نیسان کیکس 2025

نیسان کیکس 2025، زیبا و مدرن تر از همیشه رونمایی شد

کمپانی خودروسازی Nissan ژاپن، از کراس اوور کامپکت نیسان کیکس 2025 با ظاهری بازطراحی شده و موتور تنفس طبیعی جدید رونمایی کرد.

نیسان کیکس، یکی از جدیدترین محصولات این شرکت ژاپنی است که به عنوان جانشین نسخه جوک و با اتکا به ارائه قیمت مناسب و امکانات بالا از سال ۲۰۱۶ تولید و به بازار جهانی عرضه می‌شود. لازم به‌ذکر است نسل اول این کراس اوور کامپکت در دور جدید واردات خودرو به کشورمان نیز توسط نامی خودرو در ایران عرضه شده است.

طبق آخرین اخبار خودرو، نسخه 2025 از نسل جدید این کراس اوور جذاب با پیشرانه ارتقاء یافته و امکانات بالا رونمایی شده است. در ادامه به معرفی نیسان کیکس 2025 می‌پردازیم.

معرفی نیسان کیکس ۲۰۲۵، کراس اوور خوش قیمت ژاپنی

نمای جلو نیسان کیکس 2025

نیسان کیکس جدید کاملآ از طراحی جدیدی به نسبت نسخه قبلی سود برده است. در نمای جلو سبک طراحی جدید محصولات نیسان که در لفافه با جلوپنجره V-Motion ادغام شده را شاهد هستیم. چراغ‌های اصلی فول LED جلو در بالاترین قسمت سپر خودرو قرار گرفته‌اند و همچنین ۴ نوار خطی دی‌لایت بصورت طبقه ای و هماهنگ خودنمایی می‌کنند. در نمای عقب نیز شاهد طراحی جدید چراغ ها شبیه به حرف L هستیم که توسط یک نوار مشکی به هم وصل شده‌اند.

در قسمت پایینی نمای جانبی، متریال پلاستیکی خاکستری با بافت جذاب الگوی شطرنجی بکار رفته است که مانند سقف دو رنگ، به کیکس شخصیتی خاص می‌بخشد و البته آسیب به بدنه و افت قیمت خودرو را در تصادفات بسیار جزئی کاهش می‌دهد. همچنین رینگ‌های سه پره‌ای 19 اینچی در مدل SR به‌طور قابل‌توجهی جذاب هستند.

نمای عقب نیسان کیکس 2025

خطوط مستقیم خودرو که بصورت سراسری مشاهده می‌شود در امتداد بدنه نیز کشیده شده‌اند و فقط در ستون C که سقف شناور نیسان همچنان وجود دارد، کمی تغییر می‌کنند. نیسان هفت رنگ متفاوت را برای این خودرو ارائه می‌دهد که همه آنها به‌جز رنگ متالیک خاکستری دارای سقف مشکی هستند؛ برای متالیک خاکستری سقف قرمز در نظر گرفته شده است. به طور کلی نیسان در طراحی نسل جدید این خودرو سنگ تمام گذاشته تا ایرادات نسخه قبل که بیشتر به نمای ظاهری آن وارد بود را از بین ببرد.

نیسان کیکس 2025 از لحاظ فیزیکی نیز بزرگ‌تر شده است. با 8.4 اینچ فاصله از زمین، کیکس 2025 در مقایسه با مدل قبلی خود 3 اینچ بلندتر، 1 اینچ بالاتر و تقریباً 2 اینچ عریض‌تر شده است.

قوای محرکه Nissan Kicks 2025

نیسان که مدت‌ها به خاطر موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر ضعیف خود با انتقادات زیادی از سوی مشتریان مواجه بود، Kicks 2025 را با یک پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی با قدرت 141 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتن متر عرضه کرده است. این پیشرانه تنها 20 اسب بخار قدرت بیشتری به نسبت نسل قبلی با موتور 1.6 لیتری ارائه می‌دهد، اما با این وجود یک پیشرفت است.

یک گیربکس CVT (گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته) مجموع توان را به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ (در صورت تجهیز به AWD اختیاری) منتقل می‌کند. مدل‌های مجهز به AWD همچنین یک حالت رانندگی «برفی» به حالت‌های استاندارد معمولی، اکو و اسپرت اضافه می‌کنند.

طراحی کابین و امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور نیسان کیکس

نمای داشبورد نیسان کیکس 2025

کابین نسخه جدید نیسان کیکس نیز به اندازه نمای بیرونی آن دستخوش تغییرات زیادی شده است. در همه مدل‌ها، کلاستر راننده تمام دیجیتال و نمایشگر مرکزی یکپارچه استفاده شده است. با این حال اندازه نمایشگرها متفاوت است. در مدل S دو صفحه نمایش 7 اینچی وجود دارد، در حالی که در مدل SV یک نمایشگر 12.3 اینچی در مرکز قرار دارد. در مدل SR دو نمایشگر 12.3 اینچی به کابین حالتی مدرن و دیجیتال بخشیده‌اند.

تریم فول این به آپشن‌هایی نظیر سیستم چهارچرخ محرک هوشمند (I-AWD)،  سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو و ساب، سانروف پانوراما، پد شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد (Auto Hold)، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها (TPMS)، تعویض حالت رانندگی (Drive Mode)، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و سردکن، تنظیم برقی صندلی‌ راننده و سرنشین، و… مجهز شد است.

همچنین این خودرو به سیستم کمک‌راننده ProPilot شامل کروز کنترل تطبیقی (ACC)، رادار نگهدارنده بین خطوط (LKA)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، نظارت بر نقاط کور (BSM)، هشدار ترافیک عقب (RCTA)، پارک خودکار (PAS)، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی (TSR)، هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم ناوبری ماهواره ای جهانی (GNSS) مجهز شده است.

عملکرد پروپایلوت نیسان زمانی جلب توجه می‌کند که نقش آن در ایمنی رانندگی مشخص می‌شود. هنگام رها کردن فرمان به‌مدت ۱ تا ۲ ثانیه، سنسورهای موجود در آن فعال شده و به‌راننده اخطار می‌دهند. آلارم ایمنی پروپایلوت با بوق ممتد و اخطار «دست روی فرمان» در کلاستر انجام می‌شود و درصورت عدم توجه، بوق ممتد غیرقابل تحمل خواهد شد. پس از گذشت ۱۲ تا ۱۳ ثانیه و ادامه‌ عدم توجه راننده، سیستم ترمز به‌صورت خودکار وارد عمل می‌شود. ابتدا ترمزگیری شدید انجام می‌شود تا با تکان خودرو راننده از خواب احتمالی بیدار شود؛ سپس فلاشرها روشن شده و خودرو به‌طور خودکار کاملاً در لاین خود متوقف می‌شود.

تخمین زده می‌شود قیمت نیسان کیکس 2025 در مدل پایه از 23 هزار و 220 دلار آغاز و در تریم فول به 31 هزار دلار برسد.

همچنین بخوانید:
نیسان سنترا ۲۰۲۵، نسل جدید سدان ارزان قیمت ژاپنی معرفی شد نسل جدید نیسان قشقایی با این قیمت روانه بازار ایران شد نیسان تیانا، سدان محبوب ژاپنی دوباره به ایران آمد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*