صدا و سیما

نتیجه شکایت صدا و سیما از آپارات اعلام شد

دیوان عالی کشور پس از 9 سال، به اختلاف حقوقی میان صدا و سیما و آپارات بر سر انتشار غیرقانونی محتوا پایان داد و حکم خودش را صادر کرد.

با طرح دعوی سازمان صدا و سیما علیه آپارات به دلیل انتشار غیرقانونی محتواهای این سازمان و نقض مالکیت فکری، پرونده‌ حقوقی طولانی‌مدتی شکل گرفت. پس از 9 سال کشمکش قضایی و صدور احکام اولیه توسط دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر به نفع صدا و سیما، دیوان عالی کشور طی ماه پیش با صدور حکمی جدید، مدیرعامل آپارات را تبرئه کرد و به این اختلاف پایان داد.

بیشتر بخوانید:

وزیر ارتباطات: خبرهای خوبی در مورد فیلترینگ در راه است

در حکم دیوان عالی کشور درباره رأی دادگاه بدوی آمده است:

شرکت دادخواه فعالیتش میزبان‌محور است و از محیط میزبان و کاربران با رعایت قوانین سایت نسبت به بارگذاری محتوا اقدام می‌نمایند و مسئولیت آن نیز مطابق مقررات جاری استنادی برعهده کاربر می‌باشد. در ادامه همچنین تاکید شده که میزبان درصورتی مسئولیت دارد که در اجرای دستورات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یا مقام قضایی تعلل و کوتاهی کرده باشد.

این حکم قضایی نوآورانه می‌تواند به عنوان یک الگو برای حل و فصل بسیاری از اختلافات و چالش‌هایی که در طول سال‌های گذشته گریبانگیر تمامی پلتفرم‌ها و سایت‌های کاربرمحور بوده است، مورد استفاده قرار گیرد.

شکایت صدا و سیما

در گجت نیوز بخوانید: