کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2024

نمایش نوآوری و هوش مصنوعی در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2024

کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2024 موسوم به SDC24 در کالیفرنیای آمریکا برگزار شد و سامسونگ به نمایش چشم‌انداز آینده و نوآوری‌های خود پرداخت.

شرکت سامسونگ الکترونیکس در کنفرانس توسعه دهندگان سالانه خود با عنوان SDC24 که اخیرا در شهر سن‌خوزه کالیفرنیا برگزار شد، آخرین دستاوردها و چشم‌انداز آینده خود را در حوزه نرم‌افزار، سرویس‌ها و پلتفرم‌های نوین به نمایش گذاشت. این رویداد مهم، فرصتی مغتنم برای توسعه‌دهندگان و متخصصان صنعت فناوری بود تا با آخرین نوآوری‌های سامسونگ آشنا شوند و از نزدیک با رویکردهای این شرکت در جهت توسعه اکوسیستم هوشمند و یکپارچه آن آشنایی پیدا کنند.

در دهمین دوره کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ (SDC24) که با حضور گسترده بیش از 3000 نفر از توسعه‌دهندگان، شرکای تجاری و اصحاب رسانه از سراسر جهان و با موضوع «هوش مصنوعی برای همه: یک دهه نوآوری آزاد و فراتر از آن» برگزار شد، مباحثی پیرامون نقش هوش مصنوعی در زندگی روزمره و چشم‌انداز یک دهه نوآوری آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

چشم‌انداز تجربیات شخصی و امن هوش مصنوعی در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2024

در مراسم افتتاحیه کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ، جونگ هی هان، مدیرعامل و رئیس بخش تجربه محصول سامسونگ، چشم‌اندازی نوآورانه از آینده فناوری هوش مصنوعی را ترسیم کرد. وی با تاکید بر شخصی‌سازی و امنیت، از قابلیت‌های آینده دستگاه‌های سامسونگ پرده برداشت. بر اساس اظهارات جونگ هی هان، دستگاه‌های هوشمند سامسونگ در آینده قادر خواهند بود با تشخیص هویت کاربران و موقعیت مکانی آن‌ها، تجربیات شخصی‌سازی شده و ایمنی را برای کاربران فراهم آورند. او بر این باور است که با توجه به تنوع گسترده محصولات سامسونگ، این شرکت در موقعیتی ممتاز برای ارائه این سطح از شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار دارد.

کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2024

در ادامه این رویداد، داهیون کیم، معاون اجرایی و رئیس مرکز جهانی هوش مصنوعی دفتر تحقیقات سامسونگ، ضمن تشریح جهت‌گیری تحقیقات هوش مصنوعی و استراتژی‌های امنیتی شرکت، بر اهمیت حفظ حریم خصوصی کاربران در عصر هوش مصنوعی تاکید کرد. وی با اشاره به راهکارهای جامع سامسونگ برای حفاظت از داده‌های کاربران در محیط‌های هوش مصنوعی مبتنی بر دستگاه و ابری، بر تعهد این شرکت به توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی با حفظ استانداردهای بالای امنیتی تاکید کرد. همچنین داهیون کیم با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه هوش مصنوعی مولد، از همکاری سامسونگ با شرکای خود در جهت توسعه کاربردهای نوآورانه در حوزه‌های متن، تصویر و گفتار خبر داد و بر نقش محوری این فناوری در شکل‌دهی آینده هوش مصنوعی تاکید کرد.

تجربیات هوشمندتر با نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

شرکت سامسونگ با هدف ارتقای سطح تجربه کاربری مشتریان، در حال یکپارچه‌سازی فناوری هوش مصنوعی در سبد محصولات متنوع خود است. این شرکت، برنامه‌های بلندمدتی را برای گسترش اکوسیستم نرم‌افزاری One UI فراتر از دستگاه‌های تلفن همراه دنبال می‌کند تا بدین ترتیب، تجربه‌ای نرم‌افزاری یکپارچه و هماهنگ را برای تمامی محصولات مصرفی سامسونگ فراهم آورد. این رویکرد، نشان‌دهنده تعهد عمیق سامسونگ به نوآوری و ارائه راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت زندگی کاربران است.

سالی هیسون جونگ، مدیر راهبردی واحد تحقیق و توسعه بخش تجربه موبایل (MX) شرکت سامسونگ، در این خصوص اظهار کرد:

با هدف گسترش دسترسی کاربران به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا مجموعه ویژگی‌های هوشمند Galaxy AI را فراتر از دستگاه‌های پرچمدار خود به سری A نیز ارائه کند. همچنین، سامسونگ در تلاش است تا اکوسیستم گسترده‌تر گلکسی را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز کند. این رویکرد، نشان‌دهنده تعهد عمیق سامسونگ به دموكراتیزه کردن فناوری هوش مصنوعی و ارائه تجربیات هوشمندانه‌تر به کاربران در تمامی سطوح است.

وی همچنین از رونمایی نسخه جدید رابط کاربری One UI 7 در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد نسخه آزمایشی این رابط کاربری پیش از پایان سال جاری میلادی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. خانم جونگ در ادامه افزود ما در حال تحقیق و توسعه برای طراحی یک تجربه کاربری کاملاً نوآورانه هستیم. رابط کاربری One UI 7 تحولی بنیادین در ظاهر و عملکرد کلی سیستم ایجاد خواهد کرد.

کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2024

یانگ آ لی، مدیر تجربه کاربری بخش لوازم دیجیتال سامسونگ، با اعلام خبر توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی بیکسبی در حوزه خانه‌های هوشمند، از تلاش‌های این شرکت برای ارتقای سطح تعامل کاربران با لوازم خانگی خبر داد. او در ادامه بیان کرد با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای فناوری هوش مصنوعی، ما موفق شده‌ایم تا تعامل با لوازم خانگی را به سادگی مکالمه با یک دوست صمیمی تبدیل کنیم. هدف ما از این نوآوری، ایجاد تجربه‌ای روان و لذت‌بخش برای کاربران در محیط خانه‌های هوشمند است.

مون‌سو کیم، مدیر تحقیق و توسعه برنامه‌های کاربردی بخش نمایشگرهای شرکت سامسونگ نیز ضمن تشریح قابلیت‌های جدید دستیار صوتی بیکسبی، بر توانایی این دستیار در تسهیل دسترسی کاربران به محتوای دلخواه از طریق فرمان‌های صوتی ساده تاکید داشت. وی همچنین به معرفی قابلیت Samsung AI Cast پرداخت که امکان ارسال مستقیم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از دستگاه‌های تلفن همراه به تلویزیون های سامسونگ را فراهم می‌آورد. به‌گفته آقای کیم، این نوآوری‌ها، تلویزیون های سامسونگ را به پلتفرمی ایده‌آل برای تجربه تعاملات هوشمندانه با فناوری هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

در ماه ژانویه سال جاری، شرکت سامسونگ نسل جدیدی از راهکار مدیریت محتوای نمایشگرهای تجاری خود را با عنوان VXT رونمایی کرد. الکس وای لی، رئیس واحد تجربیات بصری بخش نمایشگرهای تجاری سامسونگ، در رویدادی ویژه، به تشریح شیوه‌های نوین ایجاد و مدیریت نمایشگرهای سازمانی با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی پرداخت. او همچنین بر طیف گسترده‌ای از راهکارهای کاربردی و پیش‌فرض موجود در این پلتفرم تاکید کرده و از توسعه‌دهندگان سراسر جهان دعوت به همکاری کرد. آقای لی با اشاره به چشم‌انداز روشن آینده VXT، بر اهمیت مشارکت فعال توسعه‌دهندگان در شکل‌دهی اکوسیستمی پویا و تولید اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های نوآورانه بر پایه این پلتفرم تاکید ویژه‌ای داشت.

به‌روزرسانی پلتفرم‌ها با نوآوری‌های جدید

در جریان این رویداد، شرکت سامسونگ علاوه بر معرفی دستاوردهای اخیر خود در حوزه‌های مختلف، از آخرین نسخه پلتفرم هوشمند SmartThings رونمایی کرد. این پلتفرم هوشمند با تکیه بر اصول همکاری آزاد و بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده، تجربه‌ای جامع‌تر و متناسب‌تر با نیازهای کاربران ارائه می‌کند. با این به‌روزرسانی، سامسونگ گامی بلند در جهت توسعه اکوسیستمی هوشمند و یکپارچه برداشته است.

کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2024

جائه‌یون جونگ، معاون اجرایی و رئیس بخش پلتفرم دستگاه‌های هوشمند SmartThings شرکت سامسونگ، ضمن معرفی فناوری نوین Home Insight، بر توانایی این فناوری در درک عمیق از سبک زندگی کاربران و ارائه گزارش‌ها و توصیه‌های شخصی‌سازی شده تأکید کرد. وی در ادامه گفت:

فناوری Home Insight با تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از دستگاه‌های هوشمند خانگی، قادر است الگوهای رفتاری کاربران را شناسایی کرده و بر اساس آن، گزارش‌های دقیقی از مصرف انرژی و سایر پارامترهای مرتبط با محیط خانه ارائه کند. همچنین، این فناوری با ارائه توصیه‌های هوشمندانه، به کاربران کمک می‌کند تا بهره‌وری انرژی را افزایش داده و تجربه زندگی بهتری را در خانه خود داشته باشند.

هوبوم کوان، نایب‌رئیس و مدیر پلتفرم دفتر تحقیقات سامسونگ، در سخنرانی خود به تشریح عملکرد پیشرفته سیستم عامل تایزن پرداخت. وی با تاکید بر تقویت این سیستم عامل توسط مدل‌های هوش مصنوعی و چیپ‌های واحد پردازش عصبی ساخت سامسونگ، از ارتقای سطح تعامل و همگرایی دستگاه‌های مبتنی بر تایزن با سایر محصولات سری گلکسی خبر داد. همچنین، آقای کوان با اشاره به معماری نرم‌افزاری بهینه شده تایزن، از تضمین دریافت به‌روزرسانی‌های سیستم عامل برای دستگاه‌های تایزن تا مدت هفت سال خبر داد. این نوآوری‌ها، گامی بلند در جهت ارتقای تجربه کاربری و افزایش طول عمر دستگاه‌های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود.

شین بایک، رئیس تضمین امنیت مرکز پلتفرم دستگاه شرکت سامسونگ، با تاکید بر تعهد این شرکت به توسعه مسئولانه فناوری هوش مصنوعی، از پایبندی سامسونگ به اصول اخلاقی حاکم بر این حوزه، از جمله انصاف، شفافیت و مسئولیت‌پذیری سخن گفت. وی با بیان این‌که این اصول، مبانی تمامی فعالیت‌های سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی را تشکیل می‌دهند، بر اهمیت خودکارسازی فرآیند تشخیص آسیب‌پذیری‌ها در جهت مقابله با تهدیدات روزافزون امنیتی تاکید داشت. آقای بایک در ادامه، از به‌کارگیری فناوری‌های هوش مصنوعی در فرایند بررسی‌های امنیتی محصولات جدید خبر داده و اعلام کرد نخستین دستگاه‌های مجهز به این قابلیت، محصولات مبتنی بر سیستم عامل تایزن خواهند بود. او همچنین به گسترش این فناوری در تمامی محصولات و خدمات سامسونگ در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد.

رشد اکوسیستم هوش مصنوعی با همراهی توسعه‌دهندگان و شرکا

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2024 (SDC24)، شرکت‌کنندگان شاهد رونمایی از نوآورانه‌ترین فناوری‌های نرم‌افزاری سامسونگ و دستاوردهای چشمگیر توسعه‌دهندگان این شرکت بودند. سامسونگ با اتخاذ رویکردی مبتنی بر همکاری آزاد با توسعه‌دهندگان و شرکای تجاری، به توسعه اکوسیستم هوش مصنوعی خود با هدف تقویت مزیت رقابتی در عصر هوشمندسازی ادامه خواهد داد. این رویداد، گواهی بر تعهد سامسونگ به پیشرفت مستمر در حوزه فناوری و ارائه راهکارهای نوآورانه برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون کاربران است.

همچنین بخوانید:
سامسونگ گلکسی A16 5G اینجاست؛ دریافت آپدیت‌ها تا ۶ سال آینده! مقایسه گلکسی S25 اولترا و گلکسی S24 اولترا؛ از پرچمدار 2025 سامسونگ انتظار چه پیشرفت هایی داریم؟ نخستین تصویر رابط کاربری وان یو آی ۷ روی گلکسی اس ۲۵ اولترا را مشاهده کنید
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*