو مکس را ترتیب داد. اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که این گوشی چیپ الکترونیک مارکر ندارد. این چیپ در کابل‌های یواس‌بی تایپ سی مسئول انتقال توان و داده‌ها است و شارژرهای یواس‌بی پی‌دی که سرعت انتقال داده بالاتری دارند، از همین چیپ بهره می‌برند.

آیفون 16 پرو مکس با شارژر 140 واتی و کابل اصلی خود، با سرعت 30.19 وات در تست مذکور شارژ شد. این درحالی است که انتظار می‌رفت حداقل سرعتی در محدوده 45 وات داشته باشد.

تست سرعت شارژ آیفون 16 پرو مکس

با توجه به این تست، سرعت شارژ 16 پرو مکس حداکثر به 30 وات می‌رسد. این فقط کمی بیشتر از سرعتِ 27 واتی شارژ آیفون 15 پرو مکس است. هرچند بهبودی در سرعت شارژ گوشی پرچمدار جدید اپل صورت گرفته، این بهبود آنقدر ناچیز است که در عمل تفاوت محسوسی برای کاربر ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند کاربران آیفون 15 پرو مکس را متقاعد به خرید نسخه جدید کند.

چارجرلب حتی گوشی پرچمدار جدید اپل را با شارژرهای دیگر هم به آزمایش گذاشت و این گوشی در بیشترین حالت به سرعت 31.86 واتی دست پیدا کند؛ عملاً بی‌تفاوت از سرعت شارژر اصلی.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*