بهترین برندهای جهان در سال 2024

بهترین برندهای جهان در سال 2024 توسط اینتربرند معرفی شدند

شرکت آمریکایی اینتربرند، بهترین برندهای جهان در سال 2024 را معرفی کرده که در میان آن‌ها نام برندهای ارزشمندی نظیر گوگل دیده می‌شود.

اینتربرند یک شرکت آمریکایی در حوزه مشاوره است که از سال 2000 میلادی به بعد، هر ساله صد برند معتبر را براساس معیارهای خود رتبه‌بندی می‌کند. در بیست و پنجمین رده‌بندی این شرکت معتبر، نام برندهای معتبری مثل اپل، سامسونگ، گوگل و مرسدس بنز به چشم می‌خورند.

بهترین برندهای جهان در سال 2024

نخستین برندی که در صدر جدول بهترین برندهای سال 2024 قرار گرفته، اپل است. کوپرتینویی‌ها برای دوازدهمین سال پیاپی، موفق شده‌اند رتبه اول را کسب کنند و از شرکت رقیب خود که سامسونگ است، سبقت بگیرد. به گفته گرگ سیلورمن، مدیر برند اکونومیکس شرکت Interbrand، امسال شرکت‌های زیادی به هوش مصنوعی پناه آوردند، اما اپل مسیر بهتری را در پیش گرفت.

بهترین برندهای جهان در سال 2024

سیلورمن معتقد است که کمپانی بزرگ اپل قصد دارد از تطابق هوش مصنوعی با ارزش‌هایش اطمینان پیدا کند و به همین خاطر تمرکز خود را روی سایر جنبه‌های تکنولوژی گذاشته است. از نظر این مشاور اقتصادی برجسته، غول فناوری آمریکا گام‌های آهسته اما بلندمدت را به سودهای کوتاه مدت ترجیح داده و به همین خاطر است که از اوایل سال میلادی جاری تا به امروز، سهامش 20 درصد افزایش یافته است.

بهترین برندهای جهان از نگاه اینتربرند

با نگاهی به جدول رده‌بندی شرکت اینتربرند، می‌بینیم که تاریخ برای باری دیگر تکرار شده و 5 برند برتر سال 2023، هم اکنون در همان جایگاه ایستاده‌اند. البته تنها تفاوت این رتبه‌بندی در مقایسه با سال گذشته، کاهش 3 درصدی ارزش برند Apple بوده است. این در حالی است که ارزش شرکت‌های مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ در سال جاری رشد کرده‌اند که از مهم‌ترین دلایل آن باید به سرمایه گذاری هنگفت آن‌ها روی هوش مصنوعی اشاره کرد.

بهترین برندهای جهان در سال 2024

برای مثال شرکت مایکروسافت به مدیریت بیل گیتس، مدتی پیش موفق شد از نسخه کوپایلوت خود رونمایی کند و توانمندی‌های صوتی و تصویری پیشرفته و جذابی از چت بات خود را به رخ بکشد. این شرکت در حال حاضر رقیب قدرتمندی از نظر هوش مصنوعی برای شرکت‌های مختلف شده است.

از بین 5 برند برتر به انتخاب اینتربرند، گوگل با 12 درصد رشد، بیشترین افزایش ارزش را تجربه کرده است. شرکت کوکاکولا مالک 10 برند برتر از بین فهرست 100 برند معتبر جهان است و در یک رقابت دشوار با مرسدس بنز، توانسته جایگاه هفتم سال 2024 را از آن خود کند. برند نایکی هم در قیاس با سال گذشته، جایگاه نهم را از دست داده و به رتبه چهاردهم سقوط کرده است. همچنین مک دونالد هم اکنون در جمع 10 برند برتر سال 2024 قرار دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
نوآورترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ معرفی شدند ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ اینها بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۴ هستند ۱۰ ارتش قوی جهان در سال ۲۰۲۴ به تفکیک آمار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*