پرده نمایش یا دیوار سفید

پرده نمایش یا دیوار سفید: کدامیک برای پروژکتور بهتر است؟

صفحه نمایش پروژکتور یک وسیله‌ی جانبی ضروری پروژکتور است. نمایش جذاب رنگ‌ها و جزئیات تصویر با صفحه نمایش ویدئو پروژکتور تضمین می‌شود. البته خیلی‌ها هم بخاطر اینکه هزینه‌های جانبی را فاکتور بگیرند، به نمایش روی دیوار سفید رضایت می‌دهند. در این مطلب که با الگوبرداری از وبلاگ تهران پروژکتور نوشته شده است به این می‌پردازیم که آیا بعد خرید ویدئو پروژکتور داشتن پرده نمایش یک ضرورت به شمار می‌آید؟

پرده نمایش یا دیوار سفید

مواد سازنده دیوار و پرده ها

نمایش بر روی دیوار یا پرده نمایش قابل اجرا است، اما نتایج به دست آمده کاملا متفاوت است. مهم‌ترین تفاوت این دو، بافت و مواد سازنده است.

پرده نمایش: صفحه نمایش پروژکتور، مخصوصا مدل‌های جدید، با پوششی خاص، سطح صاف و صیقلی دارند که بازتاب نور را به‌صورت یکنواخت و باکیفیت انعکاس دهد. در پرده نمایش‌های جدید از خرده‌های الماس برای افزایش انعکاس نور استفاده می‌شود.

دیوار: دیوارهای رنگ شده، به اندازه صفحه نمایش صاف و یکدست نیستند و این عامل بازتاب نور را تغییر داده و بر دقت آن تأثیر منفی می‌گذارد. بنابراین هر چقدر که دیوارها ناهموارتر، انعکاس نور ضعیف‌تر خواهد بود.

پرده نمایش یا دیوار سفید

سازگاری و انعطاف پذیری

یکی از تفاوت‌های مهم پرده نمایش ویدئو پروژکتور و دیوار، قابل حمل بودن و جابجایی آن‌ها است:

پرده نمایش ویدئو پروژکتور: پرده نمایش‌ها با در نظر گرفتن استانداردهای لازم، به‌طورد اختصاصی برای نمایش ویدئو و عکس طراحی شده‌اند. آن‌ها در قاب و چارچوب منظمی ارائه می‌شوند. برخی از جدیدترین مدل‌های پرده نمایش‌های موتوری، خیلی آسان باز و بسته می‌شوند.

دیوار: دیوارها ثابت و غیر قابل جابجایی هستند، بنابراین آن‌ها هستند که جایگاه نصب ویدئو پروژکتور را تعیین می‌کنند. رنگ و طرح دیوار، می‌تواند بازتاب نور را تحت تأثیر قرار داده و یا حتی باعث خستگی و آزار چشم شود. بهترین دیوار برای نمایش پروژکتور، دیوار با رنگ خنثی و مات است.

پرده نمایش یا دیوار سفید

هزینه تمام شده

قیمت صفحه نمایش ویدئو پروژکتور، یک عامل بازدارنده برای خرید پرده نمایش است. اما اگر در فکر تدارک یک سینمای اختصاصی حرفه‌ای هستید که از تماشای جزئیات و رنگ‌ها واقعی لذت ببرید، خرید صفحه نمایش ویدئو پروژکتور تصمیمی منطقی است. انواع پرده نمایش‌های قابل حمل، پرده نمایش‌های موتوری و امثالهم برای کاربردهای مختلف در دسترس است. (برای داشتن ویدئو پروژکتور کافی است سری به بورس خرید و فروش پروژکتور در تهران بزنید!)

پرده نمایش ویدئو پروژکتور: برای تماشای تصاویر مطابق با توانمندی واقعی ویدئو پروژکتور، خرید صفحه نمایش ویدئو پروژکتور انتخاب خوبی است. اگرچه که هزینه‌ی اضافه برای شما دارد اما تجربه بصری خوبی برای شما به ارمغان می‌آورد.

دیوار: قطعا جایی که قرار است سینمای اختصاصی شما باشد باید یک دیوار بزرگ و یکدست داشته باشد. بنابراین با هزینه‌های حداقلی، مثل صاف کردن دیوار، رنگ سفید مات و یا حتی کشیدن یک قاب، می‌توانید آن را به ویژگی‌های پرده نمایش نزدیک سازد.

مزایای استفاده از دیوار سفید

استفاده از دیوار سفید به عنوان پرده نمایش، گزینه‌ای کم دردسر برای افرادی است که می‌خواهند هزینه‌های اضافه را فاکتور بگیرند. از مزایای استفاده از دیوار سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه

اگر دیوار سالن و اتاق کنفرانس شما صاف و در شرایط خوبی باشد، می‌توانید از آن به‌جای صفحه نمایش استفاده کنید.

راه اندازی آسان

با دیوار صاف و مات، دیگر دردسر نصب پرده نمایش را ندارید. فقط کافی است که پروژکتور را نصب کرده و مستقیماً روی یک دیوار تمیز و سفید تصاویر را مشاهده کنید.

طراحی مینیمالیستی

برای کسانی که به دنبال ظاهری تمیز و مرتب در فضای خود هستند، استفاده از دیوار، نیاز به تجهیزات اضافی را از بین می‌برد.

اندازه قابل تنظیم

اندازه طرح‌ریزی را بدون محدودیت قاب صفحه نمایش، به‌راحتی می‌توان تنظیم کرد.

خلاصه: پرده نمایش گزینه بهتری است!

تمامی این موارد که لحاظ کنیم؛ متناسب با هزینه‌ای که متحمل می‌شویم می‌توان نتیجه گرفت که خرید پرده نمایش نمی‌تواند در مقایسه با هزینه کلی عدد نامعقول و غیر ضروری باشد. به‌علاوه آزادی عمل شما را در بر پا کردن سالن نمایش فراهم می‌کند و کیفیت تصویر بهتری (در اغلب موارد در مقایسه با دیوار سفید) برای شما به ارمغان می‌آورد. این موضوع در اکثر تاچ اسکرین‌ها و بردهای هوشمند هم صادق است و دلیل داشتن یک ال سی دی مناسب در این تجهیزات در نظر گرفتن همین موارد است. (برای مشاهده قیمت و خرید برد هوشمند روی لینک کلیک کنید.)

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*