واکنش منفی به فیلم جوکر 2 جنون مشترک

جوکر ۲ بدترین فیلم تاریخ شد

جوکر 2 (جنون مشترک) پس از چندین سال انتظار بالاخره اکران شد؛ ولی واکنش منفی منتقدان و طرفداران به فیلم Joker 2 باورنکردنی است.

سال 2019 بود که فیلم جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس و با نقش‌آفرینی واکین فینیکس روی پرده نقره‌ای سینما رفت و به‌سرعت به اثری محبوب بین دوست‌داران سینما و طرفداران دنیای دی‌سی تبدیل شد. تاد فیلیپس سپس در سال 2022 از تولید دنباله فیلم جوکر خبر داد؛ اما نکته مهمی که توجهات را به خود جلب کرد، متمایل شدن این فیلم به سبک موزیکال با حضور لیدی گاگا در نقش هارلی کوئین بود. به‌تازگی جوکر 2 (به‌صورت کامل، جوکر: جنون مشترک) بالاخره اکران شد، ولی در کمال تعجب با سیل گسترده‌ای از واکنش های منفی مواجه شده است.

واکنش منفی منتقدان و طرفداران به فیلم جوکر 2

جوکر 2، یکی از فیلم‌های مورد انتظار 2024، بالاخره در 4 اکتبر مصادف با 13 مهر به اکران رسید، ولی واکنش‌های اولیه به آن خبر از شکست تیم تولیدکننده این فیلم می‌دهند. حداقل در زمان نگارش این مطلب، فیلم جدید جوکر امتیاز 33 درصدی از منتقدان در راتن تومیتوز دریافت کرده و در وب‌سایت IMDb با 47 هزار رای، امتیاز 5.3 برای آن ثبت شده است.

امتیاز آی ام دی بی فیلم جوکر 2 جنون مشترک

روایت غیرمنسجم، رویکرد موزیکال، نبود عمق روان‌شناختی و پایان‌بندی عجیب این فیلم از جمله دلایل واکنش منفی تماشاگران به جوکر: جنون مشترک بوده‌اند. برخی از طرفداران حتی آن را بدترین فیلمی که تاکنون دیده‌اند توصیف کرده‌اند و معتقدند که این فیلم نه تنها دنباله‌روی مسیر فیلم قبلی نیست، بلکه توهینی به آن به حساب می‌آید.

این در حالی است که عوامل فیلم Joker 2 از نسبت دادن صفت «موزیکال» به آن خودداری می‌کنند. لیدی گاگا در جشنواره فیلم ونیز اظهار داشت که این فیلم لزوماً یک اثر موزیکال نیست و حتی تفاوت‌هایی با این دست از آثار دارد. به عقیده او، المان موسیقی در این فیلم صرفاً وسیله‌ای برای شخصیت‌ها جهت ابراز احساساتشان است. همچنین تاد فیلیپس ساخته خود را موزیکال نمی‌داند و مشابه لیدی گاگا، معتقد است که شخصیت جوکر از موسیقی برای بیان درونیات خود استفاده می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*