عملیات وعده صادق 2

عملیات وعده صادق 2 به روایت ویدیو؛ در حمله موشکی ایران به اسرائیل چه گذشت؟

عملیات وعده صادق 2 در عصر سه شنبه 10 مهر 1403 به وقوع پیوست و ایران با یک حمله موشکی گسترده، یک هشدار جدی برای اسرائیل صادر کرد.

پس از ترور اسمائیل هنیه، دبیر کل حماس در تهران، ترور سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان و همچنین سایر ترورها و جنایت‌هایی که اخیرا اتفاق افتادند، جمهوری اسلامی ایران با یک حمله موشکی گسترده، انتقام خود از اسرائیل را گرفت و البته یک هشدار جدی برای رژیم صهیونیستی صادر کرد. ایران در عملیات نظامی وعده صادق 2 از موشک‌های قدر F، عماد، سجیل، فتاح 1 و خیبرشکن استفاده کرد و نقاط مختلف در حیفا و تل آویو را هدف قرار داد. به‌گفته مسئولان، حدود 90 درصد موشک‌های شب گذشته سپاه پاسداران به هدف اصابت کردند و ظاهرا علاوه بر این حمله موشکی، یک حمله سایبری گسترده نیز به‌صورت همزمان روی سامانه‌های پدافندی اسرائیل انجام شد.

عملیات وعده صادق 2

نکته قابل توجه در عملیات وعده صادق 2، ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی اسرائیل و گنبد آهنین در برابر موشک‌های ایران بود. الجزیره درباره این حمله موشکی نوشته است ایران بدون اطلاع قبلی و به‌صورت غافلگیرانه به اسرائیل حمله کرد و به همین دلیل اسرائیل، آمریکا و متحدانش، فرصت زیادی برای رهگیری موشک‌ها نداشتند. این رسانه همچنین موشک هایپرسونیک فتاح را برگ برنده ایران در این عملیات، عنوان کرد. شبکه ان بی سی نیز اعلام کرد آتش موشک‌های شلیک شده ایران، آسمان اسرائیل را روشن کردند.

ویدیوی اتفاقاتی که در عملیات وعده صادق 2 رخ داد

در ادامه می‌توانید ویدیویی از اتفاقاتی که شب گذشته در حمله موشکی ایران به اسرائیل رخ داد را مشاهده کنید.

سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد سپاه پاسداران با عملیات ارزشمند موشکی خود توانست پایگاه‌های مهمی در رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهد، به‌گفته او، در عملیات وعده صادق 2 فقط پایگاه‌های نظامی زده شده و سه پایگاه نظامی هوایی اصلی رژیم صهیونیستی، موساد به‌عنوان مرکز ترور، پایگاه هوایی نواتیم به‌عنوان پایگاه هواپیماهای F۳۵، پایگاه هوایی هاتسریم به‌عنوان پایگاهی که برای ترور شهید سید حسن نصرالله مورد استفاده قرار گرفت، رادارهای راهبردی و همچنین مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم در منطقه پیرامون غزه که قتل‌عام مردم غزه را بر عهده داشتند، مورد هدف قرار گرفتند.

همچنین بخوانید:
ایران در حمله وعده صادق ۲ به اسرائیل از چه موشک‌ هایی استفاده کرد؟ تعداد موشک‌های ایران در حمله به اسرائیل معرفی موشک بالستیک سجیل ؛ دردانه سپاه در حمله به اسرائیل چرا موشک‌های هایپرسونیک توسط هیچ رادار و پدافندی رهگیری و منهدم نمی‌شوند سرعت موشک های هایپرسونیک چقدر است و چرا اینقدر مخوف هستند؟ مقایسه وسعت سرزمینی ایران و اسرائیل روی نقشه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*