قیمت خودرو طی ماه های آینده

آیا قیمت خودرو طی ماه های آینده افزایش خواهد داشت؟

با توجه به شرایط فعلی که کشور درگیر آن است و رویدادهای مهم پیش رو، پیش‌بینی کارشناسان از قیمت خودرو طی ماه های آینده چیست؟

بازار خودرو شش ماهه اول سال 1403 را با همه پستی و بلندی‌هایش پشت سر گذاشت و هم اکنون وارد شش ماهه دوم شده و باید دید که در ماه‌های آینده، قرار است چه اتفاقاتی برای قیمت محصولات خودروسازان و میزان تولید آن‌ها بیفتد. در ماجرای قیمت خودروهای داخلی، عده‌ای شورای رقابت را مقصر اصلی قیمت‌ها می‌دانند و برخی دیگر باور دارند که دولت ترمز افزایش نرخ ماشین را کشیده و اجازه تنظیم قیمت‌ها را نمی‌دهد.

پیش بینی قیمت خودرو طی ماه های آینده

در شش ماهه نخست سال شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی بودیم؛ تا جایی که پراید نیم میلیارد تومانی شد و قیمت سایر خودروها سر به فلک کشید. بررسی اوضاع و شرایط سیاسی و اقتصادی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از آینده، نشان می‌دهد که احتمال در نیمه دوم سال جاری باید منتظر افزایش قیمت‌ها باشیم.

برای مثال پس از اتفاقات اخیر که منجر به شهادت چند تن از اعضای جبهه مقاومت شد، شاهد افزایش نرخ دلار و به تبع آن گران شدن خودروها بودیم. شرایط منطقه، نوسانات نرخ ارز و تحولات سیاسی که می‌تواند منجر به پیروزی ترامپ یا هریس شود، روی قیمت محصولات خودرویی تأثیرگذار است.

قیمت خودرو طی ماه های آینده

از مهم‌ترین نگرانی‌های فعلی، افزایش دامنه درگیری‌ها در خاورمیانه و رشد قیمت نفت و ارز است که می‌تواند در صورت تداوم، نرخ دلار را افزایش داده و باعث تورم شود. در صورت تحقق شرایط فوق، بازار خودرو مستقیما تحت تأثیر قرار می‌گیرد و به احتمال زیاد به سمت گرانی قدم بردارد.

دومین عامل مهمی که در افزایش قیمت خودروها دخیل بوده، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا است. البته هنوز تأثیر قطعی این عامل مشخص نشده، اما می‌تواند با پیروزی هر یک از کاندیداها و اعمال سیاست‌های اقتصادی و سیاسی آن‌ها علیه کشورمان، تأثیر منفی در اقتصاد و به تبع آن صنعت خودرو بگذارد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت خودرو

قطعا تداوم هر یک از این عوامل می‌تواند خریداران و فروشندگان را در شرایط نامساعدی قرار دهد و تصمیم‌گیری‌های ایشان را با مشکل مواجه کند. به نظر می رسد که برای تعدیل قیمت ها در شش ماهه دوم باید تولید خودروهای داخلی افزایش یابد و واردات خودرو با قدرت زیاد ادامه پیدا کند.

قیمت خودرو طی ماه های آینده

به هر صورت، مهم‌ترین نقش برعهده نرخ ارز و نوسانات آن طی ماه‌های آینده است. کارشناسان بازار خودرو باور دارند که نباید در نیمه دوم سال 1403 منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم و احتمالا با افزایش نرخ محصولات و همچنین کاهش قدرت خرید مردم، رکود ایجاد شود.

با توجه به تنش‌های خاورمیانه، افزایش نرخ ارز و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان، پیش‌بینی می‌شود که بازار خودرو با افزایش قیمت همراه باشد و در پی آن شاهد یک رکود گسترده باشیم که نشان دهنده کاهش قدرت خرید مردم و گرانی کالا است. پیش‌بینی شما در رابطه با قیمت خودرو در نیمه دوم سال جاری چیست؟

در گجت نیوز بخوانید:
قیمت تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید در بازار ایران مشخص شد قیمت سوزوکی فرانکس برای عرضه در بازار ایران مشخص شد تویوتا کرولا کراس هیبرید در بازار ایران قیمت خورد قیمت کی ام سی A5، کراس اوور جدید کرمان موتور در بازار ایران مشخص شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*