تبلیغات گوشی اندروید

راهکارهای خلاص شدن از شر تبلیغات آزاردهنده در گوشی های اندروید

اگر از نمایش پیاپی تبلیغات آزاردهنده در گوشی اندروید خود کلافه شده‌اید و دنبال روشی برای خلاص شدن از شر آن‌ها هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

در کنار تمامی لذت‌هایی که گوشی‌ها و گجت‌های مدرن برای مردم سرتاسر دنیا به ارمغان آورده‌اند برخی ویژگی‌های آزاردهنده تکنولوژی مدرن نیز به‌طور دائمی به آزار و اذیت کاربران می‌پردازند. یکی از آزاردهنده‌ترین ویژگی‌های گوشی های مدرن خصوصا محصولات اندرویدی نمایش تبلیغات متعدد در این دستگاه‌هاست که هم تمرکز کاربران را از بین برده و هم حس عدم امنیت به آن‌ها القا می‌کند.

حتما برای شما هم پیش آمده که اندکی پس از کلیک روی یک لینک یا اطلاعات یک محصول با سیلی از تبلیغات مربوط به سرویس‌ها و محصولات مشابه روبرو شوید. این مساله ممکن است گاهی باعث ترس شما از تکنولوژی و نگرانی از به خطر افتادن امنیتتان شود. با این حال راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از این تبلیغات آزاردهنده در گوشی های اندروید رها شوید.

چگونه نمایش تبلیغات در گوشی های اندرویدی را متوقف کنیم؟

نمایش تبلیغات در گوشی‌های مدرن فرآیندی پیچیده و چندلایه‌ای‌ست که ریشه در اعماق سیستم عامل و رابط کاربری دستگاه شما دارد. برای حذف تبلیغات شیائومی و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌توانید از پنج روشی که در ادامه به آن می‌پردازیم، استفاده کنید.

غیرفعال کردن گزینه Ad Topics در سیستم عامل اندروید

ویژگی Ad Topics قابلیتی است که در اختیار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی قرار گرفته تا از طریق آن بتوانند نمایش تبلیغات موضوعی در اپلیکیشن‌های خود را مدیریت کنند.‌ این سرویس بر اساس اپلیکیشن‌هایی که اخیرا استفاده کرده‌اید کار می‌کند و محتواهای مورد اهمیت برای نمایش تبلیغات را کنترل و مدیریت می‌نماید.

قابلیت Ad Topics

برای این که بتوانید محتواهایی که به آن‌ها علاقه ندارید را مسدود کنید باید اندکی با اپلیکیشن‌های مختلف کار کنید تا اطلاعاتتان توسط آن‌ها جمع‌آوری شود. با این حال اگر به محض خرید گوشی جدید اندرویدی خود این قابلیت را غیرفعال کنید عملا ساخت پروفایل اختصاصی برای نمایش هدف‌دار تبلیغات را متوقف خواهید کرد.

برای غیرفعال کردن Ad Topics لازم است وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و از بخش Privacy وارد قسمت Ads، سپس Ad Privacy و در نهایت Ad Topics شوید. در این بخش لازم است که گزینه Allow Ad Topics را غیرفعال کنید تا ساخت پروفایل تبلیغاتی مخصوص شما متوقف شود.

غیرفعال کردن قابلیت پیشنهاد اپلیکیشن‌ها توسط اپلیکیشن‌های دیگر

این قابلیت نیز عملکردی بسیار شبیه به بخش Ad Topics دارد؛ با این تفاوت که تمرکز آن روی پیشنهاد اپلیکیشن‌ها به کاربر توسط دیگر اپلیکیشن‌هاست. برای مثال اگر این قابلیت در گوشی شما فعال باشد و به‌طور دائم از فیسبوک استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که اپلیکیشن X توسط فیسبوک به شما پیشنهاد شود.

تبلیغات گوشی اندروید

همانند قبل می‌توانید علاوه بر این که پیشنهاد اپلیکیشن‌های خاصی را محدود می‌کنید، این قابلیت را به‌طور کلی در گوشی اندروید خود غیرفعال کنید تا نمایش تبلیغات مرتبط با آن به‌طور کامل متوقف شود. برای غیرفعال کردن این قابلیت نیز بار دیگر وارد صفحه تنظیمات و سپس Privacy شده و از آن‌جا به بخش Ads و سپس Ad Privacy بروید. این بار، گزینه‌ای که باید غیرفعال کنید App-suggested Ads نام دارد.

غیرفعال کردن قابلیت سنجش تبلیغات (Add measurement)

اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از ابزار «سنجش تبلیغات» اطلاعاتی از شما و تاریخچه کار با گوشی‌تان را از اندروید درخواست کنند و از این طریق به اثربخش بودن تبلیغات خود پی ببرند. این داده‌ها البته به‌طور طولانی‌مدت روی گوشی شما قرار نداشته و در بازه‌های زمانی کوتاه از دستگاه حذف می‌شوند. با این وجود دسترسی توسعه‌دهندگان و تبلیغ‌کنندگان به اطلاعات کاربر می‌تواند حس ناخوشایندی داشته باشد.

قابلیت Ad Measurement

سیستم عامل اندروید البته راه حلی را برای این مشکل در نظر گرفته و به کاربران امکان می‌دهد که دسترسی توسعه‌دهندگان به این اطلاعات کاربر را مسدود کنند. برای انجام این کار، وارد بخش تنظیمات، Privacy و سپس Ads شده و از آن‌جا به بخش Ad Privacy بروید. در صفحه ظاهر شده وارد تب Ad measurement شده و قابلیت Allow Ad Measurement را در حالت خاموش قرار دهید.

خاموش کردن فعالیت وب و اپلیکیشن‌ها (Web & App Activity)

قابلیت Web & App Activity میزان و نحوه استفاده کاربر از گوشی موبایل مثل سایت‌های بررسی شده، اپلیکیشن‌های مورد استفاده و موقعیت‌های مکانی کلیدی کاربر را ذخیره کرده و برای افزایش سرعت جستجو مورد استفاده قرار می‌دهد. این قابلیت از اساس بسیار کاربردی بوده و بسیار مفید به نظر می‌رسد. با این وجود اشتراک‌گذاری آن با تبلیغ‌کنندگان و استفاده از داده‌های شخصی کاربران برای شخصی‌سازی نحوه نمایش تبلیغاتی جایی‌ست که ممکن است بسیاری کاربران به آن اعتراض داشته باشند.

تبلیغات گوشی اندروید

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به امنیت اطلاعات خود اهمیت زیادی می‌دهید و حس می‌کنید اشتراک‌گذاری این اطلاعات نقض حریم شخصی‌تان به شمار می‌رود، می‌توانید در چنین گام ساده قابلیت Web & App Activity را غیرفعال کنید. برای این کار اپلیکیشن گوگل را باز کرده و روی آیکون پروفایل خود کلیک کنید. در گام بعدی گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کرده و از آن‌جا به بخش Privacy & Safety بروید. سپس در صفحه ظاهر شده گزینه Search History را انتخاب کنید و به بخش Saving to web & app activity بروید. در این بخش می‌توانید با غیرفعال کردن قابلیت گفته‌شده، اشتراک‌گذاری داده‌های مهم خود با سرویس‌های تبلیغاتی را متوقف کنید.

حذف آیدی تبلیغاتی

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید برای توقف نمایش تبلیغات نامربوط در گوشی های اندرویدی استفاده کنید، حذف آیدی تبلیغاتی (advertising ID) است. آیدی تبلیغاتی عموما توسط اپلیکیشن‌ها و با هدف شخصی‌سازی نمایش تبلیغات به کاربر استفاده می‌شود و حذف آن می‌تواند کنترل شما روی نمایش این محتوا را کاهش دهد.

حذف آیدی تبلیغاتی

با این وجود با حذف Advertising ID می‌توانید تمامی اطلاعاتی که از شما در اختیار اندروید قرار دارد را پاک کرده و از این طریق عملا تنظیمات تبلیغاتی خود را ریسِت کنید و با یک آی دی جدید به کاربری خود با گوشی ادامه دهید. برای حذف آیدی تبلیغاتی به بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود رفته و سپس به بخش Privacy و سپس Ads بروید. در این بخش می‌توانید گزینه Reset advertising ID را انتخاب کرده و در پنجره ظاهر شده گزینه Delete advertising ID را انتخاب کنید.

با انجام مراحلی که در بالا اشاره شد می‌توانید تا حدی از نمایش بیش از اندازه تبلیغات در گوشی اندرویدی خود جلوگیری کنید. البته دقت کنید که در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد عادی دستگاه در صورت انجام هریک از این مراحل لازم است که با پیمودن مجدد مراحل گفته شده، تنظیمات را به حالت اولیه خود برگردانید.

در گجت نیوز بخوانید:
چگونه از تبلیغات مزاحم پاپ آپ در گوشی اندروید خود جلوگیری کنیم به زودی صفحه قفل گوشی های اندرویدی پر از تبلیغات می‌شود! تروجان خطرناک Necro تا کنون 11 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده است ترفند جدید شیائومی برای غیرفعال کردن تبلیغات آزاردهنده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*