سوپرکار HF-11

این سوپرکار ناشناخته روی دست پورشه می‌زند

خودروسازی کمترشناخته‌شده از یک سوپرکار 6 سیلندر تخت با عنوان HF-11 پرده برداشت؛ خودرو سوپر اسپرتی که طراحی پیشرانه خود را به رخ پورشه می‌کشد.

اگر پیگیر اخبار خودرو هستید و از خودروهای برقی کسل‌کننده خسته شده‌اید، باید بدانید که هنوز دوره خودروهای سوپر اسپرتِ فوق‌العاده قدرتمند با قیمت چند میلیون دلاری تمام نشده است. «اویلستین لب» (Oilstainlab)، خودروسازی کمترشناخته‌شده که مستقر در کالیفرنیا است، به‌تازگی از سوپرکار HF-11 مدل 2026 با مشخصات فنی جالب توجه از جمله پیشرانه 6 سیلندر تخت رونمایی کرد؛ پیشرانه‌ای که بر خلاف انتظار، ساخت پورشه نیست.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

مشخصات فنی سوپرکار HF-11

پیشرانه‌های 6 سیلندر تخت یا باکسر پورشه به بخشی از هویت آن در حوزه مهندسی شکل داده‌اند. در واقع، به نوعی پورشه انحصار این طراحی و چیدمان موتور را در اختیار دارد و کمتر خودروساز دیگری دست به توسعه چنین پیشرانه‌ای زده است. در نتیجه انتظار می‌رود موتور 6 سیلندر تخت سوپرکار HF-11 هم از سوی پورشه تامین شده باشد، اما اویلستین لب این موضوع را رد کرده است.

سوپرکار HF-11

موتور 6 سیلندر تخت این سوپرکار می‌تواند 650 اسب بخار قدرت تولید کند و به دور موتور 12 هزار دور بر دقیقه برسد. یک گیربکس دستی 6 سرعته یا یک گیربکس سکوئنشال 7 سرعته نیرو محرکه را به محور عقب هدایت می‌کند و دیفرانسیل لغزش محدود در این خودرو پیاده‌سازی شده است. اویلستین لب اما همچنین به دنبال ساخت یک نسخه دیگر از این خودرو با پیشرانه تمام برقی است که توانایی تولید 860 اسب بخار قدرت را دارد.

ساخت و ابعاد اچ‌اف-11

این خودرو سوپر اسپرت از سیستم تعلیق پوشراد با کمک‌فنرهای قابل تنظیم ساخته شرکت اوهلینس بهره می‌برد و دارای توزیع وزن 45:55 است. در محورهای جلو و عقب هم به ترتیب کالیپرهای 6 پیستونی با دیسک‌های 394 میلی‌متری و کالیپرهای 4 پیستونی با دیسک‌های 390 میلی‌متری به کار رفته است.

سوپرکار اچ‌اف-11 دارای 4318 میلی‌متر طول، 2032 میلی‌متر عرض و 2032 میلی‌متر ارتفاع است و دو محور آن در فاصله 2692.4 میلی‌متری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند. سازندگان با استفاده از شاسی مونوکوک فیبر کربنی، بدنه تماماً کربنی و رینگ‌های فورج‌شده با قفل مرکزی، وزن این خودرو سوپر اسپرت را به 907 کیلوگرم رسانده‌اند. البته نسخه تمام برقی، همان‌طور که انتظار می‌رود، باید سنگین‌تر باشد و به نظر می‌رسد 952 کیلوگرم وزن خواهد داشت. اویلستین لب حتی در نظر دارد این خودرو را با بدنه آلومینیومی به‌صورت دست‌ساز عرضه کند؛ البته هنوز نیرو ماهر لازم برای انجام این کار را پیدا نکرده است.

به‌جز این‌ها، یک نسخه پیست‌محور در دستور کار شرکت سازنده این سوپرکار وجود دارد. این نسخه از رینگ‌های 18 اینچی در دو محور با تایرهای میشلن Pilot Sport Legends برخوردار خواهد بود، در حالی که نسخه شهری رینگ‌های 20 اینچی در محور عقب و رینگ‌های 19 اینچی در محور جلو با تایرهای میشلن Pilot Sport Cup 2 R دارد.

فضای داخلی خودرو سوپر اسپرت اویلستین لب

کابین سوپرکار HF-11

در فضای داخلی این خودرو سیستم تهویه مطبوع، تنظیم برقی و گرمکن آینه‌ها، آینه دید عقب دیجیتال و دوربین دنده عقب در دسترس قرار دارند. یک جفت کلاه ایمنی در کابین هم قرار خواهد داشت و سرنشین حتی در صورتی که کلاه ایمنی بر سر داشته باشد و قد آن به 190 سانتی‌متر برسد، می‌تواند در کابین جا بگیرد.

تاریخ عرضه و قیمت ابرخودرو HF-11

نسخه بنزینی 6 سیلندر تخت سوپرکار HF-11 با قیمت 1.85 میلیون دلار و نسخه تمام برقی آن با قیمت 2.35 میلیون دلار روانه بازار خواهد شد. در مقطع کنونی تولید 25 دستگاه از این خودرو برنامه‌ریزی شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
استون مارتین ونکوئیش جدید معرفی شد؛ هیولای ۱۲ سیلندر ۸۳۵ اسب بخاری لامبورگینی تمراریو معرفی شد؛ جانشین هوراکان با پیشرانه هیبرید ۹۲۰ اسب بخاری هایپرکار RB17 ردبول؛ شاهکار آیرودینامیک با قدرت 1200 اسب بخاری ریماک نورا R یک ابرخودرو استثنائی با شتاب صفرتاصد زیر 2 ثانیه است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*